Pari kysymystä mittelistä. Onko mittelillä kaulapanta vai valjaat parempi? Jos kaulapanta, niin onko 25-45cm pituinen hyvä? Onko toi 25cm liian iso pennulle? mikä ois pennulle hyvä pituus? (kaulapannan) Vai kannattaisko valjaat olla pennullaki? Kiitti jo vastauksesta
Mittelspitz
3
2214
Vastaukset
- mittelin mamma
no mulla on mittelillä ihan tavallinen kaulapanta jonka otan aina sisälle mennessä pis. Sellainen klipsilukollinen. Pienenä pidin sillä usein pantaa jatkuvasti että tottui siihen.
En valitettavasti muista minkä pituinen se oli, mutta kovin hentoinen kylläkin. :) Pennun /tai aikuisenkaan panta ei saa kiristää, mutta ei saa mennä päänläpikään. Ja mitteleitäkin on erikokoisia.
Tiedän kyllä monia mittelionmistajia jotka pitävät
valjaista, mutta mene valjaskauppaan koiran kanssa että saat istuvat valjaat. Meille ei löytynyt istuvaa mallia ja teetettiin mutta koen valjaat jotenkin vaikeammaksi pukea hösöttävälle koiralle kuin pannan. Meillä kun on aina kova kiirus ulos....- <3Mittelit<3
No onko 25cm (pennulle)? Mistä tietää että panta ei oo liian kireellä eikä löysällä? Kiitos taas :)
- pamitzin
<3Mittelit<3 kirjoitti:
No onko 25cm (pennulle)? Mistä tietää että panta ei oo liian kireellä eikä löysällä? Kiitos taas :)
Hei! Minulla on useampi mitteli ja kaikki työntävät päänsä valjaisiin ihan itse. Pikkupennulle sopivat kissanvaljaat. Mittelillä on runsas karvainen kauluri, siksi sillä ei pidetä pantaa ainakaan jatkuvasti. Turid Rugaasin kirjassa 'Kiskomatta paras' on yksinkertaisesti, mutta täydellisesti opetettu, miten taluttaja kouluttaa koiransa kulkemaan kauniisti valjaissa. Tuire Kaimion 'Pennun kasvatus' kirjassa on erittäin toimivat neuvot mittelin kasvattamiseen, mm. pannan tai valjaiden pukemiseen. Kun harjoittelet kirjan ohjeiden mukaan, niin siitä on suurta iloa teille molemmille, kun on helppoa olla ja tulla ja mennä koiran kanssa. Mitteli on nimittäin huippunopea oppija, jolle on ilo opettaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321473
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021183En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015- 29989