Uusi työ

ja vauva

siis minulla tilanne se että olen saanut viran äitiyslomalla ollessani..ja aloitan sen nyt syksyllä kun entinen äitiysloma loppuu..mutta mutta taidan olla onnellisesti uudelleen raskaana:)
Mitenhän mun uuden työn nyt käy, koska kuitenkin minulla on koeaika, voiko ne erottaa minua ihan tästä näin kun olen taas raskaana? vai kandeeko kertoa vielä ollenkaan vaan vasta sitten myöhemmin..auttakaa, olen niinkuin saanut elämäni työpaikan ja nyt oleva raskaus on sellainen pieni yllätys, mutta en voisi kuvitellakaan luopuvani vauvasta työn vuoksi ja aloitan kuitenkin tässä välissä työt..plaah.
mitenkähän mun nyt täytyis menetellä?

4

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sini--

      Mä en kertoisi vielä ainakaan. Eihän ne sua erottaa voi, mutta silti jättäisin vielä tässä vaiheessa kertomatta. Vaikka varmasti ja toivottavasti kaikki menee hyvin, niin silti. Kerro vasta myöhemmin, siinä mun mielipide!

      Hieno homma että olet elämäsi työpaikassa ja vauvakin tekee tuloaan! Onnittelut molemmista!

      • sinä

        älä kerro asiasta työpaikassasi. sitten kun koeaika on loppunut ja siitäkin vielä vähän aikaa, niin sitten kannattaa kertoa. Mikäli kerrot koeaikana, he voivat koeaikana sinut erottaa erinnäisistä syistä (mutta he eivät raskautta mainitse)

        Suomessa on sellaisia oikeustapauksia ollut joissa työnantaja on irtisanonut työntekijän kun tämä on tullut raskaaksi (vaikkei työnantaja suoranaisesti sano, että raskaus oli syynä). Nämä oikeustapaukset ovat yleensä päättyneet raskaana olevan voitoksi. Suomessa työnantaja on korvausvellvollinen, mikäli hän erottaa raskaana olevan naisen tämän raskauden takia. (siis mikäli oikeudessa on näyttöä siitä, että potkut tuli juuri rakaskauden takia eikä niinkään esim. tuotannollisista tai taloudellisista syistä kuin työnantaja väittää)

        Mitä siis yritän kertoa on, että ÄLÄ kerro raskaudestasi ennen kuin koeaika on ohi ja paikka on varmistunut sinulle!!!!!!!!!!!


      • tarkoittettu AP:lle
        sinä kirjoitti:

        älä kerro asiasta työpaikassasi. sitten kun koeaika on loppunut ja siitäkin vielä vähän aikaa, niin sitten kannattaa kertoa. Mikäli kerrot koeaikana, he voivat koeaikana sinut erottaa erinnäisistä syistä (mutta he eivät raskautta mainitse)

        Suomessa on sellaisia oikeustapauksia ollut joissa työnantaja on irtisanonut työntekijän kun tämä on tullut raskaaksi (vaikkei työnantaja suoranaisesti sano, että raskaus oli syynä). Nämä oikeustapaukset ovat yleensä päättyneet raskaana olevan voitoksi. Suomessa työnantaja on korvausvellvollinen, mikäli hän erottaa raskaana olevan naisen tämän raskauden takia. (siis mikäli oikeudessa on näyttöä siitä, että potkut tuli juuri rakaskauden takia eikä niinkään esim. tuotannollisista tai taloudellisista syistä kuin työnantaja väittää)

        Mitä siis yritän kertoa on, että ÄLÄ kerro raskaudestasi ennen kuin koeaika on ohi ja paikka on varmistunut sinulle!!!!!!!!!!!

        alkuperäiselle kirjoittajalle!!!!:)


    • mie vaa

      Ei raskauden takia ketään saa erottaa.
      Ammattiliitto asialle, jos niin käy.
      Se on syrjintää!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe