rekkako ruhjoi

aamuyöllä??

varkaudessa. joku henkilöauto spede taas nukahtanut rattiin ja tullu alle.

KUN TE NUKUTTE HENKILÖAUTOJENNE RATISSA NIIN AJAUTUKAA TÄSTÄ LÄHIN SINNE OMAN PUOLENNE OJAA, NIIN JUURI SINNE KUUSEN YMPÄRILLE.

10

2839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jude_84

      olen samaa mieltä kanssasi asiasta

      • Toi oli hyvä! tilaa olis tosissan siellä lepikonpuolella.


      • ei vaan ole
        tiiakka kirjoitti:

        Toi oli hyvä! tilaa olis tosissan siellä lepikonpuolella.

        kummoset, ootko joutunut rekkakuskin polkemaks?


    • mieltä??

      tutkimus osoittaa että vasenkätinen on vaarallisempi liikenteelle?? Oikeakätinen, vaikka nukahtaessaan, kääntää rattia oikealle ja vasenkätinen vasemmalle.....

      Pitäskö vasurit kieltää liikenteestä??

      • Missäs tuollainen tutkimus on tehty?

        Tuo että vasenkätiset olisivat vaarallisempia liikenteessä, niin oliko ihan tutkittu juttu, vai esititkö omana epäilynäsi, että nukahtamistilanteessa vasurit kääntävät vasemmalle ja oikeakätiset oikealle?
        En nimittäin oikein usko tuohon. Ennemminkin ajautuminen vastaantulevien kaistalle johtunee siitä, että ihan normaalitilanteessakin tien kaltevuudesta johtuen autoa MONESTI kammetaan vasemmalle, eli keskitielle päin. Kun ihminen nukahtaa ajaessaan niin luonnollinen seuraus tästä on löytää itsensä väärältä kaistalta.


      • lehdessä
        puukuski kirjoitti:

        Missäs tuollainen tutkimus on tehty?

        Tuo että vasenkätiset olisivat vaarallisempia liikenteessä, niin oliko ihan tutkittu juttu, vai esititkö omana epäilynäsi, että nukahtamistilanteessa vasurit kääntävät vasemmalle ja oikeakätiset oikealle?
        En nimittäin oikein usko tuohon. Ennemminkin ajautuminen vastaantulevien kaistalle johtunee siitä, että ihan normaalitilanteessakin tien kaltevuudesta johtuen autoa MONESTI kammetaan vasemmalle, eli keskitielle päin. Kun ihminen nukahtaa ajaessaan niin luonnollinen seuraus tästä on löytää itsensä väärältä kaistalta.

        Tieteen kuvalehdessä oli juttu vuosia aikaa. Veljeni kanssa, joka on vasuri juteltu tästä ja niin taitaa mennä. En löydä siitä mitään negatiivista vain asiaa josta on puheltu. Ei kai se "sääntö" ole jota ei voisi sattua myös oikeakätiselle mutta....


      • lehdessä kirjoitti:

        Tieteen kuvalehdessä oli juttu vuosia aikaa. Veljeni kanssa, joka on vasuri juteltu tästä ja niin taitaa mennä. En löydä siitä mitään negatiivista vain asiaa josta on puheltu. Ei kai se "sääntö" ole jota ei voisi sattua myös oikeakätiselle mutta....

        Voisihan tuossa tutkimuksessa siinä mielessä olla perääkin jotta jos tapaa ajaa enimmäkseen yhdellä kädellä, niin tämä "ajokätisyys" voisi joissakin tilanteissa aiheuttaa niitä kuka suistuu vasemmalle ja kuka oikealle-juttuja... ehkä. Kaikki on mahdollista, ja toisaalta, kuinka usein mitäkin pitää tapahtua että siitä saisi sen "säännön" niin... :) Jokainen tapaushan on kuitenkin omanlaisensa. Mutta henkilökohtaisesti uskon enemmän tien kaltevuuden vaikuttavan ja varsinkin pienemmissä autoissa pyörien suuntauksenkin.


      • puukuski kirjoitti:

        Voisihan tuossa tutkimuksessa siinä mielessä olla perääkin jotta jos tapaa ajaa enimmäkseen yhdellä kädellä, niin tämä "ajokätisyys" voisi joissakin tilanteissa aiheuttaa niitä kuka suistuu vasemmalle ja kuka oikealle-juttuja... ehkä. Kaikki on mahdollista, ja toisaalta, kuinka usein mitäkin pitää tapahtua että siitä saisi sen "säännön" niin... :) Jokainen tapaushan on kuitenkin omanlaisensa. Mutta henkilökohtaisesti uskon enemmän tien kaltevuuden vaikuttavan ja varsinkin pienemmissä autoissa pyörien suuntauksenkin.

        Asiaa käsiteltiin joskus telvisiossa (n.5v sitten)

        Väistöliike vasemmalla on refleksin omainen, vasemmalla puolella on enemmän maantie tilaa joten sinne väistetään.

        Se miten se sitten on nukahtamisessa? sitä en tiedä.
        Mutta tämä väistöliike refleksi voi olla syynä siihen että autot ajautuu vasemmalle vastaantulevien kaistalle nukahtamis tilanteessa.


      • RK-asentaja kirjoitti:

        Asiaa käsiteltiin joskus telvisiossa (n.5v sitten)

        Väistöliike vasemmalla on refleksin omainen, vasemmalla puolella on enemmän maantie tilaa joten sinne väistetään.

        Se miten se sitten on nukahtamisessa? sitä en tiedä.
        Mutta tämä väistöliike refleksi voi olla syynä siihen että autot ajautuu vasemmalle vastaantulevien kaistalle nukahtamis tilanteessa.

        Voisi kuvitella että jos sopivasti säpsähtää hereille oman auton ollessa vaikkapa keskiviivan kohdilla ja siinä samassa säikähtää päin tulevaa autoa, tai ainakin noin suunnilleen kohti tulevaa autoa (eihän sitä varmaan hahmota heti että mikä se todellinen tilanne onkaan), niin joissakin tilanteissa tuloksena voi varmasti olla refleksinomainen väistö vasemmalle ajatusten ollessa tyyliin "tuohan tulee mun kaistalla vastaan". Nopeat ehtivät vielä kiroilla tuota ajatusta muodostaessaan "V*ttu! Tuo #*@tana tulee mun kaistalla vastaan!" :)


      • Moni
        puukuski kirjoitti:

        Voisi kuvitella että jos sopivasti säpsähtää hereille oman auton ollessa vaikkapa keskiviivan kohdilla ja siinä samassa säikähtää päin tulevaa autoa, tai ainakin noin suunnilleen kohti tulevaa autoa (eihän sitä varmaan hahmota heti että mikä se todellinen tilanne onkaan), niin joissakin tilanteissa tuloksena voi varmasti olla refleksinomainen väistö vasemmalle ajatusten ollessa tyyliin "tuohan tulee mun kaistalla vastaan". Nopeat ehtivät vielä kiroilla tuota ajatusta muodostaessaan "V*ttu! Tuo #*@tana tulee mun kaistalla vastaan!" :)

        Tapaus on itsemurha. Juuri tuli arvio kohtamisonnettomuuksista ja em. tulokseen päätyivät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe