Ongelma

tämäkin :(

Olen yksinhuoltaja nainen, tyttö menee nyt toiselle luokalle. Koulun jälkeen on iltapäiväkerho joka on auki - viiteen. No, keväällä asia oli ihan ok koska sain sovittua työajat niin, että pääsin viimeistään viideltä eli tyttö ei joutunut olemaan yksin. (enkä tiedä miten siihen suhtautuisi edes, kotiin ei kyllä ole pitkä matka ja koulumatkat kulkee yksin)

No, tilanne alkaa olla nyt se, että jos jatkan tätä "kranttuilua" eli minä suunnilleen sanelen mihin asti voin olla töissä, loppuu ne työt kokonaan. Paikka missä olen, tai toivottavasti vielä pääsen (kesän olin pois) on auki puoli seitsemään. Ja he tarvii sinne työntekijän, joka voi olla siihen asti. Ja minä taas TARVIN TÖITÄ.

Ongelma on nyt se, että mihin tyttö siksi aikaa kun ilttis menee kiinni silloin viideltä? :/ Ei ole hoitajia tässä lähellä eikä voi hommata mistään "jatkohoitopaikkaa" illaksi. Voiko tai pitääkö tässä alkaa opettaan nyt tyttö siihen, että on yksin sen reilun tunnin kunnes tulen kotiin?

Oikeasti edellisessäkin työpaikassa loppui työt kun en voinut tehdä iltoja. Tässä käy vielä niin, että jään kokonaan työttömäksi ja siitä ei tule mitään. Muutenkin olen "luopunut" harrastuksista yms että olen tytön kanssa. Eikä siinä mitään, mutta en toistamiseen voi menettää työpaikkaa!! Mietinkin, että miten ne jotka ovat töissä esim. prismassa mikä on auki yhdeksään.. Onko siellä yksinhuoltajia töissä. En tiedä mutta apua tarvin nyt

Osaako kukaan neuvoa mitä nyt? :(

4

882

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;;))

tokaluokkalaisen voi hyvin opettaa olemaan yksin tunnin pari. Useimmat ovat koulun jälkeen useitakin tunteja yksin ennen vanhempien kotiin tuloa, vaikka vanhemmat pääsisivät neljältä.
      Toinen vaihtoehto on vaihtaa työhön, jossa ei ole iltavuoroja. Pienten lasten yh:t joutuvat näiden ratkaisujen eteen kun kaikkia vuoroja ei yksinkertaisesti voi tehdä. Tokaluokkalainen ei kuitenkaan ole enää ihan pieni.
      Tärkeää on, että pidät ajoista kiinni ja tulet silloin kun lupaat. Kouluikäinen lapsi pärjää hyvin kun tietää ajat ja voi luottaa tuloosi. Ja tietenkin se kännykkä. Vaikka joka työssä ei voikaan soitella tai vastailla jatkuvasti on hyvä tietää, että äidin saa kiinni jos on hätä. Kannattaa myös sopia aika tai parikin, jolloin soitat kotiin lapselle. Ei luulisi olevan työnantajalle liian iso pala. Onhan sinulla oltava taukoja työssäsi. Useimmat pikkulasten äidit soittavat tarkistussoittoja kotiin.
      Tekstareilla voi ehkä olla enemmänkin yhteydessä lapseen. Keinoja siis on ja arki sujuu.
      Ei tokaluokkalaisen kanssa tarvitse enää vaipua epätoivoon muutaman tunnin takia. Tsemppiä vaan!

• rohkaisevaa! :)

Se on kyllä totta, että pikkuhiljaa muutenkin olisi aika opetella olemaan hieman yksin.. Töypaikkani on tuossa lähellä ja olen kymmenessä minuutissa kotona. Ja puhelimet on. Ei kai tässä muukaan auta koska täällä ei noita työpaikkoja ole noin vain saatavilla :( Eikä hoitajiakaan kyllä..

Eli kun lapsi lähtisi viideltä käveleen kotiin, olisin kello vartin yli, noin. Menisi vaan reilu tunti kun minä tulen. Minusta se ei ole paha aika olla yksin?

• ex rva

voi olla itsekseen, kun ei tuon pidemmästä ajasta ole kyse. Tiedän lapsia jotka ovat nyt lomalla olleet pidempiä aikoja yksin ja menevät vasta tokalle. Meilläkin ekis joutui olemaan välillä tunnin itsekseen enenkuin isoveli tuli ja sitten vielä tunnin kahdestaan enenkuin minä tulin. Ja näin varmaan jatkuu tokallakin.

• kyllä

olen samaa mieltä kuin edelliset. Opeta lapsesi heti alusta asti siihen että kun tulee kotiin soittaa sinulle ensimmäiseksi ilmoitusluontoisen puhelu eli olen kotona tai sitten tekstari. Itse ainakin oli rauhallisempi kun tiesin että lapsi päässyt koulun jälkeen kotiin..

Tee tarkat säännöt mitä saa ja mitä ei saa tehdä alusta asti niin homma toimii..

Anneli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      312
      6088
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3596
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      146
      2780
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      224
      2151
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      100
      1718
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      66
      1160
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      81
      1045
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      142
      947
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      918
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      874
    Aihe