Yksinäisyyden seurauksia

haluan tukea

Poikaystävälläni on varsin huonot muistot kouluajoiltansa. Hän koki itsensä hyvin yksinäiseksi ja hän joutui myös olemaan koulukiusaajien kohteena.

Tällä on ymmärrettävästi vaikutuksia nykyisyyteen. Poikaystävälläni on huono itsetunto. Hän ei tunne olevansa haluttu mihinkään seuraan ja on vain kiitollinen siitä, että minä tahdon hänen kanssaan olla. Nykyään hänellä on monia ystäviä. Hän tuntee olevansa täys surkimus ja osaamaton, mikä ei todellakaan pidä paikkansa.

Yksinäisyys nuoruuden ajoilta painaa häntä yhä. Silloin hänelle mietittiin jopa koulun vaihtamista kiusaamisen vuoksi ja terapeutin kanssa hän oli myös tekemisissä.

Kuinka voisin auttaa häntä nyt? Kuinka saisin hänen itsetuntonsa kohoamaan? Entä miten purkaa menneitä? Onko ainoa vaihtoehto terapia? Vaan eivätkö ne ole kalliita...

7

1070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heips.ite en kärsinyt kiusaamisesta,mut olin luki ja tukioptuksessa jokaisen kokeen jälkeen.kirjoitus ei suju vieläkään virheettömösti.
      tyhmyys,mitättömyys,kelpaamattomuus,osaamattomuus,yksinäisyys ovat tuttuja tunteita,niitä läpi elämällä ja ilmaisemalla jollekin turvalliselle ihmiselle auttaa alkuun,
      ite käyn perheasiain neuvottelu keskuksessa ei maksa mitään,luen myös kirjoja,

• terapeutit

ole kalliita.
      Sano poikaystävällesi että käypi kertomassa ongelmistaan lääkärille. Lääkäri pistää lähetteen osastolle, jolloin poikaystävä joutuu sairaslomalle ja saapi sairaspäivärahaa, jolla sitten maksaa sairaskulut jne. Osastolla on muita samantyyppisiä masentuneita ihmisiä ja siellä hoidetaan pää kuntoon niin sanotusti. On keskusteluryhmiä, hoitopalavereita, ja aamuisin tarvittaessa annetaan vaikka masennuslääkettä tai jtn.. Siellä näkee tosihuonokuntosia ihmisiä, joten saattaa mieli piristyä kun huomaa ettei omat asiat olekaan kovin huonosti.

• Alwyn

..auttaa ehkä jos jotenkin voisit osoittaa hänelle että on tarvittu, arvostettu ja sellaista... Jotenkin vaivihkaa, ehkä kysymällä mielipidettä, olemalla kiinnostunut tämän ajatuksista, pyytämällä apua jossain.. jotain tuollaista...

• kovia kokemuksia

kouluajoilta.

Olen masennuksen takia eläkkeellä ja elämä on todella kurjaa ja yksinäistä.

Minulle ei terapiasta ole ollut paljoa apua. Hyvä luotettava ystävä olisi minusta parasta mitä voisi kuvitella.

• haluan tukea

Masennus ei välttämättä näy poikaystävästäni päälle päin. Hän on uskoutunut minulle näistä asioistaan (josta olen hyvin kiitollinen) ja sanoo että alakulous ja pelko ja mitättömyyden tunne sun muut vaivaavat häntä pitkin päivää, vaikkei sitä välttämättä huomaisikaan. Välillä kuitenkin tulee tilanteita jolloin tuntuu vain ettei jaksa jolloin "esirippu" avautuu ja näkee kuinka hänen on paha olla. Minä olen kuunnellut ja tukenut, valitettavasti se ei välttämättä riitä, mutta...

...näillä eväillä yritämme eteenpäin. Toivottavasti asialle löytyy parannusta :)
      Kiitos neuvoista ja jaksamista teille kaikille!

• CC.

Kai ajalla on paranta vaikutus tuohonkin. Mäkin olin koulukiusattu ja kesti muutaman vuoden nousta suosta. Nykyään tuntuu jo paremmalta kuin silloin joskus.

• Aika helpottaa tuskaa

Kuulostaa että sinulla on varsin hyvä poikaystävä! En tiedä kauanko olette tunteneet, mutta luulen että ajan myötä poikaystäväsi huonommuuden tunne vähenee. Olisi kuitenkin hyvä jos voisitte käydä vaikka terapeutilla keskustelemassa sillä negatiiviset ajatukset tulisi pystyä kääntämään positiivisiksi.

Tämä ei ehkä suoraan liity tähän, mutta muistakaa että jos kohtelette toisia ihmisiä hyvin niin ne asiat palkitaan. Jos poikaystäväsi kohtelee kanssaihmisiään hyvin niin uskon että myös pitävät hänestä ja ehkä voisivat kertoa hänelle sen. Minullakin on huono itsetunto yksinäisyyden vuoksi, välillä tunnen olevani ihan nolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      95
      4097
    2. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      43
      4077
    3. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      124
      3627
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2854
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2174
    6. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      28
      2162
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2068
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1719
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      69
      1304
    10. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      1145
    Aihe