Onko kukaan korjannut/parannellut vihkisormustaan jälkikäteen?
Itsellä sormus josta irtosi pari kiveä ja sain kultasepältä tuomion ettei tämänlainen sormus välttämättä kestä käytössä kovin hyvin. Olisi mahdollista korjata (uusia kivet hiukan muuttaa sormusta) jotta olisi kestävämpi TAI ostaa kokonaan uusi sormus.... alkuperäisellä on tietty tunnearvoa enkä oikeastaan haluaisi siitä luopua, mutta kestääkö korjaus vai olisiko viisampaa vaihtaa uuteen?.
-Harmittaa ettei ostettu alunperin laadukkaampaa :-(
sormuksen "parantelu"
jälkikäteen
1
604
Vastaukset
- kysymys hmmmm
itse tekijänä olen tehnyt kumpaakin parannellut vanhoja sormuksia käyttöön ja uusia kokonaan. Tunnearvo on kiistaton. Kannattaa miettiä mitä itse haluaa ja millaiseksi sen sormuksen saisi muokattua. Osa sepistä voi esimerkiksi haluttaessa sulattaa vanhan ja käyttää sitä kultaa lisämateriaalia uuden tekemiseen.
Itse jos olis oma kyseessä korjauttaisin jotta esim kaiverrukset säilyis, tai ottaisin kokonaan uuden sormuksen. Vanhan joko säilyttäisin muistona tai teettäisin vaikka riipukseksi niin et siinä näkyis kaiverrukset yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5264404Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183521Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842312Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4762179Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.871507- 1571373
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1021321Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel641291- 651224
- 841144