Poikaystävälläni on varsin huonot muistot kouluajoiltansa. Hän koki itsensä hyvin yksinäiseksi ja hän joutui myös olemaan koulukiusaajien kohteena.
Tällä on ymmärrettävästi vaikutuksia nykyisyyteen. Poikaystävälläni on huono itsetunto. Hän ei tunne olevansa haluttu mihinkään seuraan ja on vain kiitollinen siitä, että minä tahdon hänen kanssaan olla. Nykyään hänellä on monia ystäviä. Hän tuntee olevansa täys surkimus ja osaamaton, mikä ei todellakaan pidä paikkansa.
Yksinäisyys nuoruuden ajoilta painaa häntä yhä. Silloin hänelle mietittiin jopa koulun vaihtamista kiusaamisen vuoksi ja terapeutin kanssa hän oli myös tekemisissä.
Kuinka voisin auttaa häntä nyt? Kuinka saisin hänen itsetuntonsa kohoamaan? Entä miten purkaa menneitä? Onko ainoa vaihtoehto terapia? Vaan eivätkö ne ole kalliita...
Yksinäisyyden seurauksia
7
1107
Vastaukset
heips.ite en kärsinyt kiusaamisesta,mut olin luki ja tukioptuksessa jokaisen kokeen jälkeen.kirjoitus ei suju vieläkään virheettömösti.
tyhmyys,mitättömyys,kelpaamattomuus,osaamattomuus,yksinäisyys ovat tuttuja tunteita,niitä läpi elämällä ja ilmaisemalla jollekin turvalliselle ihmiselle auttaa alkuun,
ite käyn perheasiain neuvottelu keskuksessa ei maksa mitään,luen myös kirjoja,- terapeutit
ole kalliita.
Sano poikaystävällesi että käypi kertomassa ongelmistaan lääkärille. Lääkäri pistää lähetteen osastolle, jolloin poikaystävä joutuu sairaslomalle ja saapi sairaspäivärahaa, jolla sitten maksaa sairaskulut jne. Osastolla on muita samantyyppisiä masentuneita ihmisiä ja siellä hoidetaan pää kuntoon niin sanotusti. On keskusteluryhmiä, hoitopalavereita, ja aamuisin tarvittaessa annetaan vaikka masennuslääkettä tai jtn.. Siellä näkee tosihuonokuntosia ihmisiä, joten saattaa mieli piristyä kun huomaa ettei omat asiat olekaan kovin huonosti. - Alwyn
..auttaa ehkä jos jotenkin voisit osoittaa hänelle että on tarvittu, arvostettu ja sellaista... Jotenkin vaivihkaa, ehkä kysymällä mielipidettä, olemalla kiinnostunut tämän ajatuksista, pyytämällä apua jossain.. jotain tuollaista...
- kovia kokemuksia
kouluajoilta.
Olen masennuksen takia eläkkeellä ja elämä on todella kurjaa ja yksinäistä.
Minulle ei terapiasta ole ollut paljoa apua. Hyvä luotettava ystävä olisi minusta parasta mitä voisi kuvitella. - haluan tukea
Masennus ei välttämättä näy poikaystävästäni päälle päin. Hän on uskoutunut minulle näistä asioistaan (josta olen hyvin kiitollinen) ja sanoo että alakulous ja pelko ja mitättömyyden tunne sun muut vaivaavat häntä pitkin päivää, vaikkei sitä välttämättä huomaisikaan. Välillä kuitenkin tulee tilanteita jolloin tuntuu vain ettei jaksa jolloin "esirippu" avautuu ja näkee kuinka hänen on paha olla. Minä olen kuunnellut ja tukenut, valitettavasti se ei välttämättä riitä, mutta...
...näillä eväillä yritämme eteenpäin. Toivottavasti asialle löytyy parannusta :)
Kiitos neuvoista ja jaksamista teille kaikille! - CC.
Kai ajalla on paranta vaikutus tuohonkin. Mäkin olin koulukiusattu ja kesti muutaman vuoden nousta suosta. Nykyään tuntuu jo paremmalta kuin silloin joskus.
- Aika helpottaa tuskaa
Kuulostaa että sinulla on varsin hyvä poikaystävä! En tiedä kauanko olette tunteneet, mutta luulen että ajan myötä poikaystäväsi huonommuuden tunne vähenee. Olisi kuitenkin hyvä jos voisitte käydä vaikka terapeutilla keskustelemassa sillä negatiiviset ajatukset tulisi pystyä kääntämään positiivisiksi.
Tämä ei ehkä suoraan liity tähän, mutta muistakaa että jos kohtelette toisia ihmisiä hyvin niin ne asiat palkitaan. Jos poikaystäväsi kohtelee kanssaihmisiään hyvin niin uskon että myös pitävät hänestä ja ehkä voisivat kertoa hänelle sen. Minullakin on huono itsetunto yksinäisyyden vuoksi, välillä tunnen olevani ihan nolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181057- 130940
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten297755Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81676Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504