Kissanpennun käyttäytyminen

aljgkt

Kävimme katsomassa 7-viikkoista kissanpentua jonka tulemme aikanaan ottamaan ja haluaisin vähän kysyä sen käyttäytymisestä.

Pentu oli kuulemma oppinut nopeasti syömään ja oli muutenkin vilkas, mutta ei sitä kauheasti kiinnostanut sylissä olla eikä se silityksistäkään erityisemmin välittänyt. Ei se kuitenkaan vihaiselta silti vaikuttanut..

Eli onko tämä vain tyypillistä pentukäyttäytymistä vai onko mahdollista että kissa tulee käyttäytymään jatkossakin näin välinpitämättömästi?

Olen myös huolissani siitä miten kissa suhtautuu hajuveden käyttööni, koska sitä kuluu minulla aika paljon ja pelkään että se saattaisi ruveta välttelemään minua sen takia =( Onko jollain jotain kokemuksia?

Kiitos.

5

430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hemuli85

Kissoilla on paljon luonne-eroja kuten muillakin eläimillä. Toiset pitävät sylissä olosta kun taas toiset eivät ollenkaan. Kyllä tuo minusta kuulostaa aivan normaalilta ja varsinkin kun olette pennulle vielä vieraita ihmisiä. Kun pentu tulee teille niin käsitelkää sitä mahdollisimman paljon. On kuitenkin hyvä muistaa, että kissat ovat paljon itsenäisempiä eläimiä kuin esim. koirat. Kissanpentu on yleensä tosi aktiivinen, joten eivät ne kauaa viitsi ihmisten sylissä olla kun mieli tekee leikkimään. Tuota hajunveden käyttöä voisi tietysti yrittää vähentää, koska kissallahan on paljon parempi hajuaisti ja voimakas parfyymin tuoksu ei sitä varmasti kauheasti houkuttele.

• Missukka

Hei! Minun kissani nyt 2v on pennusta saakka ollut hirveän utelias ja kiinnostunut kaikesta, mitä kotona on. Sen ruoka ja hiekkakoppa ovat keittiön tiloissa, joten voin kylppärissä laittaa itseeni dödöt ja hajuvedet, mutta siitä kisuni on kiusallisen kiinnostunut mitä hajuja siellä on. On pakko päästä haistelemaan, shampoot ja likakaivon hajut on tutkittava, en ole estellyt koska se ei tee pahojaan eikä "syö" noita juttuja. Jos uunissa tehdään ruokaa niinvarmasti kissaherra istuu uunin edessä hajuja tuoksuttamassa.

Hih, hupaisa juttu: se mm. reagoi erään vieraani ilmavaivoihin (hän pieraisi) ja kissa sanoi sähäkästi krrr... ja hyppäsi ulos sohvasta, että sellaista.

Samoin kaikkitekniikka, föönit, imnurit, tietokoneet, sähkökatkaiset, kaukosäätimet - joo, kaikki on saatava painella ja kokeilla. Olemme yhdessä niitä kokeilleet, kun kissa jää päiväksi yksin, tiettyjä nappuloita on kytketty pois varmuuden vuoksi.

Kyllä kissan uteliaisuutta voi tyydyttää jos se on turvallista, ei ainakaan minun kokemuksella ole ollut huolia.

• aljgkt
        Missukka kirjoitti:

Hei! Minun kissani nyt 2v on pennusta saakka ollut hirveän utelias ja kiinnostunut kaikesta, mitä kotona on. Sen ruoka ja hiekkakoppa ovat keittiön tiloissa, joten voin kylppärissä laittaa itseeni dödöt ja hajuvedet, mutta siitä kisuni on kiusallisen kiinnostunut mitä hajuja siellä on. On pakko päästä haistelemaan, shampoot ja likakaivon hajut on tutkittava, en ole estellyt koska se ei tee pahojaan eikä "syö" noita juttuja. Jos uunissa tehdään ruokaa niinvarmasti kissaherra istuu uunin edessä hajuja tuoksuttamassa.

Hih, hupaisa juttu: se mm. reagoi erään vieraani ilmavaivoihin (hän pieraisi) ja kissa sanoi sähäkästi krrr... ja hyppäsi ulos sohvasta, että sellaista.

Samoin kaikkitekniikka, föönit, imnurit, tietokoneet, sähkökatkaiset, kaukosäätimet - joo, kaikki on saatava painella ja kokeilla. Olemme yhdessä niitä kokeilleet, kun kissa jää päiväksi yksin, tiettyjä nappuloita on kytketty pois varmuuden vuoksi.

Kyllä kissan uteliaisuutta voi tyydyttää jos se on turvallista, ei ainakaan minun kokemuksella ole ollut huolia.

Kiitoksia vastauksista =) Ei kai sitä sit oikeen voi etukäteen tietää haittaako kissaa hajuveteni vai ei.

Lisääkin sais laittaa mielipiteitä..

• fartsykkä
        aljgkt kirjoitti:

Kiitoksia vastauksista =) Ei kai sitä sit oikeen voi etukäteen tietää haittaako kissaa hajuveteni vai ei.

Lisääkin sais laittaa mielipiteitä..

mellä on kaksi poika pentua, ikää nyt 5kk.
        toinen on oikea pehmo, seurakissa, tulee syliin ja puskee. tosin puree ja raapii koko ajan ihan vain huvikseen, ja puree nimittäin sellasella vimmalla, että ei uskois sen olevan pentu..
        ja sen veli on ihan hirmu vilkas, jos ottaa syliin, niin ei se siinä sekuntia kauempaa jaksa pysyä. kauhea kiire koko ajan, ja on selvästi veljeänsä hoikempi, ei syö yhtä paljon ja juoksentelee holtittomasti joka suuntaan. kauhean levoton luonne oikeastaan, mutta ei pure eikä raavi koskaan.

meidän kisut rakastaa kaikkia tuoksuja,mutta vain mietoja. on tosi hassua, kun ne haistelee mun hammasharjaa,jossa on tahnaa, ja sitten ne selvästi irvistää sille hajulle. ja juoksevat pakoon hirveää hajua XDDD.

• aljgkt
        fartsykkä kirjoitti:

mellä on kaksi poika pentua, ikää nyt 5kk.
        toinen on oikea pehmo, seurakissa, tulee syliin ja puskee. tosin puree ja raapii koko ajan ihan vain huvikseen, ja puree nimittäin sellasella vimmalla, että ei uskois sen olevan pentu..
        ja sen veli on ihan hirmu vilkas, jos ottaa syliin, niin ei se siinä sekuntia kauempaa jaksa pysyä. kauhea kiire koko ajan, ja on selvästi veljeänsä hoikempi, ei syö yhtä paljon ja juoksentelee holtittomasti joka suuntaan. kauhean levoton luonne oikeastaan, mutta ei pure eikä raavi koskaan.

meidän kisut rakastaa kaikkia tuoksuja,mutta vain mietoja. on tosi hassua, kun ne haistelee mun hammasharjaa,jossa on tahnaa, ja sitten ne selvästi irvistää sille hajulle. ja juoksevat pakoon hirveää hajua XDDD.

Onpas sun kissat ihan toistensa vastakohtia. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe