LUE!

tapueds

Olimme mokilla ja jostain naapurin mokilta oli
tullut joku aijja meidan pihallemme kun silla olisi ollut jotain asiaa. Oli vaan kavellyt suoraan mokin rappusille kun meidan koira(vartiokoira) oli purassut miesta kateen. Mies meni laakariin ja soittelee nyt etta meidan pitaa maksaa sille jotain kuluja tai se haastaa oikeuteen.
Miten se nyt on ? pitaako maksaa?

8

1437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten niin

no ei todellakaan!sama kun minä makaisin jalat tiellä ja odottaisin,kun joku ajaa yli.mulla olisi vielä lasku valmiina,sitten sanoisin"ajoit sitten jalkojen yli ja uudet jameksetkin meni,12400 eeroo kiitos ja lisä arvovero.

• että pitää

maksaa...

• maksaa

Ei tarvi maksaa. Samainen tapaus minulla. Koirani oli kiinni ja puraisi naista sormesta. Poliisit sanoi, että ei tarvi maksaa.

• sisyfos1975

jos pystyt, konsultoikaa jotain juristia. Edelliset vastaukset jättäisin omaan arvoonsa.

Asia riippuu siitä, miten paljon tälle toiselle osapuolelle on tullut lääkärikustannuksia asian tiimoilta. Jos terveyskeskusmaksu on ollut 22 euroa ja mitään sen pahempia vammoja ei ole syntynyt niin onko järkevää käsitellä asiaa oikeudessa?

Ottakaa selvää onko hän tehnyt rikosilmoitusta? Onko teillä tietoa mitä lainsäädäntö sanoo koirien pitämisestä omalla tontilla?

• i rana

Jos koira puree, niin siihen ei vaikuta onko se kiinni vai irti tai onko se omalla pihalla.
        Lain mukaan omistaja on vastuussa eläimestään riippumatta siitä missä se on.
        Ei myöskään se vaikka olisi varoitustauluja.
        Myöskään provosointi ei vaikuta, eläimen
        on oltava turvallinen vaikka kuka tulisi.
        Poliisi laissa on pykälä jossa sanotaan miten poliisi voi toimia vaarallisen eläimen suhteen.
        Joten pidä koirasi kurissa.
        Tosin poliisi käyttää harvoin tuota pykälää,
        pelkureita.

• Tarina

Sinä voit itse pyytää myös sovittelua. Jos haluat selvittää jutun voit ottaa paikalliseen sovittelutoimistoon yhteyttä ja pyytää heitä järjestämään tapaaminen jossa voitte sopia asiasta. Sieltä saat myös asiallista tietoa.

• Elämä on

Eikai koiran luonne tai koulutus vaikuta siihen, että koira eisaa purra, joudut maksamaan korvauksen olet velvollinen korvaamaan koirasi aiheuttamat vahingot, perkale minä en kyllä edes kävisi kyselemään, jos koira puree perkale, se pitää laittaa kylmäks, sillä on luonne vika tai koulutus on mennyt vikaan. (ei vartiokoiran pidä niin kovaa, että tulee vahinkoa). Sen pitää alistaa ja varoittaa lähestyvää uhkaavasta vaarasta.

• Oikeamielinen

Itse asiassa vahinkoa saanut henkilö voi jopa vaatia koiran lopettamista. Syynä henkisen trauman tuottamuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      293
      6617
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2049
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1790
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1257
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1170
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1136
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1037
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1021
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      972
    Aihe