Mitä tekisitte?

Hmmm.....

Yritetään miehen kans lasta, mutta ei vielä ainakaan oo onnistunut. Ovulaatio oli pari viikkoa sitten. Ens lauantaina on parhaan ystävän kauan odotetut synttärijuhlat joita minä ja pari muuta ollaan oltu järkkäämässä. Onko moraalitonta juoda siellä? Jos vaikka vauva on jo tulossa? Olen tässä kesän aikana muutenkin kyllä tissutellut, mutta jos lauantaina juon, joisin kyllä varmaan humalaan asti. Vaikuttaisko se vielä mahdolliseen lapseen, vaikka se siis olis saanu alkunsa aikaisintaan 2 viikkoa ennen? Mitä te tekisitte!

Kiitos vastauksista kaikille, plussaonnea teille myös!

19

2060

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eus.

hyvä kun edes kyselet,
      mutta jos noin vaikea asia on,
      älä luule että pystyt olemaan juomatta sitten kun pitäisi.

eli otat riskin vauvan terveyteen,
      muta itsepähän häntä hoidat siten 20-30 vuotta,
      se tuo
      joko iloja tai suruja.

mieti,
      hyvä kun edes aloitit hieman miettimään.

• tuo väite että

"älä luule että pystyt olemaan juomatta sitten kun pitäisi.." Epäilen että kysyjällä ei ongelmia juomisen suhteen siinä vaiheessa jos tosiaan tärppää, mutta eikös yhteinen verenkierto periaatteessa ala vasta rv6 tienoilla.. eli kyllä mun mielestä epäilyvaiheessa voi naukkaillakin, jos näin haluaa. Meilläkin yritys päällä, mutta en ole juomisiani rajoittanut, loppuu siihen paikkaan sitten kun plussa pärähtää ruutuun.Jokaisen oma asia kuitenkin alkuvaiheessa.ja eiköhän tuo vanhempana oleminen tuo aina iloja JA suruja... eikä TAI..

• Sus.
        tuo väite että kirjoitti:

"älä luule että pystyt olemaan juomatta sitten kun pitäisi.." Epäilen että kysyjällä ei ongelmia juomisen suhteen siinä vaiheessa jos tosiaan tärppää, mutta eikös yhteinen verenkierto periaatteessa ala vasta rv6 tienoilla.. eli kyllä mun mielestä epäilyvaiheessa voi naukkaillakin, jos näin haluaa. Meilläkin yritys päällä, mutta en ole juomisiani rajoittanut, loppuu siihen paikkaan sitten kun plussa pärähtää ruutuun.Jokaisen oma asia kuitenkin alkuvaiheessa.ja eiköhän tuo vanhempana oleminen tuo aina iloja JA suruja... eikä TAI..

ei siinä heti mitään huomaa vanhemmat moneen vuoteen,
        sitten vasta koulussa on ongelmia ja häiriöitä,

mutta niin pitkälle ei kannata murehtia nuorena.

Lisäksi tulee olemaan kova puute tehdastyöläisistä.

Ja eihän nämä ole kuin vaimonongelmia, mies voi häipyä.

Rumaa tekstiä,
        mutta et sinäkään ajattele,
        haluatko lapsestasi ikuisen ilon vai surun.

Ei auta myöhemmin laittaa käsiä ristiin,
        nyt on päätöksen aika, joka vaikuttaa elämäsi loppuun saakka.

• 8-10
        tuo väite että kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000000381&subcat=1041

laita linkki muistin,
        voit tarvita 9-12 vuoden kuluttua.

• kirjoittelin että
        8-10 kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000000381&subcat=1041

laita linkki muistin,
        voit tarvita 9-12 vuoden kuluttua.

aika tökerö väite...Että jos nuo saarnat nyt oli mulle tarkoitettu, niin ei tarvi holhota, kiitos. Ymmärrän kyllä alkoholin haitat raskausaikana.. ei pitänyt kehottaa ketään juomaan änkyräkännejä joka päivä raskaana ollessaan jotta noita ongelmiakin tulisi sitten.. Lähinnä tarkoitin että ei pitäisi olla vaikustusta ihan alkuvaiheessa jos haluaa synttäreitä juhlistaa laseja kilisyttämällä..Ja itsekin sanoin lopettavani siihen paikkaan kun plussa tulee. Ja jossain viestissä viitattiin tehdastyöläisiin?!miten se nyt tähän asiaan sitten liittyy??eiköhän moni "normaalikin" ihminen työskentele tehtaassa, ja voivoi kuinka konttorirotat ei tulis toimeen ilman kaikenmaailman kapistuksia mitä tehtaissa valmistetaan.. että näin.. mutta jokaisella tietysti mielipiteet, joita ei tarkoitus mollata. mutta en tosiaan tarvi moraalisaarnoja jos oman näkemykseni tulen alkuperäisen kirjoittajan kysymykseen kertomaan.

• saarnaaja.
        kirjoittelin että kirjoitti:

aika tökerö väite...Että jos nuo saarnat nyt oli mulle tarkoitettu, niin ei tarvi holhota, kiitos. Ymmärrän kyllä alkoholin haitat raskausaikana.. ei pitänyt kehottaa ketään juomaan änkyräkännejä joka päivä raskaana ollessaan jotta noita ongelmiakin tulisi sitten.. Lähinnä tarkoitin että ei pitäisi olla vaikustusta ihan alkuvaiheessa jos haluaa synttäreitä juhlistaa laseja kilisyttämällä..Ja itsekin sanoin lopettavani siihen paikkaan kun plussa tulee. Ja jossain viestissä viitattiin tehdastyöläisiin?!miten se nyt tähän asiaan sitten liittyy??eiköhän moni "normaalikin" ihminen työskentele tehtaassa, ja voivoi kuinka konttorirotat ei tulis toimeen ilman kaikenmaailman kapistuksia mitä tehtaissa valmistetaan.. että näin.. mutta jokaisella tietysti mielipiteet, joita ei tarkoitus mollata. mutta en tosiaan tarvi moraalisaarnoja jos oman näkemykseni tulen alkuperäisen kirjoittajan kysymykseen kertomaan.

"Ja jossain viestissä viitattiin tehdastyöläisiin?"

se mihin lapsesi haluat, osa siitä päätetään ennen syntymää ja suurin osa ennen kuin lapsi on 10v.
        Pieni osa on elämässä tuuriakin, aina on menestyjiä ja epäonnistujia.

Nuoruudessa luullaan kaikkea, minäkin luulin.
        Vain pieni osa tapahtui,
        suurimmalta osalta kaikki kulki niin kuin vanhemmillanikin.

Nuorena lullaan, minä olen nähnyt, on 4 viety yli 11 vuotisten joukkueurheilun kautta opiskelun tielle.
        On nähty läheltä parinsadan nuoren elämä.

Toiset toimivat jo 26v lääkärinä,
        toiset pääsivät ensimmäisen työpaikkaansa 22v,
        kun peruskoulukin jäi kesken.

Aina on myös korkeasti sivistyneiden vanhemmilla tulee epäonnistumisia, elämä on sellaista.

Tuosta joukosta on jo 30 kuollut huumeiden yliannostukseen, väkivallan kohteena, itsemurhaan ja 1 sairauteen.
        Oman paikkakunnan hautausmaallakin on 21 hautakiveä, omien lasteni ikäisiä leikkikavereita.

TIEDÄT VARMAAN, kaikki tietävät.
        Mutta kaikki silti eivät ota vakavasti, eivät jaksa,
        raskaan työn tai muiden ongelmien vuoksi.

Otin sinut "lempilapsekseni" ja kiusataksesi sinua hetken,
        toivottavasti tästä ei ollut haittaa.

• maria.v

oli jo pari viikkoa sitten ja juhlat ovat vasta lauantaina, niin eikö kuukautisten pitäisi jo alkaa ennen niitä synttäreitä?

Jos kuukautiset ovat myöhässä, ehkä voisit tehdä herkän raskaustestin ennen niitä juhlia? Toisaalta testihän ei mitään 100% varmaa tulosta anna, mutta kahden ja puolen viikon jälkeen varmaankin jo melko varmasti.

Ja sitten siihen viimeiseen kysymykseesi; itse en joisi ollenkaan ja on mielestäni moraalitonta juoda, etenkin ihan humalaan asti. Tästä on tietysti monia eri mielipiteitä.:)

• mmmm

Kohtuullisen alkoholin nauttiminen ei haittaa tuossa vaiheessa, sikiö ei ole vielä kiinnittynyt, kun kuukautiset ovan myöhässä, sen jälkeen voi haitata.

• sikiö.

on jo kiinnittynyt jos on raskaana. Ei se kiinnity vasta silloin kun menkat on myöhässä..

• se alkio

on jo kiinnittynyt jos on raskaana. Ei se kiinnity vasta silloin kun menkat on myöhässä..

• mato-

-tekisin r-testin perjantaina tai lauantai-aamuna jos ei menkat alkais. Jos plussaa, en joisi ollenkaan. Jos pelkäisin että "jäisin kiinni", niin ehkä naukkailisin näön vuoksi mutta hyvin pieninä annoksina ja harvoin.

-jos menkat alkais, joisin normaalisti

-jos menkat ei alkais, mutta testi negaa, joisin, mutta en kovaan humalaan

• ahgutj

Hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohdun kalvolle ja alkaa jakaantumaan. N. 6 viikkoa hedelmöittymisen jälkeen muodostuu istukka jonka kautta aineet mm. alkoholi pääsevät lapseen. Sitä enne lapsi kasvaa ns. ruskuaispussiin sisällä olevan ravinnon turvin, ja voit juoda alkoholia hyvillä mielin. Minä sinuna tekisin raskaustestin enne juhliin lähtöä ja jos se plussaa en joisi, jos se negaa niin joisin. Tosin tapanani ei ole ikinä ollut juoda itseäni sellaiseen konttailukuntoon, mutta hyvään humalaan kuitenkin. Muisti ei ole ikinä mennyt.

• sinulla

fakta tietoa ja hyvät lähteet siitä että alkoholi ei vaikuta syntymättömään lapseen ennen kuin kuudennen viikon jälkeen?

Oletko kenties lääkäri, tutkija tai tehnyt jonkin sortin tutkielman aiheesta?

Itse en ole lääkäri, mutta tein yli 200 sivuisen tutkimuksen aiheesta, lääkäreiden haastatteluina ja koe-henkilöiden varustamana, eli voin aika varmoin elein kertoa että kyllä on merkitystä.

Juomisella ja tupakanpoltolla on vaikutus jo siltä ajalta kun tulee raskaaksi, tätä tietoa pohjustamassa on monen monta äitiä, jotka eivät voi asiasta puhua.

Eli sanoisin, että kyllä on riskiä ja TYHMÄÄ juoda tippaakaan jos on edes aavistus että voi olla raskaana. Ja minun mielestä se moraalinen dilemma on jo sen verran suuri, ettei järkevän ihmisen päässä olisi edes sijaa juomiselle.

• tyhmää on myös sun tekstis
        sinulla kirjoitti:

fakta tietoa ja hyvät lähteet siitä että alkoholi ei vaikuta syntymättömään lapseen ennen kuin kuudennen viikon jälkeen?

Oletko kenties lääkäri, tutkija tai tehnyt jonkin sortin tutkielman aiheesta?

Itse en ole lääkäri, mutta tein yli 200 sivuisen tutkimuksen aiheesta, lääkäreiden haastatteluina ja koe-henkilöiden varustamana, eli voin aika varmoin elein kertoa että kyllä on merkitystä.

Juomisella ja tupakanpoltolla on vaikutus jo siltä ajalta kun tulee raskaaksi, tätä tietoa pohjustamassa on monen monta äitiä, jotka eivät voi asiasta puhua.

Eli sanoisin, että kyllä on riskiä ja TYHMÄÄ juoda tippaakaan jos on edes aavistus että voi olla raskaana. Ja minun mielestä se moraalinen dilemma on jo sen verran suuri, ettei järkevän ihmisen päässä olisi edes sijaa juomiselle.

Kyllä tuli tekopyhää väitettä sieltä!... 200-sivuinen tutkielma muka ja sitten ei tiedetä onko "fakta tieto" yhdyssana vai ei...

--- Vastaus on kuitenkin, että ota jotain mietoa, äläkä kännejä--

• siis että näin..

tulipa tästä pienestä kysymyksestä iso show:) joskus olen jopa kuullut että raskauden aikana yksi saunakalja/viinilasillinen silloin tällöin ei pahitteeksi.. tietysti jokainen päättää itse mitä tekee. Yrittäjissäkin löytyy niitä jotka lopettavat naukkailun siihen paikkaan kun päätetään että yritetään, mutta myös niitä (kuten minä) joka lopetan sitten kun varmasti plussan saan.. enkä mäkään mitään hirveitä kännejä yleensä vedä, vaan voihan sitä ottaa kohtuudella.ja tuo että rv6 viikolle asti ei haittaa, on myös täältä palstalta kuultua, että varmaksi en tiedä mutta moni näin on sanonut, että kun verenkierto yhdistyy vasta silloin..mutta eiköhän maalaisjärjellä pärjää meistä moni tässäkin asiassa, ei noi tutkimuksetkaan aina niin vedenpitäviä ole..

• vauvayrittelijät

Minä juon ja poltan siihen asti, kun teen positiivisen raskaustestin.
      Meillä siis yritetään lasta.

Lopetin tupakinpolton silloin, kun ruvettiin yrittämään lasta, mutta aloitin uudestaan.
      Selväksi siinä tuli kuitenkin se, että lopettaminen ei teetä ongelmia.

Lääkärissä kävin syystä X ja sanoivat, että jos käytän alkoholia ja tupakkia (mikä ei tietenkään ole hyvä) niin hän ei nää syytä lopettaa yritysvaiheessa kumpaakaan. Siis eli sen yrityksen takia.
      Heti kun positiivisen tuloksen testiin saan, niin lopetan kummankin käytön.
      Lääkäri sanoi, että tämä on hyvä ajattelutapa.

Ja vielä painotti lääkäri sitä, että tupakinpolton voin lopettaa plussatessa HITAASTI, eli ei välttämättä kerralla kannata pamauttaa, koska sressin vaara siinä on suuri.. eli keskenmenon riski kasvaa.
      Itse kuitenkin sitten kokeilin lopettamista ja hyvin sujui.. lopetin siis kerralla ja kummempaa stressiä ei tullut.

Eli ajattelin lopettaa kertaheitolla kunhan plussaan.
      Juomisen lopettaminen ei tule teettämään ongelmia ollenkaan, mutta en yritysvaiheessa aio lopettaa.
      Plussatessa kummatkin sitten.

• täällä

Olen yrittänyt sanoa, että noin myös minä:) jostain syystä minä nyt ainut joka sain saarnaajaat kimppuun.. stressiä lisäisi varmasti tupakan jättäminen tässäkin (yrittämis) vaiheessa, jolloin kroppa voisi mennä aivan sekaisin..

• plussasin 2 viikkoa

hedelmöityksen jälkeen. tee testi aamulla, ja jos nega, niin KIPPIS! :)

• lääkärissä

olin lääkärissä käymässä maanantaina koska tarvin sairaslomaa töihin huonovointisuuden takia (menkat siis päivän myöhässä ja raskaustesti plussa) lääkäri siinä höpötteli kaikkea mahdollista ja tokasi että alkoholi pois sitten kokonaan..minä tähän sanoin että olin jo viikonlopunkin ihan selvinpäin laivalla koska raskaudesta tiesin..lääkäri tokas että ei se vielä olisi vaikuttanu.. näin täälä..:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      35
      2875
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      30
      2385
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      27
      1389
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1203
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe