kasvatustiede

peruslanttu

sanokaapa ihan rehellisesti, onko OKL:ään pääsemisessä oleellisesti hyödyksi avoimessa yliopistossa suoritetut kasvatustiede -opinnot?

tottakai jo suoritetuista opinnoista on hyötyä itse koulussa, mutta olen kiinnostunut nimenomaan hakuprosessista.

psykologiseen testiin/ryhmätilanteeseen opinnot eivät tietysti vaikuta mitenkään.
kirjalliseen sen verran, että se voi parantaa lukemismotivaatiota, ymmärtää luettua paremmin ja osaa liittää sen kontekstiin. toisaalta lukutekniikkakin voi ehkä olla parempi.
haastatteluun se ehkä voisi vaikuttaa? se antaa syyn haastattelijoille vakuuttua hakijan koulutettavuudesta? noh, ainakin motivaatiosta. ehkä voisi saada plussaa haastattelutilanteessa?

eli jos jätän käymättä avoimet yliopistot, niin huonontaako se mahiksiani päästä okl:ään? tämä on ihan puhdas mielipidekysymys. kun olisi ensi vuodeksi ihan muita suunnitelmia..

tämän vuoden pääsy jäi takkuamaan nimen omaan kirjallisesta osiosta. soveltuvuuksista sain hyvät.

3

1266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oot..

soveltuvuudesta saanu hyvät, niin mikset ihmeessä aloittaisi jo avoimen puolella?

• hyötyä hakiessa

olen suorittanut kasvatustieteen perusopinnot ja silti en päässyt okl:n. haastattelussa haastattelijat eivät juurikaan olleet kiinnostuneita opinnoistani.. toinen välivuosi siis tulossa ja en aijo suorittaa kasvatustieteiden aineopintoja sinä aikana. haastatteluissa ym se on niin paljon haastattelijoiden mieltymyksistä kiinni että mitä he hakevat... avoimen yliopiston kurssejen suorituksista taitaa olla se isoin hyöty vasta jos joskus sisälle opiskelemaan pääsee.

• Opeksi aikova

Joo, ei minunkaan haastattelijaa kiinnostanut minun avoimessa yliopistossa suoritetut arvosanat. Hän vain piikitteli ja yritti saada minut tukalaan tilanteeseen kaikin keinoin. Täysin epäolennaista.

Muutenhan tosiaan niillä avoimen yliopiston arvosanoilla olisi merkitystä, mutta nyt kun ollaan siirrytty tähän VAKAVA-hankkeeseen, niin kaikki lähtee samalta viivalta, todistuksista viis.

Toki hyötyä niistä todellakin on silloin, kunhan vain pääsee sisään kouluun, jolloin ne suorittamasi arvosanat voidaan hyväksilukea.

Tsemppiä molemmille! Ensikeväänä uudestaan! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe