HJELPPIVÄ!
Onko koiralla jonkun vitamiinin puutos kun karvaa lähtee AIVAN JÄRKYSTI?
Millä vitamiinilla tms voisin kokeilla / korjata asiaa?
Karvaa, karvaa...
7
645
Vastaukset
- terristi
madotettu viimeksi? Mitä koira syö ja minkä rotuinen koira on?
Karvanlähtö kesäisin on suht normaalia, lämpimillä ilmoilla koirat karistavat viimeisetkin talviturkin rippeet ja voivat näyttää aikas rumilta pahimmassa vaiheessa, omistajien hermoja tuo aika kokeilee. Vitamiinit harvoin auttaa jos sitten ruokavaliossa ei pahoja puutteita ole.
Vastaa nyt noihin yllä oleviin kysymyksiin ja sitten voisit miettiä vaikkapa rasvaisen kalan lisäämistä ruokavalioon, tai öljyjä (pellavansiemen- tai lohiöljy). Lemmikkieläinliikkeissä on saatavilla Mirracoat tai Viacutan nimisiä tuotteita jotka nekin ovat rasvalisiä, hintaa niillä on eli minusta ihan nuo pellava- ja lohiöljy ajaa saman asian.
Sitten varoituksen sana, jos koira on näyttely- tai kisa/kilpailukoira, Viacutania kannattaa varoa, se sisältää vihreää teetä ja saattaa näin antaa koirasta positiivisen näytteen jos sattuu huono tuuri käymään ja koiralta halutaan dopingnäyte.- jos se onkin sit ihan norma...
madotettu 3 kk sitte, 2v sekarotuinen, syö pedigreetä.
- stressaavan koiran omistaja
jos se onkin sit ihan norma... kirjoitti:
madotettu 3 kk sitte, 2v sekarotuinen, syö pedigreetä.
Karvanlähtö on merkki stressistä. Yritä tehdä koiralle normaalirutiinit; Koska syödään, koska lenkkeillään jne. Ei niitä aina ole pakko noudattaa minuutilleen, mutta suurinpiirtein.
- terristi
stressaavan koiran omistaja kirjoitti:
Karvanlähtö on merkki stressistä. Yritä tehdä koiralle normaalirutiinit; Koska syödään, koska lenkkeillään jne. Ei niitä aina ole pakko noudattaa minuutilleen, mutta suurinpiirtein.
karvanlähtö on hyvin harvoin merkki stressistä, koirat stressaavat paljon useammin vatsallaan. Kyllä on ihan normia että kesäisin koirat tiputtavat karvansa pois.
- Pukeli
terristi kirjoitti:
karvanlähtö on hyvin harvoin merkki stressistä, koirat stressaavat paljon useammin vatsallaan. Kyllä on ihan normia että kesäisin koirat tiputtavat karvansa pois.
niinkään. Minun tuttavallani oli pystykorva tyyppinen koira ( rotua en nyt sano julkisesti), jonka karvanlähtö oli valtavaa. Koiran emäntä on yli tempperamenttinen ihminen, joka hihkui ja huudahteli, jopa suorastaan rääkyi. Huomasin koiran säikkyvän, eipä silti säikähtäähän ihminenkin yhtäkkisiä kiljahteluja, miksei sitten koira. Olen tasan varmasti sitä mieltä, että tämän koiran suunnaton karvanlähtö aiheutui stressistä ja vielä varmempi olin, kun koiraa käytettiin lääkärissä ja mitään elimellistä vikaa ei löytynyt.
- terristi
Pukeli kirjoitti:
niinkään. Minun tuttavallani oli pystykorva tyyppinen koira ( rotua en nyt sano julkisesti), jonka karvanlähtö oli valtavaa. Koiran emäntä on yli tempperamenttinen ihminen, joka hihkui ja huudahteli, jopa suorastaan rääkyi. Huomasin koiran säikkyvän, eipä silti säikähtäähän ihminenkin yhtäkkisiä kiljahteluja, miksei sitten koira. Olen tasan varmasti sitä mieltä, että tämän koiran suunnaton karvanlähtö aiheutui stressistä ja vielä varmempi olin, kun koiraa käytettiin lääkärissä ja mitään elimellistä vikaa ei löytynyt.
kirjoitinkin että hyvin harvoin syy on stressi. Tiedän ja totta kai voi olla, kuten kuvailemasi tapaus, luojalle kiitos tuollaiset ovat suht harvassa. :D
- mime
Meidänkin turrella oli alkukesästä aivan mahdoton karvanlähtö. Kesti varmaan kuukauden ainakin. Koiraa pestessä meni viemärikin kertaalleen tukkoon :D Parhaiten selviät tuosta karvanlähdöstä kun hankit karstan (jos koiran turkki on sopivan mittainen karstaamiseen) ja irrotat sillä karvat joka päivä.
Tuskin on mitään epänormaalia, meilläkin piti imuroida joka päivä vaikka normaalisti imuroin hätäiseen pari kertaa viikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332459
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061257- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060