Ongelma

tämäkin :(

Olen yksinhuoltaja nainen, tyttö menee nyt toiselle luokalle. Koulun jälkeen on iltapäiväkerho joka on auki - viiteen. No, keväällä asia oli ihan ok koska sain sovittua työajat niin, että pääsin viimeistään viideltä eli tyttö ei joutunut olemaan yksin. (enkä tiedä miten siihen suhtautuisi edes, kotiin ei kyllä ole pitkä matka ja koulumatkat kulkee yksin)

No, tilanne alkaa olla nyt se, että jos jatkan tätä "kranttuilua" eli minä suunnilleen sanelen mihin asti voin olla töissä, loppuu ne työt kokonaan. Paikka missä olen, tai toivottavasti vielä pääsen (kesän olin pois) on auki puoli seitsemään. Ja he tarvii sinne työntekijän, joka voi olla siihen asti. Ja minä taas TARVIN TÖITÄ.

Ongelma on nyt se, että mihin tyttö siksi aikaa kun ilttis menee kiinni silloin viideltä? :/ Ei ole hoitajia tässä lähellä eikä voi hommata mistään "jatkohoitopaikkaa" illaksi. Voiko tai pitääkö tässä alkaa opettaan nyt tyttö siihen, että on yksin sen reilun tunnin kunnes tulen kotiin?

Oikeasti edellisessäkin työpaikassa loppui työt kun en voinut tehdä iltoja. Tässä käy vielä niin, että jään kokonaan työttömäksi ja siitä ei tule mitään. Muutenkin olen "luopunut" harrastuksista yms että olen tytön kanssa. Eikä siinä mitään, mutta en toistamiseen voi menettää työpaikkaa!! Mietinkin, että miten ne jotka ovat töissä esim. prismassa mikä on auki yhdeksään.. Onko siellä yksinhuoltajia töissä. En tiedä mutta apua tarvin nyt

Osaako kukaan neuvoa mitä nyt? :(

4

881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;;))

tokaluokkalaisen voi hyvin opettaa olemaan yksin tunnin pari. Useimmat ovat koulun jälkeen useitakin tunteja yksin ennen vanhempien kotiin tuloa, vaikka vanhemmat pääsisivät neljältä.
      Toinen vaihtoehto on vaihtaa työhön, jossa ei ole iltavuoroja. Pienten lasten yh:t joutuvat näiden ratkaisujen eteen kun kaikkia vuoroja ei yksinkertaisesti voi tehdä. Tokaluokkalainen ei kuitenkaan ole enää ihan pieni.
      Tärkeää on, että pidät ajoista kiinni ja tulet silloin kun lupaat. Kouluikäinen lapsi pärjää hyvin kun tietää ajat ja voi luottaa tuloosi. Ja tietenkin se kännykkä. Vaikka joka työssä ei voikaan soitella tai vastailla jatkuvasti on hyvä tietää, että äidin saa kiinni jos on hätä. Kannattaa myös sopia aika tai parikin, jolloin soitat kotiin lapselle. Ei luulisi olevan työnantajalle liian iso pala. Onhan sinulla oltava taukoja työssäsi. Useimmat pikkulasten äidit soittavat tarkistussoittoja kotiin.
      Tekstareilla voi ehkä olla enemmänkin yhteydessä lapseen. Keinoja siis on ja arki sujuu.
      Ei tokaluokkalaisen kanssa tarvitse enää vaipua epätoivoon muutaman tunnin takia. Tsemppiä vaan!

• rohkaisevaa! :)

Se on kyllä totta, että pikkuhiljaa muutenkin olisi aika opetella olemaan hieman yksin.. Töypaikkani on tuossa lähellä ja olen kymmenessä minuutissa kotona. Ja puhelimet on. Ei kai tässä muukaan auta koska täällä ei noita työpaikkoja ole noin vain saatavilla :( Eikä hoitajiakaan kyllä..

Eli kun lapsi lähtisi viideltä käveleen kotiin, olisin kello vartin yli, noin. Menisi vaan reilu tunti kun minä tulen. Minusta se ei ole paha aika olla yksin?

• ex rva

voi olla itsekseen, kun ei tuon pidemmästä ajasta ole kyse. Tiedän lapsia jotka ovat nyt lomalla olleet pidempiä aikoja yksin ja menevät vasta tokalle. Meilläkin ekis joutui olemaan välillä tunnin itsekseen enenkuin isoveli tuli ja sitten vielä tunnin kahdestaan enenkuin minä tulin. Ja näin varmaan jatkuu tokallakin.

• kyllä

olen samaa mieltä kuin edelliset. Opeta lapsesi heti alusta asti siihen että kun tulee kotiin soittaa sinulle ensimmäiseksi ilmoitusluontoisen puhelu eli olen kotona tai sitten tekstari. Itse ainakin oli rauhallisempi kun tiesin että lapsi päässyt koulun jälkeen kotiin..

Tee tarkat säännöt mitä saa ja mitä ei saa tehdä alusta asti niin homma toimii..

Anneli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      80
      5029
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      73
      4668
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      83
      2917
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2384
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      59
      2025
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      20
      1760
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      113
      1415
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe