siis minulla tilanne se että olen saanut viran äitiyslomalla ollessani..ja aloitan sen nyt syksyllä kun entinen äitiysloma loppuu..mutta mutta taidan olla onnellisesti uudelleen raskaana:)
Mitenhän mun uuden työn nyt käy, koska kuitenkin minulla on koeaika, voiko ne erottaa minua ihan tästä näin kun olen taas raskaana? vai kandeeko kertoa vielä ollenkaan vaan vasta sitten myöhemmin..auttakaa, olen niinkuin saanut elämäni työpaikan ja nyt oleva raskaus on sellainen pieni yllätys, mutta en voisi kuvitellakaan luopuvani vauvasta työn vuoksi ja aloitan kuitenkin tässä välissä työt..plaah.
mitenkähän mun nyt täytyis menetellä?
Uusi työ
4
531
Vastaukset
- Sini--
Mä en kertoisi vielä ainakaan. Eihän ne sua erottaa voi, mutta silti jättäisin vielä tässä vaiheessa kertomatta. Vaikka varmasti ja toivottavasti kaikki menee hyvin, niin silti. Kerro vasta myöhemmin, siinä mun mielipide!
Hieno homma että olet elämäsi työpaikassa ja vauvakin tekee tuloaan! Onnittelut molemmista!- sinä
älä kerro asiasta työpaikassasi. sitten kun koeaika on loppunut ja siitäkin vielä vähän aikaa, niin sitten kannattaa kertoa. Mikäli kerrot koeaikana, he voivat koeaikana sinut erottaa erinnäisistä syistä (mutta he eivät raskautta mainitse)
Suomessa on sellaisia oikeustapauksia ollut joissa työnantaja on irtisanonut työntekijän kun tämä on tullut raskaaksi (vaikkei työnantaja suoranaisesti sano, että raskaus oli syynä). Nämä oikeustapaukset ovat yleensä päättyneet raskaana olevan voitoksi. Suomessa työnantaja on korvausvellvollinen, mikäli hän erottaa raskaana olevan naisen tämän raskauden takia. (siis mikäli oikeudessa on näyttöä siitä, että potkut tuli juuri rakaskauden takia eikä niinkään esim. tuotannollisista tai taloudellisista syistä kuin työnantaja väittää)
Mitä siis yritän kertoa on, että ÄLÄ kerro raskaudestasi ennen kuin koeaika on ohi ja paikka on varmistunut sinulle!!!!!!!!!!! - tarkoittettu AP:lle
sinä kirjoitti:
älä kerro asiasta työpaikassasi. sitten kun koeaika on loppunut ja siitäkin vielä vähän aikaa, niin sitten kannattaa kertoa. Mikäli kerrot koeaikana, he voivat koeaikana sinut erottaa erinnäisistä syistä (mutta he eivät raskautta mainitse)
Suomessa on sellaisia oikeustapauksia ollut joissa työnantaja on irtisanonut työntekijän kun tämä on tullut raskaaksi (vaikkei työnantaja suoranaisesti sano, että raskaus oli syynä). Nämä oikeustapaukset ovat yleensä päättyneet raskaana olevan voitoksi. Suomessa työnantaja on korvausvellvollinen, mikäli hän erottaa raskaana olevan naisen tämän raskauden takia. (siis mikäli oikeudessa on näyttöä siitä, että potkut tuli juuri rakaskauden takia eikä niinkään esim. tuotannollisista tai taloudellisista syistä kuin työnantaja väittää)
Mitä siis yritän kertoa on, että ÄLÄ kerro raskaudestasi ennen kuin koeaika on ohi ja paikka on varmistunut sinulle!!!!!!!!!!!alkuperäiselle kirjoittajalle!!!!:)
- mie vaa
Ei raskauden takia ketään saa erottaa.
Ammattiliitto asialle, jos niin käy.
Se on syrjintää!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996204
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv993082Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302902Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262145Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?911079Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311006- 48784