Iso sheltti

dream_er

Moikka kaikki shelttien omistajat!

Olisin halunnut kysästä teidän shelteistänne.. Minkä kokoisia ovat?

Mulla on 4kk:n ikänen uros sheltti ja painoa on 11 kiloo ja säkä 45cm, eli ohittanut jo urosten "ihannesäkä" korkeuden..

9

3761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohops

      On kyllä tosi iso sheltti jos jo 4kk iässä ton kokonen. Omani (narttu 9kk) on sekin iso, n. 40cm korkea.

    • shlettiuros 3v, säkä43cm kiloja löytyy 14,5

      • ASH

        ihanne kokonen sheltti uros 7kg ja varmaan noin 36 säkä .. mut näis shelteis esiintyy paljon koko vaihtelua, on jopa vaikea saada ihanne kokosta shelttiä!


    • ...........

      Oisko kantsinu etukäteen kysellä sen ruokinnasta ja sen kasvusta kasvattajalta??
      Sen verran paha kasvuvauhti että taidat saada ongelmia sen terveyden kanssa tulevaisuudessa....
      Pentuvaihe tärkein sen tulevaisuuden kannalta.

      Ota jo sen kasvattajaan tai eläinlääkäriin yhteyttä jotta saat kasvun pysähtymään!!!

      Vai onko kyseessä paperiton yksilö? Kun ei olis collieta seassa...

      • dream_er

        Moips!!

        Kyl on viralliset paperit sheltistä ja jo syntyessään tää oli niistä kuudesta kaikkein isoin..
        Tiedot on selvillä molemmista vanhemmista.

        Kasvattajalla oli velvollisuus antaa sheltti halvemmallakin, kun näytti jo pentuna siltä että tästä tulee isompikokonen.

        Ruokinnasta myös keskusteltiin eikä meitin hauveli saa kun papanoita.
        Kasvattaja myös neuvoi kun 8viikkosena haettiin koiraa heiltä, että siirrytään suoraan aikuisten ruokaan..
        Ja toisekskii, tää ei oo läski vaan isorakenteinen..
        Shelttejä kun on niin eri kokosia mitä olen ihmisten kanssa jutellut.


      • Nimetön
        dream_er kirjoitti:

        Moips!!

        Kyl on viralliset paperit sheltistä ja jo syntyessään tää oli niistä kuudesta kaikkein isoin..
        Tiedot on selvillä molemmista vanhemmista.

        Kasvattajalla oli velvollisuus antaa sheltti halvemmallakin, kun näytti jo pentuna siltä että tästä tulee isompikokonen.

        Ruokinnasta myös keskusteltiin eikä meitin hauveli saa kun papanoita.
        Kasvattaja myös neuvoi kun 8viikkosena haettiin koiraa heiltä, että siirrytään suoraan aikuisten ruokaan..
        Ja toisekskii, tää ei oo läski vaan isorakenteinen..
        Shelttejä kun on niin eri kokosia mitä olen ihmisten kanssa jutellut.

        ihan totta toi kommenntti että syötetty väärin ym... taitaa tulla jonkun muun rodun harrastajalta!!shelttei on niin eri rakenteisia ja vaikka olisi pienet vanhemmat silti voi syntyä isoja pentuja, tää on vaikeeta tässä rodussa, mutta koiran luonne se tärkein on


      • krb

        Eipä ole shelttiä jolla ei olisi collieta kaukaisuudessa sukutaulussaan. Toisilla sieltä tulleet geenit näkyy voimakkaasti. toisilla taas perhoskoiralta perityt geenit.
        Oman shelttini emällä collie 14. polvessa ja meillä on säkää semmoset 48cm ja painoa 16kg. Meilläkin iso rakenteinen kaveri.


    • Anonyymi

      No sheltin rotumääritelmässä säkän pitäis olla enintään 40 cm...

    • Anonyymi

      Meillä asustelee Justus, (Susadan Just On Time), ja on 11 kk. Säkää ollaan nyt mittailtu, tulokseksi tuli 41 cm. Tricolour. Vilma taas,(soopelivalkoinen valkoinen), 34,5 cm. Paljon muitakin on, mutta nyt en ihan heti tarkkaan osaa sanoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      225
      1883
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      83
      1163
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      988
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      83
      974
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      753
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      92
      669
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      119
      660
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      22
      637
    Aihe