Ongelma ei ole suurensuuri mutta kysynpä nyt kuitenkin; miten saada koira pysymään pois sohvalta? Pentu on vasta 8 viikkoinen mutta näemmä pääsee sinne jo. Kotona ollessamme emme ole koiraa sohvalle ottaneet koskaan, eikä se tietenkään silloin sinne menekkään, mutta yksin ollessaan..ajattelen vain tulevaisuutta ja likaisia tassuja ja tuhoamiskautta..
Koira+sohva
5
458
Vastaukset
- nipanananen
Jämäkästi nostat koiran sohvalta alas ja kiellät kun sinne menee. Siihen tarvitsee pitkää pinnaa ja jämäkkyyttä ja jos todella et koiraa sohvalle halua et sitä myöskään missään vaiheessa sinne päästä. Meidän vanha dobbis oppi jopa sen ettei mun vanhmepien makuhuoneeseen saanut mennä ja pysähtyi aina ovelle, ei koskaan mennyt vaikka ovi olikin avoin.
- kipa
Kiitos neuvoista. Ongelmahan on juuri siinä ettei se tule sinne paiakllaollessamme, paha kieltää kun ei ole kotona =) Olkkariin menoa en ala rajaamaan, on sen mallinen kämppä ettei se oikein toimi..entinen koirani ei saanut mennä olkkariin ollenkaan, pysähtyi myös ovella aina ja tiesi asian (erimaillinen asunto). Noh, katsotaan mitä tuleman pitää.
- saman kaltainen
juttu kuin minulla:) soffalla koira saa olla, olen laittanut vilttiä missä saa makoilla ja istuskella =) mutta sänky on minulla ongelma. Ei mene kyllä sänkyyn kun olen kotona mut yksin ollessa kyllä möyhiin päiväpeiton ja nukkuu siinä. sinänsä ei tuosta haittaa ole kun ei revi tms tee hakee ilmeisesti omistajan hajua ja kokee yksin ollessa sänkyni turvalliseksi paikaksi. tämä voi olla syy siihen et koira teillä menee soffalle. en tietty ole 100% varma mut näin minä asian ajattelen.
- DarkD
tiukkana tosiaan kun olette paikalla että kieltää heti kun edes yrittää. kokeilkaa "lähtevänne" pois ja odotelkaa oven takana jonkin aikaa kunnes uskoisitte sen makailevan sohvalla. eli siis: koira luulee olevansa yksin kun otatte sen kiinni itse teosta, kiellätte tai pidätte pillillä tms kovan äänen. toistakaa tarvittaessa.
- koiruli
..meillä koira ei ole tullut koskaan sohvalle. Yksin ollessaan olemme sulkeneet sen pääsyn olohuoneeseen kokonaan. Kun olemme kotona- sänky ja sohvat, sekä muut tuolit ovat vain ihmisten käyttöön. Koiralla on oma kevythäkki, jossa tykkää nukkua ja piilotella lelujaan, sekä säkkituoli lokoiluun. Koiramme ei ole koskaan käynyt sohvalla- ei kotona, eikä vierailla. Eikä se siitä kärsi, päinvastoin vahvistaa paikkaa laumassa. onnea pennun kanssa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996074
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv973049Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282853Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262115Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774