Eli olemme hankkimassa pian koiraa.
Mikä koirarotu minulle sopisi?
Koira saisi kaksi n. 3-4km lenkin päivässä ja se saisi olla vapaana pihassa 2-3h & paljon kaikkea touhuamista omistajan kanssa. En haluaisi mitään vahtikoiraa. Turkkia voisin harjailla päivittäin, ja myös välillä trimmatakkin, jos on tarvetta. Olisi kumminkin hyvä, jos turkkia ei tarvitsisi hirveästi trimmata. Haluaisin pitkäkarvaisen tai puolipitkäkarvaisen, keksikokoisen tai suuren koiran.
Mikä rotu mulle?
8
562
Vastaukset
- olis
Vaikka pitkäkarvainen collie.
Paimenkoirasukua ja ei ihan kunnon vahtikoira.
Turkkia pitää harjata, mutta ei välttämättä trimmausta.
Taitaa mennä collie keskikokoisen luokkaan ja ainakin meidän collie tykkää olla ulkona ja touhuilla, mutta viihtyy "omissa oloissa" vaikkakin kyhjöttää siellä missä sinäkin, kun sitä paimenkoira viettiä niin haluaa pitää lauman koossa =) - ehdotusta ja
vaihtoehtoa:
*Kultainennoutaja
*Beauceron
*Shetlanninlammaskoira
*Bordercollie- juuuuu
Kiitos ehdotuksista. Bordencollie kuulostaa kivalta, ja samoin pitkäkarvainen Collie. (:
Mitä luulette: sopisiko Berninpaimenkoira tai Suomenlapinkoira minulle? - todellakaan
juuuuu kirjoitti:
Kiitos ehdotuksista. Bordencollie kuulostaa kivalta, ja samoin pitkäkarvainen Collie. (:
Mitä luulette: sopisiko Berninpaimenkoira tai Suomenlapinkoira minulle?bordercollieta. Sille tuo liikuntamäärä EI riitä. Se on maatalojen yms. miltei aina liikkessä oleva paimenkoira.
- Karin1
juuuuu kirjoitti:
Mitä luulette: sopisiko Berninpaimenkoira tai Suomenlapinkoira minulle?Nimittäin suomenlapinkoira!
Ihana rotu. - tosssu
Karin1 kirjoitti:
Nimittäin suomenlapinkoira!
Ihana rotu.Meillä on Suomenlapinkoira. :>
- se teille
sekarotuinen istuis? niitä on kauheesti tarjolla ja varmasti ihania yksilöitä :) http://www.lemmikkipalstat.net/apula/ siellä on vaikka mitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455020Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481169Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101089- 131083
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76959Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27723