Eli oonko mä nyt ymmärtäny oikein sen perusteella mitä netissä oon lueskellu että salmiakit/karkit jätetään vaan kylmästi pois siitä kaavakkeesta mitä pitää täyttää ettei laita siihen mitään? Vai pitääkö laittaa se siihen? Mitä tullissa/maahantulossa tapahtuu?
Entä jos on vaan jotain pientä suomitavaraa mukana vaikka 10/20 euron arvosta ettei varsinaistesti oo mukana tuliaisia niin pitääkö ne kumminkin ilmoittaa? Ihmetteelekö ne mitään jos ei oo mitään siinä tai jotenkin?
Kiitos jos joku viittii vastata.. :)
Karkit/salmiakit tullissa
7
1931
Vastaukset
- weowpojwepf
Kyllä tarkkaan miettisin, kannattako ruksia mitään muuta kuin "NO"-saraketta. Säästynee monelta ongelmalta eikä kai pitäisi aiheuttaa ongelmia, jos ei ole mitään merkittävää tuomassa maahan.
Meilläkin oli mennessä purkki käyttämätöntä vauvanruokaa vielä kassissa, mutta arvatkaa vaan mitä vastasimme kysymykseen "Tuotko Yhdysvaltoihin ruokaa tai elintarvikkeita?" Tarkkaan ottaen siihen pitäisi kai laitta ruksi "Yes" kohtaan...? - reissu-reiska
Suositukseni on että kaikkiin Jenkkien maahantulokaavakkeen kohtiin vastataan "ei".
- tullissa
Kannattaa ruksia siihen lomakkeeseen "ei". Kyllä ne vielä läpivalaisee laukut. Itselläni eivät huomanneet karkkipussia, mutta kaverin omena otettiin pois. Itse en ainakaan rastittaisi jonkun karkkipussin takia "kyllä"-kohtaa, koska sitten olisi ihan varmaa, että laukku pengotaan ja tyhjennetään kokonaan tiskille...
- matkustava
Ei oo suurtakaan väliä sillä, laitatko ruksin "kyllä" vai "ei" kohtaan. Jos sinulla on matkalaukuissa vain jotain karkkeja niin laita ruksi kohtaan "ei". Minulla on yleensä laukut täynnä kaikenlaisia ruokatarvikkeita (kaikki sallittuja) joten laitan ruksin kohtaan "kyllä". Tullissa sitten kysyvät, että mitä ruokaa on, kerron suurpiirteisesti, laukkuja ei ole koskaan tarvinnut avata. Jos minä laittaisin ruksinkohtaan "ei" ja laukkuni avattaisiin ja paljastuisi kaikki se ruokatarvikemäärä niin saattaisivat ehkä syyttää minua valehtelijaksi :), joten menen rehellisellä asenteella tulliin.
- ....
Saako ne karkit jos on jostain kaupasta sitten ostanu niin viedä normaalisti käsimatkatavaroissa?
- vidj
Saa ne viedä käsimatkatavaroissakin tai matkalaukussa, ihan miten haluat.
- Hoboken
Itse saavuin Suomen lomalta viime viikolla yksi kokonainen matkalaukku täynnä ruisleipää, lakua ja salmiakkia. Tullissa avasivat kyseisen laukun ja ei ne siitä mitään sanoneet, hymyilivät partaansa eli ei mitään hätää kaikki USA:ssa asuvat suomalaiset roudaa lomilta aina hirveet lastit ruokaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069