Ahdisteleva lääkäri

.............

Lukekaa tuo alempi aloitukseni, jos ette vielä tiedä tästä mitään. :)

Potilasasiamies on todennut, että lääkäri on tehnyt väärin ja ahdistellut minua seksuaalisesti. Tapaus selvitetään tarkasti.

Voinko minä nyt tehdä rikosilmoituksen? En ole koskaan käynyt rintojen ultrassa, joten en ole tiennyt mitä siihen kuuluu. Rintani tutkittiin käsin jo koptipaikkakuntani lääkärin toimesta, joten ultralääkäri vastuullahan oli vain ultraaminen? Näin minä olen käsittänyt. Mutta lääkäri kopeloi rintojani sen varmaan 15 minuuttia, ultrasi ehkä 4 minuuttia. Ja tämä lääkärin "saanko maistaa"-kysymys.. Minä en edes ensin ymmärtänyt mitä hän kysyi, epäilin kuulleeni väärin. Sitten hän alkoi imemään nänniäni ja minä lamaannuin niin, etten mitään voinut tehdä.

Onko tämä nyt seksuaalista häirintää vai jopa hyväksikäyttöä (en osannut/uskaltanut sanoa ei, olihan hän sentään lääkäri johon luotin!). Voiko tulla syyte asemansa väärinkäytöstä, tms.? Mistä kaikista lääkäri mahdollisesti voi saada syytteen? ja mitä mahdollinen rangaistus olisi? kai Suomen laissa rangaistaan tällaisesta? Kiitos!

5

2403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö 19 v.

Moi,

Luin kummatkin tekstisi huolella ja järkytyin, sillä itse olen monta kertaa miettinyt, että on varmaan useita sellaisia mieslääkäreitä, jotka pohjimmiltaan eivät halua auttaa vaan kokevat jonkinlaista sairasta mielihyvää hoitaessaan naispotilaita.

Oli ihan oikein, että otit teit asiasta rikosilmoituksen. Yritän selvittää onko laissa lääkäreitä koskevia säädöksiä. Haluan auttaa, sillä arvostan, että olet puhunut asiasta vanhempiesi ja poikaystäväsi kanssa. On oikein, että jaat tuskan läheistesi kanssa.

Palaan pian lakipykäliä sepustelemaan.

• paljon!

Minä löysin tällaisen;

5 § (24.7.1998/563) Seksuaalinen hyväksikäyttö. Joka asemaansa hyväksikäyttäen taivuttaa sukupuoliyhteyteen tai ryhtymään muuhun seksuaalista itsemääräämisoikeutta olennaisesti loukkaavaan seksuaaliseen tekoon tai alistumaan sellaisen teon kohteeksi

1. kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön, joka on koulussa tai muussa laitoksessa hänen määräysvaltansa tai valvontansa alainen taikka muussa niihin rinnastettavassa alisteisessa suhteessa häneen,
        2. kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön, jonka kyky itsenäisesti päättää seksuaalisesta käyttäytymisestään on hänen kypsymättömyytensä sekä osapuolten ikäeron vuoksi olennaisesti heikompi kuin tekijällä, käyttämällä törkeästi väärin tämän kypsymättömyyttä,
        3. henkilön, joka on hoidettavana sairaalassa tai muussa laitoksessa ja jonka kyky puolustaa itseään on sairauden, vammaisuuden tai muun heikkoudentilan vuoksi olennaisesti heikentynyt, tai
        4. henkilön, joka on hänestä erityisen riippuvainen, käyttämällä törkeästi väärin tätä riippuvuussuhdetta tekijästä,

on tuomittava seksuaalisesta hyväksikäytöstä sakkoon tai vankeuteen enintään neljäksi vuodeksi.

Minun tapauksessani ilmeisesti kohtaa 3 tai 4 voitaisiin soveltaa..

Laittelehan lisää jos löydät!

• Hanki tarvittavat todisteet

Onko silminäkijöitä? Entä valvontakamerankuvaa? Mustelmia rinnassa? Oliko hoitajia mukana? Jos on niin ilmoita syyttäjälle, pakko nostaa juttu!

• asfdasdf
      • niin aina tulee

silloin olla mukana myös joku naispuolinen sairaanhoitaja tai terveydenhoitaja kun potilaana on naispuolinen henkilö.

Ei kyllä minullakaan ole aina ollut sitä naispuolista miespuolisen lääkärin mukana, mutta ei ole noin törkeitä lääkäreitäkään vaikka ikää on jo yli 40v.

Hyvä jos teet asialle jotain, ettei sitten tule jälkeenpäin muita traumatisoituneita. Toivon että toivut traumastasi. Toivon todella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5269
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      78
      4704
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      86
      2933
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2494
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      24
      1901
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe