mulla olisi vanha pönttö uuni jonka sisältä on varissut tiiliä pois ja se on lisäksi vähän vinossakin.
Onko jotenkin järkevää purkaa entinen sisus pois ja muurata se uudestaan suoraan?
vai pitäiskö suosiolla luopua vanhasta?
(itse kyllä muurailisin jos jostain löytyisi ohjeet)
vanha
4
852
Vastaukset
- pönttistä
on käytössä jotka on rakennettu 1949 ja yhdestäkään en luopuisi. Tokihan takka jossa on lasiluukut ja isompi (leveämpi) tulipesä olisi mukavampi katsella, mutta kyllä talvella päivittän käytettynä pysyy mukavan tasainen ja pehmeä lämpö talossa pienehköllä puunkulutuksella. 120 neliötä ja 8-10m3 menee vuodessa.
Ei muutakuin soitto jollekkin eläkkeellä olevalle muurarille jolta ohjeet ja töihin vain.- pönttistä
mulla on yläkerran pönttis todella vinossa muttei haittaa yhtään. Muurin juuressa oli pieni halkeama jonka raaputin sentin verran syvältä hieman auki ja löysällä laastilla pensselöin kiinni ja maali päälle niin on kuin uusi. Kallistuma muurin yläosassa jotain 8cm.
- ei haittaa
pönttistä kirjoitti:
mulla on yläkerran pönttis todella vinossa muttei haittaa yhtään. Muurin juuressa oli pieni halkeama jonka raaputin sentin verran syvältä hieman auki ja löysällä laastilla pensselöin kiinni ja maali päälle niin on kuin uusi. Kallistuma muurin yläosassa jotain 8cm.
kallistuma. Mahtaa olla makeen näkönen!
- löytyy
joistain vanhoista tulisijakirjoista kysyppä vaik kirjastosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h562950Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062711Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382431- 332269
Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501928Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151549- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1051235- 1771203
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060