Sappirakon poistossa munuaisessa huomattu kasvain

!!!

En tiiä, et onko tää nyt oikee palsta, mutten parempaakaan löytäny... Kunhan avaudun!

Olin 2.6.-07 sappirakon poistossa. Ylävatsan uä:n yhteydessä vasemmassa munuaisessa todettiin ylimääräinen kasvain,jota ei ollut siinä paria kuukautta aikaisemmin otetussa uä:ssä!
Lääkärit sanoivat, että parin kuukauden sisään mulle tulee lähete urologille, joka tutkii tilanteen tarkemmin! Ei kuulunut mitään ja soitin tänään. Asiasta ei ollut urologisella mitään käryä, eikä sairaskertomuksissa/epikriiseissä ollut mitään mainintaa munuaisestani!
Ihmettelin sitä ja soitin minua hoitaneelle osastolle ja lääkäri oli unohtanut koko asian!!! Aika leväperäistä... Kuinkahan monelle on käynyt näin? Toivottavasti kyse ei ole pahalaatuisesta kasvaimesta, sillä siinä tapauksessa nyt menee aikaa hukkaan ja kallista aikaa!!!

5

614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettei vakavaa

no onpas ollut unohdus!

Onneksi itse olit seurannut asiaa. Ei mulla ihan tuollaisia kokemuksia ole. Mutta olenpa huomannut että saa kyllä itse olla koko ajan korvat auki ja tarkkana asioistaan. Esim mitä ultraava lääkäri sanoo siinä ultraustilanteessa sulle, tarkistaa vielä se lääkärinvastaanotolla sitten että mitä siellä ultrassa nyt sitten todella sanotaankaan.
      Usein lääkäri vasta siinä potilaan tullessa pikaisesti katsoo niitä potilaan papereita. Eipä tietty ehdi syvällisesti paneutua siinä.

Ehkä voit lohduttautua sillä, että jos se 'ylimääräinen' kasvain munuaisessa olis ollut jotain hälyttävää, ultraava lääkäri olis varmana laittanut siitä erityishuomautuksen, eikä unohtanut asiaa.

• sappivaivoja tutkittaessa

maksasta jonkinmoinen hyvänlaatuinen kasvain.

• !!!

... oli muistanu mainita asiasta mua hoitaneelle lääkärille, mut tää mua hoitanu lääkäri oli sit unhottanu kaiken autuaasti!!! Että näin täällä meillä Turun alueella...

• kysyä...

Minkä kokoinen patti on?

• !!!

En mä viel ihan tarkkaan tiiä, koska lääkärit puhuivat vaan, et "onhan se ihan kivan kokoinen" ja mitä nyt itse näin ultrasta ku sitä mul näytettiin, ni oli se ihan kivan kokoinen.

Olin siin ultras keskel yötä ja vahvojen lääkkeiden saattelemana, ni en oikein jaksanu keskittyy... Mut osastolla ku puhuin, ni viel sanoivat, et paris kuukaudes kasvanu huomattavasti!
        Mut tosiaan sitä ei ollu ennen ollu aikaisemmas ultras. Toivottavasti ei oo jatkanu samaan tahtiin kasvamista, sillä sit tuol mun sisuksis on kyl aikamoinen mötikkä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1216
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      91
      1199
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1050
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      18
      905
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      803
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      778
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      732
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      13
      723
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      619
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      613
    Aihe