Tarkoituksena olisi ajaa henkilöautollla Tukholmasta (tai Kappelskäristä) Osloon elokuun lopussa.Osaako kukaan sanoa,paljonko tällä välillä pitää maksaa tiemaksuja ym.
Tukholma-Oslo
16
7644
Vastaukset
- Teuvo
Tiemaksuja ym.? Siis mitä ynnä muuta? Bensoja? Sakkoja? Taukokahveja?
Tiemaksuja tulee yhteensä huimat 20 kruunua, jotka kerätään juuri ennen Osloa. Eli siis noin kaksi ja puoli euroa. Askimissa ei käsittääkseni enää ole tullia, vaikka ViaMichelin niin väittää. Tukholman ruuhkamaksut eivät koske ulkomaille rekisteröityjä autoja.
Tälläisissä asioissa kannattaisi olla vähän omatoiminen. ViaMichelin -karttapalvelusta saat kätevän reittisuunnitelman lisäksi tietullien hinnat matkan varrelta. Matti Grönroosin Norja FAQ:ssa on myös listattu tullitiet hintoineen. Ei pitäisi olla vaikeata?
Olen muuten menossa huomenna kävelemään Kaivopuistoon ja merenrantaan. Osaako kukaan sanoa, paljon tällä välillä pitää maksaa vaniljapehmiksestä ym.- orpo--
kaikenmaaliman tietäjät elkää vaivautuku vastaamaan edes
- ogjgjsgojsp
Mutta Norjan puolella tulee muistaakseni pari tietulliasemaa ennen Osloa, joilla on pienet maksut. Näin siis jos menee päätietä pitkin. Luulisin, että nämä tullit pystyy kiertämään suht koht helposti sivuteitä koukkaamalla, jos on pihi luonne.
Tukholmasta lähdettäessä (ainakin Viking-terminaalista) on mielestäni aika huono opastus Oslon tielle. Tie lähtee suunnilleen Solnan kaupunginosasta, jonne ainakin me kiersimme ensin kehätietä pohjoisen suuntaan.- E-18
Tukholmasta Osloon menevä tie on E-18. Niitä kylttejä kannattaa yrittää seurata.
Tukholmassa on muuten otettu ruuhkamaksut käyttöön tämän kuun alusta. En tiedä, missä ja miten niissä ulkomaalaisia verotetaan. - verotetaanko
E-18 kirjoitti:
Tukholmasta Osloon menevä tie on E-18. Niitä kylttejä kannattaa yrittää seurata.
Tukholmassa on muuten otettu ruuhkamaksut käyttöön tämän kuun alusta. En tiedä, missä ja miten niissä ulkomaalaisia verotetaan.meitäs finskejä nyt
- Teuvo
verotetaanko kirjoitti:
meitäs finskejä nyt
Ja taas... Netistä löytyy virallista tietoa kun viitsii itse lukea.
"Starting August 1 2007congestion charges applies in central Stockholm. If you plan to drive a car with non-Swedish license plates, you can safely forget all about them. We will let you congest our city to your heart's delight - and smile.
" -www.visit-stockholm.com
Lyhyesti suomeksi, jos siitä kiikastaa: Ei, ulkomaalaisilla kilvilla. Kuten sanoin jo ensimmäisessä viestissä.
Miten te jaksatte täällä kysellä parin euron maksuista? Jos ne kiinnostavat niin viralliset tiedot löytyvät netistä. Miksei kukaan kysy esimerkiksi hyvistä taukopaikoista E18 varrelta? Näistä ei ole tietoa netissä. - Tulppani
Teuvo kirjoitti:
Ja taas... Netistä löytyy virallista tietoa kun viitsii itse lukea.
"Starting August 1 2007congestion charges applies in central Stockholm. If you plan to drive a car with non-Swedish license plates, you can safely forget all about them. We will let you congest our city to your heart's delight - and smile.
" -www.visit-stockholm.com
Lyhyesti suomeksi, jos siitä kiikastaa: Ei, ulkomaalaisilla kilvilla. Kuten sanoin jo ensimmäisessä viestissä.
Miten te jaksatte täällä kysellä parin euron maksuista? Jos ne kiinnostavat niin viralliset tiedot löytyvät netistä. Miksei kukaan kysy esimerkiksi hyvistä taukopaikoista E18 varrelta? Näistä ei ole tietoa netissä.Teuvo, ime ittees, sä taidat olla bbw?
- Anni
Kiitos kaikista ystävällisitä neuvoista!
Ja Teuvolle sen verran,että joskus on helpompi ja mukavampi kysyä asiaa niiltä,joilla on siitä omakohtaista kokemusta, kuin lukea virallisilta internetsivustoilta. Sitä paitsi omakohtaiset kokemuksen osoittautuvat useimmiten käytännöllisimmiksi ja niistä saa perempia vienkkejä matkailuun!- Oslolainen
Joudut ajamaan kahden tietullin läpi, kummatkin Norjan puolella. Maksu 20 NOK per tulli eli yhteensä 40 NOK.
- Turska-Iiro
Oslolainen kirjoitti:
Joudut ajamaan kahden tietullin läpi, kummatkin Norjan puolella. Maksu 20 NOK per tulli eli yhteensä 40 NOK.
Missä nämä tullit ovat? Viime vuonna E18 ajellessa odotimme tietullia Askimissa, koska se oli karttaan merkitty, mutta ei siellä mitään tullut vastaan.
Juuri ennen Osloa sitten oli tulli siinä vuonon rantaa menevällä tiellä, jossa parrakas viikinki tahtoi ne 20 kruunua. - oslolainen
Turska-Iiro kirjoitti:
Missä nämä tullit ovat? Viime vuonna E18 ajellessa odotimme tietullia Askimissa, koska se oli karttaan merkitty, mutta ei siellä mitään tullut vastaan.
Juuri ennen Osloa sitten oli tulli siinä vuonon rantaa menevällä tiellä, jossa parrakas viikinki tahtoi ne 20 kruunua.Nyt heitän tämän vastauksen 98% varmuudella :) Ensimmäinen tulli on vähän ennen Osloa ja toinen Oslossa
- matkaliisa
oslolainen kirjoitti:
Nyt heitän tämän vastauksen 98% varmuudella :) Ensimmäinen tulli on vähän ennen Osloa ja toinen Oslossa
Käyttäkää Horten_moss lauttaa niin ei tarvitse maksaa 2 euron tietullia! Tosin siinä pitää maksaa jonkunverran kalliimpi lauttamaksu.
OOH... kyllä me ollaan Suomessa onnellisia, kun ei tartte losseista maksaa. Mielestäni ruotsalaisille ja norjalaisille voisi laittaa pienen lossimaksun, nehän jopa kyselevät, että mihin maksetaan lossimatka... - käytä
www.seawind.fi on edullisin laiva yhteys..
- eräs lumiukko
matkaliisa kirjoitti:
Käyttäkää Horten_moss lauttaa niin ei tarvitse maksaa 2 euron tietullia! Tosin siinä pitää maksaa jonkunverran kalliimpi lauttamaksu.
OOH... kyllä me ollaan Suomessa onnellisia, kun ei tartte losseista maksaa. Mielestäni ruotsalaisille ja norjalaisille voisi laittaa pienen lossimaksun, nehän jopa kyselevät, että mihin maksetaan lossimatka...kyselijä oli menos osloon ja tuo lautta vetäsee vähä pieleen...
- tietoa
Viime viikolla käytiin Oslossa autolla Tukholman kautta. Koko matka ajettiin E18 tietä ja tietulleja oli menessä 2 * 20 kruunua ja tullessa kerran 20 kruunua. Matkaa Tukholmasta Osloon on 540 kilometriä ja aikaa siihen saatiin kulumaan reilu 6 tuntia. Norjan puolella moottoritietyömaa hidastaa jonkin verran. Nähtävyyksiä matkan varrella ei paljon ole. Hotellista kannattaa kysellä Oslo-passia. Sillä pääsee ilmaiseksi kaikkiin nähtävyyksiin, busseihin, metroon yms.
- Via flyg
Pelkästään Oslossa käyvän kannattaa mennä vaikka norskilla lentämällä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483