Koneeni on Acer Aspire 5612WLMi ja tässä on 1 Gb DDR2-muistia. Miten tuon saisi nostettua kahteen gigaan, pyörisikö vista silloin sutjakkaammin? Paljon nuo muistit maksaa ja miten ne saa koneeseen laitettua? Saako sen itse laitettua vai kannattaako käyttää ammattilaisella? Onko lisämuistista hyötyä?
Etenkin tuosta hinnasta haluaisin tietoa ja mahdollisesti jonkun nettikaupan linkin, missä olisi sopiva muisti, jotta voin tutkailla.
Lisää ram-muistia kannettavaan?
9
1733
Vastaukset
- ---**---**---
Luin ohjekirjasta, että: "DDR2 533 MHz muistia 2 Gb saakka, päivitettävissä 4 Gb saakka käyttäen kahta DIMM-moduulia (kaksoiskanavatuki)
Voisiko joku suomentaa? Mikä on kaksoiskanavatuki ja DIMM?
Mistä löytyy tuollainen halvin muisti? (mieluiten netistä, suomalainen kauppa tai kuopiosta)
- ottaa
vanha muisti irti ja mennä sen kanssa kauppaan niin saa kerralla oikean. Vaihtaminen on helppoa, maadoita itsesi jos mahdollista.
Tässä kuva minun koneeni muistin vaihdosta, sivut 46 ja 47. Olen lisännyt ohjeen suosikkeihin niin löysin nopsaan.
Kai sinullakin on manuaali tallessa.
ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_1360/manual/as1360-fi.pdf- vaikka
Vie koko kone kauppaa ja sano, että tarttis saada lisää muistia.
- 1stMacFinn
Crucialin mukaan koneeseen käy DDR2 PC2-4200 ja DDR2 PC2-5300 muistit.
http://www.crucial.com/store/listparts.aspx?model=Aspire 5610
Ja todennäköisesti nyt on 2x512 MB, joten joudut vaihtamaan molemmat. Ja siis kannattaa pistää sitten 2x1 GB eikä 1x2 GB.- ---**---**---
ala tilaamaan. Onko vastaavia suomalaisissa verkkokaupoissa?
- ---**---**---
http://www.multitronic.fi/ sivulla oleva
"2GB 533MHZ DDR2 NON-ECC CL4 DIMM KIT
DDR2 on seuraavaa DDR-muisti sukupolvea. Hyvän suorituskyvyn lisäksi uudet muistit kuluttavat entistä vähemmän virtaa, tuottavat vähemmän ongelmallista hukkalämpöä ja antavat suuremman kaistanleveyden. Huom! K2 koodissa tarkoittaa kahden muistin kittiä ja kapasiteetti on muistien summa.
Tuotekoodi KVR533D2N4K2/2G
EAN Koodi 740617076684
Valmistaja KINGSTON
Valmistajan koodi KVR533D2N4K2/2G
KAPASITEETTI 2 GB
MODUULITYYPPI DIMM
MUISTITEKNOLOGIA DDR-2
PAKKAUS SISÄLTÄÄ 2 x 1 G
PINNIMÄÄRÄ 240
RYHMÄ DDR2, DDR2, GENEERISET MUISTIT
SUOSITELTAVA KÄYTTÖMAA Universal
VÄYLÄNOPEUS 533 MHz
Lisätty 17.8.2005
Varasto 28
Hinta € 76,91
Hinta ALV 0% € 63,04
Takuu Elinikäinen "
Käykö tämä koneeseeni? Tässä on siis kaksi palikkaa ja yhteensä se tarvitsemani 2 Gt? Niinkö?
Mitä muuten tarkoittaa tuo NON-ECC tai ECC? Jotkut ovat NON-ECC ja jotkut ECC, mitä eroa?- 1stMacFinn
En tarkoittanut, että osta tuosta nettikaupasta vaan, että osta noilla spekseillä.
Mun mielestä Crucial suosittelee 667 nopeuksista kun tuo Kingstonin ValueRAM on 533:sta.
Voi toimiakin, silti. - --**---**---
1stMacFinn kirjoitti:
En tarkoittanut, että osta tuosta nettikaupasta vaan, että osta noilla spekseillä.
Mun mielestä Crucial suosittelee 667 nopeuksista kun tuo Kingstonin ValueRAM on 533:sta.
Voi toimiakin, silti.Nyt koneessa on tuo 533, joten en tiedä uskallanko ottaa erilaista? Onko tuolla mitään käytännön merkitystä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2754699Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343040Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442877Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k342871Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771816Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061664Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 601429
- 951292
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2151190