Lukekaa tuo alempi aloitukseni, jos ette vielä tiedä tästä mitään. :)
Potilasasiamies on todennut, että lääkäri on tehnyt väärin ja ahdistellut minua seksuaalisesti. Tapaus selvitetään tarkasti.
Voinko minä nyt tehdä rikosilmoituksen? En ole koskaan käynyt rintojen ultrassa, joten en ole tiennyt mitä siihen kuuluu. Rintani tutkittiin käsin jo koptipaikkakuntani lääkärin toimesta, joten ultralääkäri vastuullahan oli vain ultraaminen? Näin minä olen käsittänyt. Mutta lääkäri kopeloi rintojani sen varmaan 15 minuuttia, ultrasi ehkä 4 minuuttia. Ja tämä lääkärin "saanko maistaa"-kysymys.. Minä en edes ensin ymmärtänyt mitä hän kysyi, epäilin kuulleeni väärin. Sitten hän alkoi imemään nänniäni ja minä lamaannuin niin, etten mitään voinut tehdä.
Onko tämä nyt seksuaalista häirintää vai jopa hyväksikäyttöä (en osannut/uskaltanut sanoa ei, olihan hän sentään lääkäri johon luotin!). Voiko tulla syyte asemansa väärinkäytöstä, tms.? Mistä kaikista lääkäri mahdollisesti voi saada syytteen? ja mitä mahdollinen rangaistus olisi? kai Suomen laissa rangaistaan tällaisesta? Kiitos!
Ahdisteleva lääkäri
10
1101
Vastaukset
- valitettavaa
Mutta tämä on huomattavan paljon yleisempää mitä ihmiset voisivat kuvitellakaan.
Lääkärien sopimaton ja asiantuntematon käytös on ikävä kyllä nykypäivää.- Nolo kertoa
Itsellenikin on käynyt hieman nolosti enkä olisi iki maailmassa kehdannut mennä tekemään rikosiulmoitusta. On melkein sama kuin joutua pedofiilin kynsiin.
Takavuosina Helsingissä ainakin joutui kiikkiin tämäntyyppinen mieslääkäri.Naisetkin voivat ahdistella ihan samoin.
Kokemuksesi oli törkeää.
Itse olen kuullut pari vuotta sitten kun lääkäri kertoi kotonaan vaimolleen erään potilaan rinnoista ja muutenkin simpsakoista naispotilaista. Sitten yhdessä naureskeltiin.Minä olin sivustaseuraaja ja teki mieli kertoa oma kokemus.
- kyllä joo
Kannattaa viedä asiaa eteenpäin!!
VOIMIA! - lääkärinoikeudet menee
varmasti kun tuomitaan.
Tuohan on aivan pöyristyttävää.
Jatka vain asian viemistä eteenpäin. - törkeää...
mutta kun näyttö puuttuu niin näyttö puuttuu. Millä perusteilla tuomari voisi tuomita kun ei ole todisteita?
- kuullut että
suomessa olisi lääkäri menettänyt oikeutensa seksuaalisesta häirinnästä. Itse asiassa en ole ikinä kuullutkaan tuollaisesta. Jos on totta niin tulee kyllä aika paljon julkisuutta.
- Kokenut...
Lääkäriä taitaa olla lähes mahdoton saada vastuuseen.
Kun olin vielä nuori ja nätti, minäkin jouduin Helsinkiläisellä hyvämaineisella lääkäriasemalla lääkärin hipelöimäksi. Hän hiveli rintojani, vaikka vaiva, jota valitin, ei olisi mielestäni edes edellyttänyt yläruumiin paljastamista. Mutta kun olin niin nuori ja lääkäri käski, niin minkäs teit.
Ajattelin, että minä jotenkin käsitin väärin - siihen asti, kunnes neljä vuotta nuorempi sisareni kertoi samalla lääkärillä käydessään samanlaisesta kokemuksesta. Hän oli siis minua neljä vuotta nuorempi ja minäkin olin silloin nuori!
Sisareni kohdalla oli jo kyse lapsen hyväksikäytöstä. Mutta milläs todistat, kun potilas ja lääkäri ovat kahdestaan vastaanotolla. Kumpi on tosipaikan tullen oikeassa, lääkäri vai potilas? Siinä on potilas äkkiä leimattu mielenterveyshäiriöiseksi.
Tämä lääkäri toimi vuosikymmeniä kärähtämättä samalla lääkäriasemalla ja ehkä toimii edelleenkin.- koska suomalaiset lehmät
antavat vain kaiken tapahtua.
Annetaan vaan asian olla,hys hys,ja ollaan tyytyväisiä.
Miten luulette muiden esim. lasten hyväksikäyttäjien jäävän kiinni,ilman todistajia nekin hyväksikäytöt on tapahtuneet ja silti niitä jää kiinni. Homman pointti onkin se että uhreja on monia,toisilleen tuntemattomia ja tehneet tahollaan ilmoituksen.
Olisit tehnyt jotain,tuo mies on saattanut aiheuttaa pahoja traumoja monille sen jälkeenkin,osittain myös sinun vikasi!
- kokenut
Lääkärit voivat myös tehdä feministisiä ja rasistisia lausuntoja oikeudenkäyntiin missä on kyse lapsen edusta, VAIKKA lääkärin etiikka05 kirjasessa sivulla 153 lukee että näin tehdessään lääkärin pitää puhutella vähintään molempia vanhemia jos vain mahdollista.
Omaan lääninhallitukseen voi tehdä valituksia lääkäreistä, niin minäkin tein. MUTTA, tuskin lääkäri mitään siitä saa, sen asian kun tutkii toinenkin lääkäri, ja samainen lääkärin etiikka05 kehottaa lääkäreitä kollegiaalisuuteen keskenään...
Eli korppikorpin silmällä, mutta aina kannattaa valittaa!!! - Tee ilmoitus!
Sinun on ehdottomasti tehtävä ilmoitus! Lääkärisi on tosi törkeä! Hän käyttää hyväkseen riippuvaisuussuhdetta! Asiaa voi verrata insestiin. Moni ihmettelee todella väitettäni nyt! Lukekaa Peter Rutter: seksuaalinen hyväksikäyttö riippuvaisuussuhteessa-kirja, niin ymmärrätte asian! Miksi lakimiehet/naiset eivät puutu asiaan! Kun luette kirjan läpi, niin ymmärrätte mistä on kysymys!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33811756IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597966Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933083Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982258Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562219Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81656- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551103Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60793