Millaisille ihmisille SATO ja VVO oikein vuokraavat?

lksdig

Olen laittanut hakemuksen vuokra-asunnosta Satolle ja Vvolle. Opiskelen vikaa vuotta, mutta minulla on myös työpaikka, jossa työsopimus on voimassa toistaiseksi. En ole saanut vieläkään asuntotarjousta, mutta kaverini oli saanut, vaikka hän ei ole töissä ja sanoi että sossu maksaa vuokran! Kenelle VVO ja Sato tarjoaa asunnot?!

29

8669

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös as.tarpeessa

Sattuipas sopivasti olemaan kirjoitus minuakin kiinnostavasta aiheesta, itse laitoin tänään SATO:lle hakemuksen, eilen laitoin VVO:lle. Haemme asuntoa Helsingistä mieheni työpaikan takia(asumme kaukana). Jään itsekkin odottelemaan vastausta kysyjän kysymykseen.

• olla aktiivinen

Muutamassa vvon ja saton kämpässä asuneena voin sanoa että kaikki kämpät mitkä sain soitin itse kun huomasin että semmoinen on netissä vapaana. Yhtään tarjousta ei tullut ilman soittoa.

• sdfasdfasdfasdf

soitin toimistoon ja se oli melkein sillä selvä.

• dr.scheisse
        sdfasdfasdfasdf kirjoitti:

soitin toimistoon ja se oli melkein sillä selvä.

Älä Puhu Paskaa!! Sinähän ostit jo 18 vuotiaana oman kämpän??

• SOITA

vuokra-asunnon irtisanomis aika on 1 kuukausi, jos haluat asunnon 1.10 alkaen.1.9 tiedetään mitkä vapautuvat 1.10. Soita 1.9 heti aamusta. Näin olen saanut molemmat VVO:n asuntoni, toisen asunnon kanssa minulle sanottiin suoraan ettei keskustasta saa yksiötä, tosin en olisi semmoista halunnutkaan. Ole joustava!!! Satolle yritettiin soitella mutta kukaan ei vastannut. Kaikkia vuokra-asuntoja ei välttämättä laiteta nettiin soita ja kysy, JOKA PÄIVÄ kunnes sinulla on asunto

• myös as.hakija

Itsekkin viimeviikolla laitoin hakemuksia esim. SATO.lle ja VVO:lle. Soitin myös seuraavina päivinä ja kyselin sekä kerroin tarkemmin toiveista, VVO:lle ilmaisin kiinnostukseni tietyistä asunnoista ja laajensin hakualuetta...palvelu oli hyvä ja vaikutti välittävältä, vielä ei kuitenkaan ole vastausta kuulunut(sanoivat että laittavat sähköpostia/soittavat jos sopiva asunto löytyy), kannattaako heitä ruveta ahdistelemaan soittelemalla joka päivä? SATO:n palvelu oli huonoa ja kaikenlisäksi muka liian halpaa asuntoa haen vaikka muissa paikoissa summa olikin riittävä isompaankin asuntoon.

• kämpänhakija
        myös as.hakija kirjoitti:

Itsekkin viimeviikolla laitoin hakemuksia esim. SATO.lle ja VVO:lle. Soitin myös seuraavina päivinä ja kyselin sekä kerroin tarkemmin toiveista, VVO:lle ilmaisin kiinnostukseni tietyistä asunnoista ja laajensin hakualuetta...palvelu oli hyvä ja vaikutti välittävältä, vielä ei kuitenkaan ole vastausta kuulunut(sanoivat että laittavat sähköpostia/soittavat jos sopiva asunto löytyy), kannattaako heitä ruveta ahdistelemaan soittelemalla joka päivä? SATO:n palvelu oli huonoa ja kaikenlisäksi muka liian halpaa asuntoa haen vaikka muissa paikoissa summa olikin riittävä isompaankin asuntoon.

Tuo soittamisasia on ihan totta. Itse laittelin kesäkuussa hakemuksen sekä Vvo:lle että Satolle ja ajattelin että kyllä he ilmoittavat jotain. Kunnes viikon kuluttua hakemuksen jättämisestä soitin, ei ollut kummallakaan tarjota mitään. Odotin taas viikon, ei taaskaan mitään, mutta kolmannella soittokierroksella (olin jo varma ettei sitä asuntoa heru...) oli jo vapaita asuntoja ja pääsimmekin miehen kanssa katsomaan yhteensä kolmea asuntoa. Asumme kaukana joten siksi saimme vaihtoehtojakin, näistä vapautuvista asunnoista oli tieto nettisivuilla jo ensimmäisen soittoni aikaan. Ahkerasti kyselemällä saa haluamansa asunnon, pääsimme toiveasuntoomme lopulta :D

En tiedä noista asunnonsaantiperusteista muuta kuin että ei passaa liikaa tienata :P Tulorajat on kyllä yleensä keskivertopalkansaajalle aika hyvissä raameissa mun käsityksen mukaan. Tosin kyllä tuolla alueella katsellessa näkyi paljon lapsiperheitä että he ovat varmaan aika monesti etusijalle, kuten mekin lapsiperheenä ja monihan voi aavistaa että lapsiperheillä elämisen kulut ovat suuremmat ja lisäksi tulorajoja korotetaan jonkin verran perheen koon mukaan...

MUTTA, SOITTAKAA ihmeessä, mullekin luvattiin lähettää sähköpostia ja soittaa mutta ei kuulunut mitään, ite pitää aktiivisesti kysellä jos haluaa asunnon. Niillä kun ei ole varsinaisia jonoja, ottavat vaan jonkun sopivan listasta, toki on merkitystä kauanko on hakemus ollut sisässä. Pyrkivät kuitenkin aika hyvin toteuttamaan toiveet asunnon koosta ja aluerajauksista.

• Viimenkin
        kämpänhakija kirjoitti:

Tuo soittamisasia on ihan totta. Itse laittelin kesäkuussa hakemuksen sekä Vvo:lle että Satolle ja ajattelin että kyllä he ilmoittavat jotain. Kunnes viikon kuluttua hakemuksen jättämisestä soitin, ei ollut kummallakaan tarjota mitään. Odotin taas viikon, ei taaskaan mitään, mutta kolmannella soittokierroksella (olin jo varma ettei sitä asuntoa heru...) oli jo vapaita asuntoja ja pääsimmekin miehen kanssa katsomaan yhteensä kolmea asuntoa. Asumme kaukana joten siksi saimme vaihtoehtojakin, näistä vapautuvista asunnoista oli tieto nettisivuilla jo ensimmäisen soittoni aikaan. Ahkerasti kyselemällä saa haluamansa asunnon, pääsimme toiveasuntoomme lopulta :D

En tiedä noista asunnonsaantiperusteista muuta kuin että ei passaa liikaa tienata :P Tulorajat on kyllä yleensä keskivertopalkansaajalle aika hyvissä raameissa mun käsityksen mukaan. Tosin kyllä tuolla alueella katsellessa näkyi paljon lapsiperheitä että he ovat varmaan aika monesti etusijalle, kuten mekin lapsiperheenä ja monihan voi aavistaa että lapsiperheillä elämisen kulut ovat suuremmat ja lisäksi tulorajoja korotetaan jonkin verran perheen koon mukaan...

MUTTA, SOITTAKAA ihmeessä, mullekin luvattiin lähettää sähköpostia ja soittaa mutta ei kuulunut mitään, ite pitää aktiivisesti kysellä jos haluaa asunnon. Niillä kun ei ole varsinaisia jonoja, ottavat vaan jonkun sopivan listasta, toki on merkitystä kauanko on hakemus ollut sisässä. Pyrkivät kuitenkin aika hyvin toteuttamaan toiveet asunnon koosta ja aluerajauksista.

Jännästi mulle tarjottiin 6 hakemusjätön jälkeen kämppää heti ilman soittoja perään. Malitse sovittiin kanssa sopimusallekirjoituspäivä. Eivät kysyneet olenko edes nähnyt koko paikkaa XD ihan sama otan sen silti. Tuossa talossa on vissiin sauna jopa jos `s` tarkopittaa saunaa?:D

• Helppoa....

Meillä ainakin kävi niin että soitto VVO:lle, he käskivät tehdä hakemuksen internetissä, no se tehtiin ja sitten soitettiin taas, ilmoittivat heti että asunto on teidän :)

• kyselijä...

Missä päin maailmaa asunnon näin saa? Olemme mieheni kanssa olleet monissa asuntonäytöissä ja hakemuksiakin on tullut laitettua.. Aina vaan tuppaa seuraavana päivänä tulemaan viesti että valitettavasti asunto ei nyt tullut teille. Millä perusteella vuokralainen valitaan. Olemme molemmat opiskelijoita, toinen työskentelee vakituisesti ja toinen osa-aikaisesti. Emme polta tai omista lemmikkejä. Luottotiedot ovat kunnossa eikä mitään ongelmia pitäisi olla. Missä mättää? Asuntoa on haettu jo kohta vuosi ja alkaa hermot mennä.. Vinkkejä? Tampereella siis näin..

• Viimenkin

Laitoin satoon hiljattain hakemuksen vuokrakämppiin PK seudulta. Tarjous tuli 6 päivässä! kirjoitin myyntineuvottelijalla että olen kiinnostunut ja vastaus oli että lukitaan sulle :D siistii. Tämä oli ilmeisesti nopeuskisa koska en laittanut vanhan asunnon tietoja ollenkaan kun ei ollut pakollinen tieto hakemuksessa ja reagoin ilmeisesti nopeiten tarjoukseen. Kai tämä oli vain tuuria? joskus se päivä paistaa risukaankin. Tätä on haluttu jo vuosia saada vakikämppä normaalilla vuokrasopimuksella.

• Viimenkin

Itse olen myös työtön mutta tarjous tuli silti. Mistä tuota tietää miten ne valikoi jos edes valikoivat. Kisailua se kai on kun sato ei ole sossu systeemi vaikka inhimillisiä sielä kanssa kaiketi ollaan. Tuo nyt vain sattui vapautmaan je meikä oli EKA :D toivottivat onneksi olkoonkin jo mailitse hehe.

• onnellinen muuttaja

Mä hain Kevan asuntoa, lähetin hakemuksen liitteineen. Seuraavana päivänä laitoin sähköpostia, jossa esittelin itseni, taloudellisen tilanteeni ja asuntotoiveeni. Minulle soitettiin samana päivänä. Ensimmäinen tarjottu asunto ei houkuttanut, mutta kahden päivän päästä minulle tarjottiin juuri sitä asuntoa, johon olin silmäni iskenyt. Silloin sitä oli tarjottu juuri toisaalle, mutta koska he perääntyivät sain tarjouksen.

Minulla meni tasan kahdeksan vuorokautta siitä, kun lähdin asuntoa hakemaan, siihen, kun sen sain. Nyt on vuokrasopimus allekirjoitettu, kolmen kuukauden takuuvuokra maksettu ja muutto on toukokuun alussa.

Toivon menestystä muillekkin asunnon hakijoille.

• Hulipatihaijaa

"kolmen kuukauden takuuvuokra maksettu"

No johan on luotto vuokralaiseen korkealla kevassa :D

• toinen muuttaja

Itse nimenomaan pidän tästä pykälästä. Karsii köyhät sossueläjät ja mamut naapurista.

• Korkoa vakuudelle
        toinen muuttaja kirjoitti:

Itse nimenomaan pidän tästä pykälästä. Karsii köyhät sossueläjät ja mamut naapurista.

Jännä juttu näissä vuokravakuuksissa että niihin ei makseta korkoa. 2000€ vuokravakuus on viiden vuoden päästä aika paljon vähemmän arvokkaampi, riippuen tietenkin inflaatiosta.

• Ei enää Kevan asukas
        Korkoa vakuudelle kirjoitti:

Jännä juttu näissä vuokravakuuksissa että niihin ei makseta korkoa. 2000€ vuokravakuus on viiden vuoden päästä aika paljon vähemmän arvokkaampi, riippuen tietenkin inflaatiosta.

Kevan vuokravakuus maksetaan niin, että vuokralainen avaa vuokravakuustilin omiin nimiinsä. Toinen paperi lähetetään Kevalle ja toinen jää vuokralaiselle. Vuokravakuussumma kasvaa korkoa ihan samoin kuin mikä tahansa talletus (tällä hetkellä aika vähän, kun on niin matalat korot). Kun asukas muuttaa pois, niin hän saa tuon vuokravakuussumman korkoineen itselleen. Eri asia on tietysti, jos vuokravakuus maksetaan suoraan vuokranantajan tilille.

• kolkol

Me ollaan asutaan mieheni kanssa kolmatta kertaa satolla vuokralla. Saton vuokra-asunnot eivät ole halpoja, joten niitä on suhteellisen helppo saada. Jokainen asunto (ollaan aina välissä asuttu muun vuokranantajan asunnossa) ollaan saatu näin; bongataan netissä vapaa asunto, laittamalla hakemus ja soitetaan sen perään ja kysellään tästä vapaasta asunnosta. Asuntotarjoukset tästä kyselemästämme asunnosta ollaan saatu yleensä 1-3pv sisällä.

Huomattavaa on kuitenkin se, että kaikki kiinteistöt missä ollaan asuttu on olleet suhteellisen kovavuokraisia. Nyt asutaan Kalliossa 64m2 kaksiossa, vuokra 1150€.

Itse kuitenkin tykkään satosta vuokranantajana. Vakuus on vaan 250€ ja asunnon saa irtisanoa koska vaan. Asuntomme on hyväkuntoinen ja se maalattiin pyynnöstämme kokonaan ennen sisäänmuuttoamme. Seiniä saa maalailla itsekin ja jos jääkaappi hajoaa, se tullaan vaihtamaan heti. Mielestäni Sato on hyvä vuokranantaja jos etsii vuokra-asuntoa nimenomaan sen vapauden ja helppouden vuoksi, ei sen takia, että voisi asua mahdollisimman halvalla.

• wejhwfghfe

"jos jääkaappi hajoaa, se tullaan vaihtamaan heti"
        No ei tulla todellakaan. Jo useampi kerta aiheesta laitettu huoltokutsu, mutta mitään ei vaan tapahdu.

• EVUKKA5
        wejhwfghfe kirjoitti:

"jos jääkaappi hajoaa, se tullaan vaihtamaan heti"
        No ei tulla todellakaan. Jo useampi kerta aiheesta laitettu huoltokutsu, mutta mitään ei vaan tapahdu.

kyl mulle tultiin vaihtamaan 4 päivässä kun pari kertaa meiliä pistin suoraan satolle

• matutetaan

SATO, VVO ja Newsec vuokraavat nyt etupäässä mamuille. Saavat varman maksajan kunnasta, ja vaikka pistäisivät kämpän palasiksi maksaa kunta remontit. Noista vuokrataloista tulee tätä vauhtia mamughettoja, ja valkoinen kantaväki joutuu pakenemaan meteliä ja ympärivuorokautista roisia menoa. On itselläkin kokemusta, muutetaan just kuun vaihteessa pois yhden kyseisistä firmoista omistamasta vuokratalosta. Porraskäytävän asunnot nyt lähes kaikki matutettu ja saatte uskoa mikä meno on. Ilman korvatulppia tai kuulosuojaimia ei nukkumisesta tule mitään.

• Savustamo

Joo, paljon kivempi asua persujen ja muiden luusereiden naapurissa. Vetävät röökiä siihen malliin, ettei tee mieli parvekkeella tai pihalla oleskella. Saati sitä muuta roskaporukalle ominaista paskakäytöstä ja örveltämistä. Mamut on sentään raittiita.

• Helpottunut

Sika hinnat ,ainakin Helsingissä.Maksoin melkein 800e/kk vuokraa pienestä yksiöstä hesassa.Nyt sain kaupungin yksiön ja vuokra alle 400e/kk Voi ostaa ruokaakin ; ))

• Satolainen

Kerrotko kuinka onnistuit saamaan asunnon, vaikka oli entinen. Itse asun "liian kalliissa" asunnossa.

• Örkk

Helsingissä on Saton ja VVo:n asuntoja paljon tyhjänä,johtuu varmaan just vuokrista ja takuuvuokrista ! Liian kalliita ! Sikavuokria !

• matumölinää

Ne täyttyy kyllä mamuilla. Valtio ja kunta maksaa niiden takuuvuokrat, siitä oli just uutisissa juttua. Ei ihme ettei kantaväellä ole varaa enää asua tai muuttaa Helsinkiin...

• VVOneverAgain

VVO vuokraa näköjään juurikin mamuille ja juopoille, koska ovat VVO:n edustajan mukaan varmoja vuokranmaksajia, sillä rahat tulevat kuulemma takuuvarmasti sossusta. Olen asunut useissa Saton kämpissä ja maksanut tolkutonta vuokraa, mutta ne ovat muutoin saatu ihan asuttavaan kuntoon ja asioista on sovittu hyvässä hengessä. Nyt asun elämäni ensimmäistä ja viimeistä kertaa VVO:n kämpässä enkä ole eläissäni asunut näin järkyttävässä läävässä ja kalliisti. Esittelyssä kaikki näytti ihan hyvältä (maalatut seinät, laminaattilattia, ehjät kaapit jne.), mutta karu totuus valkeni muuttopäivänä, kun astuin ovesta sisään. Kämppä haisi pistävälle ja pinttyneelle röökille niin, että silmiä kirveli ja vetisti vallan helvetisti ja yskin keuhkoni pihalle eikä sisällä voinut olla tuuletuksesta huolimatta. Kävi ilmi, että aiempi asukas oli tuprutellut kämpässä yli 20 vuotta, jonka vuoksi seinät oli maalattu (kapselointi) pari vuotta sitten, mutta kattoa ja kaappien sokkeleita (paksut kerrokset keltaista nikotiini-terva-töhnää) ei oltu käsitelty lainkaan eli haju oli ja pysyi ja imeytyi uudelleen jo käsitellyille pinnoille. VVO on siis käyttänyt asunnossa ionisaattoria ennen esittelyä, jotta sisäilma saatiin hetkellisesti ns. normaaliksi. Ihmettelinkin kun Esittelijä-Juippi notkui tyhjällä kämpällä jo tuntia ennen esittelyä, tietysti tuulettamassa ionisoinnin jäljiltä. Isännöitsijäkin vahingossa lipsautti, että ionisoinnilla ei saada kovinkaan pitkäaikaisia tuloksia näin vaikeassa ongelmassa. Koko ajan VVO:n taholta valehdeltiin silmät ja suut täyteen ettei oltu muka tiedetty mistään haitoista tai hajuista, vaikka kaikki muut tunnistivat ongelman heti. Rööki-Reiskan jälkeen kämpässä on ollut 2 lyhytaikaista asukasta ennen mua eli en ole ainoa, jota on höynäytetty. Eniten kyrsii se, että näistä paskoista joutuu ylipäätään maksamaan ja kuten tässä tapauksessa, kusetetaan asukasta ihan täysillä ja tarkoituksella. Eipä tullut asuntoesittelyssä mieleen alkaa nuuhkimaan seiniä ja sokkeleita tai kysyä, onko asunnossa tupakoitu ja savuhaittoja "piilotettu" maalaamalla ja pika-ionisoinnilla. Mitään ei olisi myönnetty kuitenkaan. Eikä suostuta tarjoamaan mitään parempaa tilalle, koska säännöt kieltävät eli vuokrasuhteen pitää kestää vähintään vuosi, ennen kuin vaihtoon voidaan suostua. Edes tässä tapauksessa. "Lumo-asukkaana saat parasta mahdollista vuokra-asumista", lupailee VVO. Siis tässä tapauksessa haisevassa ja ylihintaisessa läävässä, joka sisäilmaongelman lisäksi edustaa suomalaista surkeaa ja ala-arvoista rakentamista eli sama kuin pahvilaatikossa asuisi. Heti kun löydän uuden kämpän, pidän huolen siitä että olen paikalla kun VVO:n edustaja esittelee tätä seuraavalle uhrilleen.

• IhanaaSuomiihanaa

VVO haissee vielki, ja todella kauas. Venailen vaan kun kupla puhkeaa....MOT MOT MOT....

• ulosottovelallinen

Ekan VVO:n asunnon sain kun määräaikainen kämppä lähesty määräajan loppumista. (Lapsuuteni ja nuoruuteni olen asunut VVO:n asunnossa). Laitoin hakemukseen, että tämän jälkeen olen asunnoton jos ei asuntoa löydy. Olin työssäkäyvä pienituloinen eli kokopäiväinen siivooja ja suhteellisen nuori. Tuosta on jo yli 10 vuotta aikaa. Hakemukseen laitoin suunnilleen kaikki alueet ja asunnot käy ja tietyn vuokramaksimin. Tuosta kämpästä kun läksin niin seuraava asukas oli myös pienituloinen työntekijä (ei opiskelija). Hain ja muutin toisenlaiseen asuntoon, Satoltakin olisin saanut kämpän (tuolloin luottotietoisena, kaksi työtä, yksi kokopäivä ja yksi osa-aika), mutta paljon myöhempään.

Nyt luottotiedottomana sain kuitenkin VVO:lta asunnon(Satolta ei mitään kuulunut), olin tosin tuolloin kuitenkin töissä ja suuremmat tulot kuin esim. siivoojalla. Asuntoni ulosmitattiin joten siksi olisin ollut täysin asunnoton jos en VVO:lta olisi saanut asuntoa. Itse olisin halunnut jäädä vanhaan asuntoon ja vanhalle paikkakunnalle. (Ei, en ole dokannut rahoja, en ole narkki, en pummi, vaan työpaikkakiusaamisen ja muiden olosuhteiden takia aikoinaan velkaantunut. Olen tehnyt aikoinaan paljon erittäin raskasta duunia, monta työtä yhtäaikaa 7 päivänä viikossa. Opiskelijana olen ollut sekä VVO:n vuokrakämpässä että aso-asujana muualla) Mitä katson tätä taloa, niin täällä on eläkeläisiä, työssäkäyviä ihmisiä, mutta myös työttömiä yksinäisiä ja pariskuntia, perheitä lapsineen ja nuorisoineen eli laidasta laitaan. Monella on autoja, joko omia tai työsuhdeautoja, joten eivät kaikki ihan mitään rupualkkiksiakaan tai narkkeja ole. Eniten dokaavat nuoret tai nuoret aikuiset, ei niinkään sitä vanhemmat (tai sitten sitä ei huomaa päällepäin) eli laidasta laitaan. Toki niitä oikeasti rikkaita ei VVO:n asunnoissa näy, mutta isommissa asunnoissa on kyllä korkeat vuokrat. Mitä taas etnisyyteen tulee niin ei hirveästi näy esim. somaleja, mutta suomalaisia, Virosta ja Venäjältä Suomeen muuttaneita plus muita, joiden alkuperää ei ihan niin hyvin tunnista ja kenties Suomessa koko ikänsä asuneita, mutta vanhempien puolelta jotain muuta sukujuuria olevia... Tupakoivia naapureita löytyy niin VVO:lta kuin muualta aso ja omistusasunnoistakin (nim. kokemusta on).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2490
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      55
      1806
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      1224
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      299
      1077
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      992
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      903
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      884
    8. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      9
      807
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      48
      793
    10. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      111
      785
    Aihe