sitä mitä haluaa...siis rahoilleen sitä luvattua vastinetta.
Ostin keväällä Lidlistä ruusunjuuren, jonka piti olla keltainen köynnösruusu.
No joo, se lähti hienosti kasvuun, mutta kasvutapa jo kertoi aika selvästi, ettei kyseessä ole köynnöstävä ruusu.
Jännityksellä sitten jäinkin odottamaan nuppuja, joita tuossa nyt onkin muutama joista "vanhin" nyt sen verran auki, että selvästi kyseessä on joku pensastava punainen ruusu...mutta MIKÄ, niin tiedä häntä...aika näyttää.
Ystäväni kyllä varoitti, että noista Lidlin ruusuista ei voi mennä takuuseen mitä ne lopuksi on...olisi vain pitänyt uskoa, mutta onhan ruusu aina ruusu...kuitenkin :=).
Aina ei saa
17
870
Vastaukset
Eikö seikkailu ole jännittävämpää.... Tiedä mikä upeus sulla siellä kasvaa.
- issu56
On on, onhan se seikkailu aina jännittävämpää ;=))).
No kattoo nyt mikä tuo lopuksi on, kunhan nuo nuput nyt vain aukeis kokonaan kaikki...
- Mietteitä
(ja toistamiseen Suomi24:n takkuilun vuoksi)
Kerran paikalliselta kukkakauppiaalta ostin mikä lie kun en nyt muista-huonekasvin.
Kuvissa niin maar houkuttelevan ja makuuni sopiva!
Pari viikkoa se kesti, eikä hoidossa aivan varmaan mitään vikaa ollut. Tuli tuho ja kasvi piti hävittää!
Lähempi kauppiaankin kanssa kanssa tehty tarkastelu osoitti, että sairas kasvi jo alunperin.
Otti siis vähän päähän!!!
Mutta vaihtoehtojahan aina löytyy ja täytin sen kentianpalmulla. (Joka vielä kuitenkin hengissä on.)- issu56
Ostin parilla markalla pari kitukasvuista palmua kukkakaupan poistomyynnistä. Omani knääkähti alta aikayksikön, mutta äidille antamani palmu elää vielä tänäkin päivänä ja vie nykyisin varsin ison tilan olkkaristamme :).
- Mietteitä
issu56 kirjoitti:
Ostin parilla markalla pari kitukasvuista palmua kukkakaupan poistomyynnistä. Omani knääkähti alta aikayksikön, mutta äidille antamani palmu elää vielä tänäkin päivänä ja vie nykyisin varsin ison tilan olkkaristamme :).
on vielä tilaa kasvaa n. 1,5 metriä, ennenkuin katon tavoittaa.
Tänä kesänä näyttää kasvavan tomerasti muut(kin) huonekasvit. Kapeampilehtinen traakkipuihin kuuluva varsinkin ottanut oikeat spurtit. : ) - issu56
Mietteitä kirjoitti:
on vielä tilaa kasvaa n. 1,5 metriä, ennenkuin katon tavoittaa.
Tänä kesänä näyttää kasvavan tomerasti muut(kin) huonekasvit. Kapeampilehtinen traakkipuihin kuuluva varsinkin ottanut oikeat spurtit. : )kasvavat kyllä meilläkin, varsinkin kirjovehka ja aasinkorvaköynnös tuntuu kasvavan ihan silmissä ja ihan kiva niin.
- Mietteitä
issu56 kirjoitti:
kasvavat kyllä meilläkin, varsinkin kirjovehka ja aasinkorvaköynnös tuntuu kasvavan ihan silmissä ja ihan kiva niin.
minulla ei ole, laikkuvehkan sain ystävältä keväämmällä. Pariin kertaan piti istuttaa juurakot, ennenkuin alkoi oikeasti kasvamaan.
Malaganvehka kasvaa oikein hyvin, viirivehka monen vuoden jälkeen miettii kasvaako vaiko ei. Tekee lehtiä ja silloin tällöin kukan...
Aasinkorva oli joskus aikoinaan. Hyvännäköinen kasvi muttei taida sopia tällä hetkellä.
Köynnöstävistä kasveista tällä hetkellä kultaköynnös, jonka kanssa mietin, laittaako seinälle rönsyilemään vaiko hankkisi "tukipilarin" mitä myöten kasvaa ja leikkaisi tarvittaessa.
- tota samaa
töhkää tarjoilet aloituksena. Vai ruusui.Hah,hah,haa!!!!!
- issu56
No ihan kuule ruusuja joo...pistääkö vihaksi?
- jjpp
mutta ostimme Lidlistä Kannan, ja todella nopeasti kasvoi ja upeasti kukki. :) Tyytyväinen olen ostokseen, ja elossa on kasvi vieläkin. Huomenna pääsen kasviostoksille, uudessa kukkakauppassa kun on avajaistarjouksena neljä kasvia 10 €:lla. ;) Tosin katsastan ensin minkäkuntoisia ränkkyjä ne ovat, kuitenkin jotain varastonloppuja minun tuurillani.
- issu56
vaikka olisivatkin varaston loppuja, sillä hyvällä hoidolla niistäkin saattaa kehkeytyä vaikka mitä ihanuuksia.
Toivottavasti löysit kivoja juttuja!!! - jjpp
issu56 kirjoitti:
vaikka olisivatkin varaston loppuja, sillä hyvällä hoidolla niistäkin saattaa kehkeytyä vaikka mitä ihanuuksia.
Toivottavasti löysit kivoja juttuja!!!Kuljeskelin kaupungilla asioita hoitamassa siinä luulossa, että tämä kukkakauppa on auki kuuteen. No, kuinkas sitten kävikään kun olin 17:20 kukkakaupan oven takana: viideltä mennyt kiinni. Ei ku vaan huomenna uusintareissu ja toivon mukaan hyvät kasvinalut kainaloon. :) Saas nähdä mihin nuo saa mahtumaankaan, alkaa olla aika viidakko tuo huoneeni.
- jjpp
jjpp kirjoitti:
Kuljeskelin kaupungilla asioita hoitamassa siinä luulossa, että tämä kukkakauppa on auki kuuteen. No, kuinkas sitten kävikään kun olin 17:20 kukkakaupan oven takana: viideltä mennyt kiinni. Ei ku vaan huomenna uusintareissu ja toivon mukaan hyvät kasvinalut kainaloon. :) Saas nähdä mihin nuo saa mahtumaankaan, alkaa olla aika viidakko tuo huoneeni.
oikein hyvä valikoima näitä tarjouskasveja, mukaani lähti saniainen, limoviikuna, murraya sekä liuska-aralia (joku huone?). :) Toivottavasti tuosta araliasta ei tule allergiaoireita, kuulemma sellaisia voi aiheuttaa. :/ Eipä tuosta siroliuska-araliastakaan ole tullut mitään.
- issu56
jjpp kirjoitti:
oikein hyvä valikoima näitä tarjouskasveja, mukaani lähti saniainen, limoviikuna, murraya sekä liuska-aralia (joku huone?). :) Toivottavasti tuosta araliasta ei tule allergiaoireita, kuulemma sellaisia voi aiheuttaa. :/ Eipä tuosta siroliuska-araliastakaan ole tullut mitään.
mutta itse en henk.koht. murattia huolisi mistään hinnasta. Tiedä sitten mistä moinen antipatia johtuu...
Jos sulla jo ennestään on aralia, joka ei aiheuta mitään oireita, niin tuskin nyt tuo uusinkaan mitään aiheuttaa...toivottavasti ei.
Toivottavasti sun "yrttis" hetken päästä rehottaa oikein kunnolla :)). - jjpp
issu56 kirjoitti:
mutta itse en henk.koht. murattia huolisi mistään hinnasta. Tiedä sitten mistä moinen antipatia johtuu...
Jos sulla jo ennestään on aralia, joka ei aiheuta mitään oireita, niin tuskin nyt tuo uusinkaan mitään aiheuttaa...toivottavasti ei.
Toivottavasti sun "yrttis" hetken päästä rehottaa oikein kunnolla :)).hyvin kasvavat. Murattia en ostanutkaan, tiedä sitten mitä aiemmin kirjoitin. ;) Muratti pitäisi kyllä hommata, saisi jonkun muunkin "roikkokasvin" juorun lisäksi.
Tuli mieleen, että mistäköhän johtuu kummallinen kukoistus silloin tällöin kasvieni kasvualustassa? Kaksi kertaa on jo löytynyt pieniä sieniä varsien joukosta (muratista ja jostain muusta, en muista nyt mistä) ja viimeisin löytö oli nukkumaijasta: vaalea ohutjalkainen sieni, jonka hattu n. 4-5 cm halkaisijaltaan ja korkeutta oli sienellä n. 7 cm. Kummallista, jos mullasta johtuu, eikä järin mukavaakaan tuollaiset yllätykset. Ja minä kun luulin, että nukkumaija kukkii kun tuommone nökötti keskellä lehtien seassa. :D - jjpp
jjpp kirjoitti:
hyvin kasvavat. Murattia en ostanutkaan, tiedä sitten mitä aiemmin kirjoitin. ;) Muratti pitäisi kyllä hommata, saisi jonkun muunkin "roikkokasvin" juorun lisäksi.
Tuli mieleen, että mistäköhän johtuu kummallinen kukoistus silloin tällöin kasvieni kasvualustassa? Kaksi kertaa on jo löytynyt pieniä sieniä varsien joukosta (muratista ja jostain muusta, en muista nyt mistä) ja viimeisin löytö oli nukkumaijasta: vaalea ohutjalkainen sieni, jonka hattu n. 4-5 cm halkaisijaltaan ja korkeutta oli sienellä n. 7 cm. Kummallista, jos mullasta johtuu, eikä järin mukavaakaan tuollaiset yllätykset. Ja minä kun luulin, että nukkumaija kukkii kun tuommone nökötti keskellä lehtien seassa. :Dtuo yksi on murraya, limoviikunatyyppinen pienilehtinen kasvi. :)
- issu56
jjpp kirjoitti:
tuo yksi on murraya, limoviikunatyyppinen pienilehtinen kasvi. :)
eli mirrinminttu...kaiketi.
Taisi mulla silmät harittaa joka suuntaan, kun siihen ihan selvästi muratin sain.
No vaan sattuuhan sitä paremmissakin piireissä :)).
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv322403Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491914- 271559
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025