rekkako ruhjoi

aamuyöllä??

varkaudessa. joku henkilöauto spede taas nukahtanut rattiin ja tullu alle.

KUN TE NUKUTTE HENKILÖAUTOJENNE RATISSA NIIN AJAUTUKAA TÄSTÄ LÄHIN SINNE OMAN PUOLENNE OJAA, NIIN JUURI SINNE KUUSEN YMPÄRILLE.

10

2839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jude_84

      olen samaa mieltä kanssasi asiasta

      • Toi oli hyvä! tilaa olis tosissan siellä lepikonpuolella.


      • ei vaan ole
        tiiakka kirjoitti:

        Toi oli hyvä! tilaa olis tosissan siellä lepikonpuolella.

        kummoset, ootko joutunut rekkakuskin polkemaks?


    • mieltä??

      tutkimus osoittaa että vasenkätinen on vaarallisempi liikenteelle?? Oikeakätinen, vaikka nukahtaessaan, kääntää rattia oikealle ja vasenkätinen vasemmalle.....

      Pitäskö vasurit kieltää liikenteestä??

      • Missäs tuollainen tutkimus on tehty?

        Tuo että vasenkätiset olisivat vaarallisempia liikenteessä, niin oliko ihan tutkittu juttu, vai esititkö omana epäilynäsi, että nukahtamistilanteessa vasurit kääntävät vasemmalle ja oikeakätiset oikealle?
        En nimittäin oikein usko tuohon. Ennemminkin ajautuminen vastaantulevien kaistalle johtunee siitä, että ihan normaalitilanteessakin tien kaltevuudesta johtuen autoa MONESTI kammetaan vasemmalle, eli keskitielle päin. Kun ihminen nukahtaa ajaessaan niin luonnollinen seuraus tästä on löytää itsensä väärältä kaistalta.


      • lehdessä
        puukuski kirjoitti:

        Missäs tuollainen tutkimus on tehty?

        Tuo että vasenkätiset olisivat vaarallisempia liikenteessä, niin oliko ihan tutkittu juttu, vai esititkö omana epäilynäsi, että nukahtamistilanteessa vasurit kääntävät vasemmalle ja oikeakätiset oikealle?
        En nimittäin oikein usko tuohon. Ennemminkin ajautuminen vastaantulevien kaistalle johtunee siitä, että ihan normaalitilanteessakin tien kaltevuudesta johtuen autoa MONESTI kammetaan vasemmalle, eli keskitielle päin. Kun ihminen nukahtaa ajaessaan niin luonnollinen seuraus tästä on löytää itsensä väärältä kaistalta.

        Tieteen kuvalehdessä oli juttu vuosia aikaa. Veljeni kanssa, joka on vasuri juteltu tästä ja niin taitaa mennä. En löydä siitä mitään negatiivista vain asiaa josta on puheltu. Ei kai se "sääntö" ole jota ei voisi sattua myös oikeakätiselle mutta....


      • lehdessä kirjoitti:

        Tieteen kuvalehdessä oli juttu vuosia aikaa. Veljeni kanssa, joka on vasuri juteltu tästä ja niin taitaa mennä. En löydä siitä mitään negatiivista vain asiaa josta on puheltu. Ei kai se "sääntö" ole jota ei voisi sattua myös oikeakätiselle mutta....

        Voisihan tuossa tutkimuksessa siinä mielessä olla perääkin jotta jos tapaa ajaa enimmäkseen yhdellä kädellä, niin tämä "ajokätisyys" voisi joissakin tilanteissa aiheuttaa niitä kuka suistuu vasemmalle ja kuka oikealle-juttuja... ehkä. Kaikki on mahdollista, ja toisaalta, kuinka usein mitäkin pitää tapahtua että siitä saisi sen "säännön" niin... :) Jokainen tapaushan on kuitenkin omanlaisensa. Mutta henkilökohtaisesti uskon enemmän tien kaltevuuden vaikuttavan ja varsinkin pienemmissä autoissa pyörien suuntauksenkin.


      • puukuski kirjoitti:

        Voisihan tuossa tutkimuksessa siinä mielessä olla perääkin jotta jos tapaa ajaa enimmäkseen yhdellä kädellä, niin tämä "ajokätisyys" voisi joissakin tilanteissa aiheuttaa niitä kuka suistuu vasemmalle ja kuka oikealle-juttuja... ehkä. Kaikki on mahdollista, ja toisaalta, kuinka usein mitäkin pitää tapahtua että siitä saisi sen "säännön" niin... :) Jokainen tapaushan on kuitenkin omanlaisensa. Mutta henkilökohtaisesti uskon enemmän tien kaltevuuden vaikuttavan ja varsinkin pienemmissä autoissa pyörien suuntauksenkin.

        Asiaa käsiteltiin joskus telvisiossa (n.5v sitten)

        Väistöliike vasemmalla on refleksin omainen, vasemmalla puolella on enemmän maantie tilaa joten sinne väistetään.

        Se miten se sitten on nukahtamisessa? sitä en tiedä.
        Mutta tämä väistöliike refleksi voi olla syynä siihen että autot ajautuu vasemmalle vastaantulevien kaistalle nukahtamis tilanteessa.


      • RK-asentaja kirjoitti:

        Asiaa käsiteltiin joskus telvisiossa (n.5v sitten)

        Väistöliike vasemmalla on refleksin omainen, vasemmalla puolella on enemmän maantie tilaa joten sinne väistetään.

        Se miten se sitten on nukahtamisessa? sitä en tiedä.
        Mutta tämä väistöliike refleksi voi olla syynä siihen että autot ajautuu vasemmalle vastaantulevien kaistalle nukahtamis tilanteessa.

        Voisi kuvitella että jos sopivasti säpsähtää hereille oman auton ollessa vaikkapa keskiviivan kohdilla ja siinä samassa säikähtää päin tulevaa autoa, tai ainakin noin suunnilleen kohti tulevaa autoa (eihän sitä varmaan hahmota heti että mikä se todellinen tilanne onkaan), niin joissakin tilanteissa tuloksena voi varmasti olla refleksinomainen väistö vasemmalle ajatusten ollessa tyyliin "tuohan tulee mun kaistalla vastaan". Nopeat ehtivät vielä kiroilla tuota ajatusta muodostaessaan "V*ttu! Tuo #*@tana tulee mun kaistalla vastaan!" :)


      • Moni
        puukuski kirjoitti:

        Voisi kuvitella että jos sopivasti säpsähtää hereille oman auton ollessa vaikkapa keskiviivan kohdilla ja siinä samassa säikähtää päin tulevaa autoa, tai ainakin noin suunnilleen kohti tulevaa autoa (eihän sitä varmaan hahmota heti että mikä se todellinen tilanne onkaan), niin joissakin tilanteissa tuloksena voi varmasti olla refleksinomainen väistö vasemmalle ajatusten ollessa tyyliin "tuohan tulee mun kaistalla vastaan". Nopeat ehtivät vielä kiroilla tuota ajatusta muodostaessaan "V*ttu! Tuo #*@tana tulee mun kaistalla vastaan!" :)

        Tapaus on itsemurha. Juuri tuli arvio kohtamisonnettomuuksista ja em. tulokseen päätyivät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe