Karkit/salmiakit tullissa

ididi

Eli oonko mä nyt ymmärtäny oikein sen perusteella mitä netissä oon lueskellu että salmiakit/karkit jätetään vaan kylmästi pois siitä kaavakkeesta mitä pitää täyttää ettei laita siihen mitään? Vai pitääkö laittaa se siihen? Mitä tullissa/maahantulossa tapahtuu?
Entä jos on vaan jotain pientä suomitavaraa mukana vaikka 10/20 euron arvosta ettei varsinaistesti oo mukana tuliaisia niin pitääkö ne kumminkin ilmoittaa? Ihmetteelekö ne mitään jos ei oo mitään siinä tai jotenkin?
Kiitos jos joku viittii vastata.. :)

7

1970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • weowpojwepf

Kyllä tarkkaan miettisin, kannattako ruksia mitään muuta kuin "NO"-saraketta. Säästynee monelta ongelmalta eikä kai pitäisi aiheuttaa ongelmia, jos ei ole mitään merkittävää tuomassa maahan.

Meilläkin oli mennessä purkki käyttämätöntä vauvanruokaa vielä kassissa, mutta arvatkaa vaan mitä vastasimme kysymykseen "Tuotko Yhdysvaltoihin ruokaa tai elintarvikkeita?" Tarkkaan ottaen siihen pitäisi kai laitta ruksi "Yes" kohtaan...?

• reissu-reiska

Suositukseni on että kaikkiin Jenkkien maahantulokaavakkeen kohtiin vastataan "ei".

• tullissa

Kannattaa ruksia siihen lomakkeeseen "ei". Kyllä ne vielä läpivalaisee laukut. Itselläni eivät huomanneet karkkipussia, mutta kaverin omena otettiin pois. Itse en ainakaan rastittaisi jonkun karkkipussin takia "kyllä"-kohtaa, koska sitten olisi ihan varmaa, että laukku pengotaan ja tyhjennetään kokonaan tiskille...

• matkustava

Ei oo suurtakaan väliä sillä, laitatko ruksin "kyllä" vai "ei" kohtaan. Jos sinulla on matkalaukuissa vain jotain karkkeja niin laita ruksi kohtaan "ei". Minulla on yleensä laukut täynnä kaikenlaisia ruokatarvikkeita (kaikki sallittuja) joten laitan ruksin kohtaan "kyllä". Tullissa sitten kysyvät, että mitä ruokaa on, kerron suurpiirteisesti, laukkuja ei ole koskaan tarvinnut avata. Jos minä laittaisin ruksinkohtaan "ei" ja laukkuni avattaisiin ja paljastuisi kaikki se ruokatarvikemäärä niin saattaisivat ehkä syyttää minua valehtelijaksi :), joten menen rehellisellä asenteella tulliin.

• ....

Saako ne karkit jos on jostain kaupasta sitten ostanu niin viedä normaalisti käsimatkatavaroissa?

• vidj

Saa ne viedä käsimatkatavaroissakin tai matkalaukussa, ihan miten haluat.

• Hoboken

Itse saavuin Suomen lomalta viime viikolla yksi kokonainen matkalaukku täynnä ruisleipää, lakua ja salmiakkia. Tullissa avasivat kyseisen laukun ja ei ne siitä mitään sanoneet, hymyilivät partaansa eli ei mitään hätää kaikki USA:ssa asuvat suomalaiset roudaa lomilta aina hirveet lastit ruokaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      64
      3770
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      66
      3562
    3. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      97
      3388
    4. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      58
      2789
    5. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      73
      2616
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      56
      2241
    7. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      51
      1448
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      1155
    9. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      117
      1132
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1128
    Aihe