Ennen laittoivat oman huomautuksensa sivun alalaitaan, milloin katsoivat sen tähdelliseksi.
Nykyisin vaikenevat kuin muuri.
Mikä nykyajan latojia vaivaa?
5
476
Vastaukset
- Loskis
Mää vähä luulen, ettei nykyään ole enää latojia ollenkaan. Valitettavasti. Kirja siirtyy kirjoittajan koneelta painopellille, joka sekin taitaa olla muovia, käden koskematta ja ajatuksen sivelemättä.
- mitähän
huomautuksia latojan nykyisin pitäisi sinne kirjan alareunaan lisäillä?
Nykytekniikka ei taida paljoa siihen mahdollisuuksia antaa. Latojan huomautukset olivat usein kirjailijan oma jippo.
- ent. oikolukija
Sanomalehdessä saattoivat latojat joskus laittaa oman huomautuksensa. Nykyisin ei latojia ole, kun toimittajat naputtelevat juttunsa suoraan tietokoneelle.
Ei muuten ole oikolukijoitakaan, ja sen kyllä huomaa!
on syypää latojien alennustilaan. Yksi latoja oli kerran muuttanut pilkun paikkaa hänen käsikirjoituksessaan. Dumas kysyi syytä siihen, jolloin latoja vastasi, että he saavat koulutuksen välimerkkeihin. Sen jälkeen Dumas ei koko loppuelämänsä aikana laittanut ainoaankaan käsikirjoitkseensa ainuttakaan pilkkua, pistettä, kysymysmerkkiä, huutomerkkiä tai muutakaan välimerkkiä selittäen, että latojilla on koulutus sellaiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h373167- 522744
- 1412590
- 1582124
- 872012
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201898- 401519
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa261395- 521068
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To241042