varkaudessa. joku henkilöauto spede taas nukahtanut rattiin ja tullu alle.
KUN TE NUKUTTE HENKILÖAUTOJENNE RATISSA NIIN AJAUTUKAA TÄSTÄ LÄHIN SINNE OMAN PUOLENNE OJAA, NIIN JUURI SINNE KUUSEN YMPÄRILLE.
rekkako ruhjoi
10
2839
Vastaukset
- jude_84
olen samaa mieltä kanssasi asiasta
- ei vaan ole
tiiakka kirjoitti:
Toi oli hyvä! tilaa olis tosissan siellä lepikonpuolella.
kummoset, ootko joutunut rekkakuskin polkemaks?
- mieltä??
tutkimus osoittaa että vasenkätinen on vaarallisempi liikenteelle?? Oikeakätinen, vaikka nukahtaessaan, kääntää rattia oikealle ja vasenkätinen vasemmalle.....
Pitäskö vasurit kieltää liikenteestä??Missäs tuollainen tutkimus on tehty?
Tuo että vasenkätiset olisivat vaarallisempia liikenteessä, niin oliko ihan tutkittu juttu, vai esititkö omana epäilynäsi, että nukahtamistilanteessa vasurit kääntävät vasemmalle ja oikeakätiset oikealle?
En nimittäin oikein usko tuohon. Ennemminkin ajautuminen vastaantulevien kaistalle johtunee siitä, että ihan normaalitilanteessakin tien kaltevuudesta johtuen autoa MONESTI kammetaan vasemmalle, eli keskitielle päin. Kun ihminen nukahtaa ajaessaan niin luonnollinen seuraus tästä on löytää itsensä väärältä kaistalta.- lehdessä
puukuski kirjoitti:
Missäs tuollainen tutkimus on tehty?
Tuo että vasenkätiset olisivat vaarallisempia liikenteessä, niin oliko ihan tutkittu juttu, vai esititkö omana epäilynäsi, että nukahtamistilanteessa vasurit kääntävät vasemmalle ja oikeakätiset oikealle?
En nimittäin oikein usko tuohon. Ennemminkin ajautuminen vastaantulevien kaistalle johtunee siitä, että ihan normaalitilanteessakin tien kaltevuudesta johtuen autoa MONESTI kammetaan vasemmalle, eli keskitielle päin. Kun ihminen nukahtaa ajaessaan niin luonnollinen seuraus tästä on löytää itsensä väärältä kaistalta.Tieteen kuvalehdessä oli juttu vuosia aikaa. Veljeni kanssa, joka on vasuri juteltu tästä ja niin taitaa mennä. En löydä siitä mitään negatiivista vain asiaa josta on puheltu. Ei kai se "sääntö" ole jota ei voisi sattua myös oikeakätiselle mutta....
lehdessä kirjoitti:
Tieteen kuvalehdessä oli juttu vuosia aikaa. Veljeni kanssa, joka on vasuri juteltu tästä ja niin taitaa mennä. En löydä siitä mitään negatiivista vain asiaa josta on puheltu. Ei kai se "sääntö" ole jota ei voisi sattua myös oikeakätiselle mutta....
Voisihan tuossa tutkimuksessa siinä mielessä olla perääkin jotta jos tapaa ajaa enimmäkseen yhdellä kädellä, niin tämä "ajokätisyys" voisi joissakin tilanteissa aiheuttaa niitä kuka suistuu vasemmalle ja kuka oikealle-juttuja... ehkä. Kaikki on mahdollista, ja toisaalta, kuinka usein mitäkin pitää tapahtua että siitä saisi sen "säännön" niin... :) Jokainen tapaushan on kuitenkin omanlaisensa. Mutta henkilökohtaisesti uskon enemmän tien kaltevuuden vaikuttavan ja varsinkin pienemmissä autoissa pyörien suuntauksenkin.
puukuski kirjoitti:
Voisihan tuossa tutkimuksessa siinä mielessä olla perääkin jotta jos tapaa ajaa enimmäkseen yhdellä kädellä, niin tämä "ajokätisyys" voisi joissakin tilanteissa aiheuttaa niitä kuka suistuu vasemmalle ja kuka oikealle-juttuja... ehkä. Kaikki on mahdollista, ja toisaalta, kuinka usein mitäkin pitää tapahtua että siitä saisi sen "säännön" niin... :) Jokainen tapaushan on kuitenkin omanlaisensa. Mutta henkilökohtaisesti uskon enemmän tien kaltevuuden vaikuttavan ja varsinkin pienemmissä autoissa pyörien suuntauksenkin.
Asiaa käsiteltiin joskus telvisiossa (n.5v sitten)
Väistöliike vasemmalla on refleksin omainen, vasemmalla puolella on enemmän maantie tilaa joten sinne väistetään.
Se miten se sitten on nukahtamisessa? sitä en tiedä.
Mutta tämä väistöliike refleksi voi olla syynä siihen että autot ajautuu vasemmalle vastaantulevien kaistalle nukahtamis tilanteessa.RK-asentaja kirjoitti:
Asiaa käsiteltiin joskus telvisiossa (n.5v sitten)
Väistöliike vasemmalla on refleksin omainen, vasemmalla puolella on enemmän maantie tilaa joten sinne väistetään.
Se miten se sitten on nukahtamisessa? sitä en tiedä.
Mutta tämä väistöliike refleksi voi olla syynä siihen että autot ajautuu vasemmalle vastaantulevien kaistalle nukahtamis tilanteessa.Voisi kuvitella että jos sopivasti säpsähtää hereille oman auton ollessa vaikkapa keskiviivan kohdilla ja siinä samassa säikähtää päin tulevaa autoa, tai ainakin noin suunnilleen kohti tulevaa autoa (eihän sitä varmaan hahmota heti että mikä se todellinen tilanne onkaan), niin joissakin tilanteissa tuloksena voi varmasti olla refleksinomainen väistö vasemmalle ajatusten ollessa tyyliin "tuohan tulee mun kaistalla vastaan". Nopeat ehtivät vielä kiroilla tuota ajatusta muodostaessaan "V*ttu! Tuo #*@tana tulee mun kaistalla vastaan!" :)
- Moni
puukuski kirjoitti:
Voisi kuvitella että jos sopivasti säpsähtää hereille oman auton ollessa vaikkapa keskiviivan kohdilla ja siinä samassa säikähtää päin tulevaa autoa, tai ainakin noin suunnilleen kohti tulevaa autoa (eihän sitä varmaan hahmota heti että mikä se todellinen tilanne onkaan), niin joissakin tilanteissa tuloksena voi varmasti olla refleksinomainen väistö vasemmalle ajatusten ollessa tyyliin "tuohan tulee mun kaistalla vastaan". Nopeat ehtivät vielä kiroilla tuota ajatusta muodostaessaan "V*ttu! Tuo #*@tana tulee mun kaistalla vastaan!" :)
Tapaus on itsemurha. Juuri tuli arvio kohtamisonnettomuuksista ja em. tulokseen päätyivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602