Kolmas kerta

ja mitäs päälle

Olen kolmenkympin puoles oleva nainen.Ja kolmanteen avioon astumassa. Ja oikeesti en halua moralisointeja vaan pukuohjeita.
Olen saanut olla se päivän prinsessa ihan nuorena alta 20vuotiaana ja toisen kerran ilman huntua mutta kauniissa morsiuspuvussa. Tämä oli toisen mieheni toive, hän kun meni eka kertaa naimisiin.
Nyt tuleva aviomies on hänkin ollut kertaalleen aviossa ja pidämme maistraattihäät. Ja muutenkin menemme aika pienin muodollisuuksin.
Haluaisin kuitenkin näyttää juhlavalta. En toki laita mitään valkoista unelmaa, höpö höpö. Mutta jotakin kaunista ja hieman karsastan tavallista ja monikäyttösempää jakkupukua, vaikka tosin niin..oishan sille enemmän käyttöä.
Väri vois olla vaikka punertava tai vaikka peräti musta kunhan se poikkeis tavallisesta. Haluan viestittää pukeutumisella myös sitä, että en mene avioon häntä koipien välissä, pyydellen tavallaan anteeksi kahta avioliittoa jotka päätyivät väkivaltaan ja uskottomuuteen.
Pieni tiara olisi kiva laittaa hiuksia koristamaan, mutta onkohan Suomalaisille sekin jo liikaa. Näytän erittäin nuorekkaalta, joten vaikka laittaisin kaikki mahdolliset mitä morsian voi päälleen laittaa, näyttäisin hyvältä. Uskoisin niin. Tarkoitan, etten NÄYTTÄISI naurettavalta, se mitä ihmiset ajattelee on toinen juttu. Ja kuten sanottu, ei enään. Mutta onx muita uskallijaita kolmannen kerran yrittäjiä ja miten ratkaisit hääpuvun valinnan?Hääpäivä on aina tärkeä ja siihen todellakin mennään ajatuksella, että tämä on se ihminen jonka kanssa haluan viettää loppuelämän. Mutta ei kun mielipiteitä tulemaan ja hyvää loppukesää!

5

755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Hyvä ystäväni meni naimisiin toista kertaa: maistraatissa kauniissa lilaan vivahtavassa jakkupuvussa. Oli käynyt kampauksessa ja meikattavana, vaikka paikalla vieraina eivät olleet kuin todistajat. Totta kai omiin häihinsä voi pukeutua kauniisti.

    • Rouva O

      Hyvä, että on muitakin jotka edelleen uskovat avioliittoon, vaikka eroja on takana enemmän kuin yksi.

      Minusta Juhani Palmu (6. avioliitto menossa) sanoi hyvin jossain haastattelussa, että monta avioliittoa ei ole ihmiselle kunniaksi, mutta kyllä hän jokaisella kerralla on ollut sitä mieltä, että nyt se onnistuu. Eihän olisi mitään mieltä solmia liittoa, jos jo alussa olisi kovin skeptinen.

      Minullakin ensimmäiset häät nuoruudessa. Silloin oli isot perinteiset kirkkohäät (200 vierasta) ja minulla valkoinen morsiuspuku. Tosin silloinkaan ei hörhelöinen, en ole koskaan ollut kovin romanttinen. Vanhemmat maksoivat häät, eikä minulla silloin ollut kovinkaan paljon sanomista järjestelyihin. Olin niin nuorikin, eikä minulla ollut paljon mielipiteitä asioista.

      Toiset häät olivat pienimuotoisesti maistraatissa, silloin esiinnyin vaalessa kellertävän beigen värisessä jakkupuvussa ison hatun ja hansikkaiden kera. Toinen mieheni oli ujonpuoleinen eikä halunnut juhlia suurellisesti. Häät olivat silti oikein intiimit ja tunnelmalliset.

      Kolmannella kerralla oli ensin vihkiminen kotona lähimpien sukulaisten seurassa. Minulla pellavanvärinen 60-luvun henkinen jakkupuku. Seuraavana päivänä oli avioliiton kirkollinen siunaus mieheni toiveesta ja hääjuhla noin sadalle vieraalle. Minulla oli pitkähihainen, kapealinjainen beige silkkipuku laahuksella ja tiara. Minä halusin pienet häät ja mieheni suuret, joten saimme kumpikin haluamamme :o)

      Kaikilla kolmella kerralla avioliitto on ollut miehelle ensimmäinen.

    • Kohtalotoveri

      Onneksi olkoon! Olen itsekin ollut kaksi kertaa epäonnisesti naimisissä ja vielä kerran aion avioitua.
      Pukeutumisesta sitten. Itse en ajatellut mitään niin tylsää ja käytännöllistä kun jakkupuku. Jos on häät, pitä ollaa myös mitä muistaa. Vaihtoehtoina suosittelisin teetettyä mekkoa/pukua mikä olisi just niin ihana kuin itse haluat. Laitan sulle osoitteen mistä saatat saataa hyviä ideoita http://www.style.com/

    • toden sanoo

      Toivon todellakin että sinulle kolmas kerta toden sanoo ja että tulisit onnelliseksi. Hyvä kun menette maistraattiin vihittäväksi, ainakin minä jos menisin avioon kolmatta kertaa en menisi enään kirkkoon papin eteen. Olen käynyt yhden kerran papin edessä ja se riittää minulle. Ja vihkipukuani en ole käyttänyt muuhun tarkoitukseen kuin vihkimispäivänä se on ollut päälläni. Onnea sinulle kuitenkin.

    • ja ostat

      kunnon iltapuvun... sellaisen joka voi muistuttaa hääpukua, mutta on eri värinen... Puvun jossa on kunnolla tylliä helmassa... ja tietysti se tiera kruunaamaan kaiken :) olet varmasti säteilevä morsian, vaikka maistraattihäät pidättekin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe