Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kasvatustiede

peruslanttu

sanokaapa ihan rehellisesti, onko OKL:ään pääsemisessä oleellisesti hyödyksi avoimessa yliopistossa suoritetut kasvatustiede -opinnot?

tottakai jo suoritetuista opinnoista on hyötyä itse koulussa, mutta olen kiinnostunut nimenomaan hakuprosessista.

psykologiseen testiin/ryhmätilanteeseen opinnot eivät tietysti vaikuta mitenkään.
kirjalliseen sen verran, että se voi parantaa lukemismotivaatiota, ymmärtää luettua paremmin ja osaa liittää sen kontekstiin. toisaalta lukutekniikkakin voi ehkä olla parempi.
haastatteluun se ehkä voisi vaikuttaa? se antaa syyn haastattelijoille vakuuttua hakijan koulutettavuudesta? noh, ainakin motivaatiosta. ehkä voisi saada plussaa haastattelutilanteessa?

eli jos jätän käymättä avoimet yliopistot, niin huonontaako se mahiksiani päästä okl:ään? tämä on ihan puhdas mielipidekysymys. kun olisi ensi vuodeksi ihan muita suunnitelmia..

tämän vuoden pääsy jäi takkuamaan nimen omaan kirjallisesta osiosta. soveltuvuuksista sain hyvät.

3

1249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oot..

      soveltuvuudesta saanu hyvät, niin mikset ihmeessä aloittaisi jo avoimen puolella?

    • hyötyä hakiessa

      olen suorittanut kasvatustieteen perusopinnot ja silti en päässyt okl:n. haastattelussa haastattelijat eivät juurikaan olleet kiinnostuneita opinnoistani.. toinen välivuosi siis tulossa ja en aijo suorittaa kasvatustieteiden aineopintoja sinä aikana. haastatteluissa ym se on niin paljon haastattelijoiden mieltymyksistä kiinni että mitä he hakevat... avoimen yliopiston kurssejen suorituksista taitaa olla se isoin hyöty vasta jos joskus sisälle opiskelemaan pääsee.

      • Opeksi aikova

        Joo, ei minunkaan haastattelijaa kiinnostanut minun avoimessa yliopistossa suoritetut arvosanat. Hän vain piikitteli ja yritti saada minut tukalaan tilanteeseen kaikin keinoin. Täysin epäolennaista.

        Muutenhan tosiaan niillä avoimen yliopiston arvosanoilla olisi merkitystä, mutta nyt kun ollaan siirrytty tähän VAKAVA-hankkeeseen, niin kaikki lähtee samalta viivalta, todistuksista viis.

        Toki hyötyä niistä todellakin on silloin, kunhan vain pääsee sisään kouluun, jolloin ne suorittamasi arvosanat voidaan hyväksilukea.

        Tsemppiä molemmille! Ensikeväänä uudestaan! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe