Hei! Jossain joku osasi kertoa minkälaiset selviytymisprosentit ovat milläkin raskausviikolla.. Nyt en löydä sitä enää mistään. Jos joku tietää olisi mukava kuulla. (Ystävä odottaa kaksosia ja raskausviikko on 25 ja jo on välillä supistellut..) Millä viikolla keuhkot ovat kehittyneet kokonaan?
Raskausviikot
3
1537
Vastaukset
- kukka07
prosenteista en tiedä. Mutta rv22-23 syntyvillä on vain pieni mahdollisuus selvitä. Rv25 jälkeen syntyvistä yli puolet jää henkiin. Ja rv 30 jälkeen syntyneistä useimmat selviävät.
Jokainen kohdussa "vietetty" päivä on plussaa ja mahdollisuudet selvitä paremmat. Toki pitää myös muistaa että jokainen lapsi on oma yksilönsä, eikä oppikirjojen normit välttämättä päde. - mamatsu
Keuhkot kehittyvät täysin n.37 viikolla vasta, mutta ennemmin syntyneet selviävät kyllä hengissä suurin osa. Eikä niistä supistuksista tarvi huolestua jos ei kohdunsuu aukea kovin monelle sormelle ja kohdunkaula lyhene kokonaan. Ja niihinkin on lääkäreillä konstinsa. Tsemppiä sinne!
- ......
Mielestäni keuhkot ovat "tarpeeksi" kehittyneet jo huomattavasti ennen viikkoa 37. Serkkuni sai viikolla 28 kaksoset, terveet pojat, jotka heti hengittelivät ilman letkujen tai vastaavien apua..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1049334
- 474529
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021966Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421881- 241610
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131361Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,381287Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54917Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31902Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30893