Jos kyllästyttää ubuntu niin kehoitan kokeilemaan Linux mint distroa. Itsellä just tässä kokeilussa ja hyvin toimii.. Sanoisimpa että ehkä paras jota olen kokeillut. Asennuskin on nopea.
Esimerkiksi verrattuna mandrivaan ja sabayoniin nähden huom nopeampi ja raikkaampi.Osaa hakea nvidia ajurit ym.
Kannattaa koklata-
Linux mint
8
649
Vastaukset
- Pyyhis
Itse en saanut wlania toimimaan pirullakaan Mintissä. Sinänsä outoa kun Mint perustuu Ubuntuun ja käyttää sen ohjelmapaketteja. Osaako minttu hakea oikeat ajurit myös nvidian 8xxx sarjan korteille? Muuten Mint oli ihan toimivan tuntuinen.
- suosittelen
No wlania en ole itse saanut toimimaan kuin mandrivassa ja pclinuxos:ssa. Ainakaan omistamallani sweex (ralink) usb kortilla.
Noista mandriva oli muuten tahmaava ja esim pakettienhallinta hyvä mutta erittäin hitaan ja raskaan tuntuinen. Pclinuxos ei taas ymmärtänyt 22" laajisnäytön päälle kunnollaeli reso jäi huonoksi ja en ruvennut enemmän virittelemään.. joku sanoikin ettei tue 1650x1050 näytön tarkkuutta. Ubuntu ja minttu sekä mandriva asettui kerralla tuolle resolle.
Tuo wlan näyttää olevan linuxeille aika vaikea . Meillä on toisella koneella pakkorako käyttää mandrivaa koska sillä wlan toimii ;( - usb-wlan
suosittelen kirjoitti:
No wlania en ole itse saanut toimimaan kuin mandrivassa ja pclinuxos:ssa. Ainakaan omistamallani sweex (ralink) usb kortilla.
Noista mandriva oli muuten tahmaava ja esim pakettienhallinta hyvä mutta erittäin hitaan ja raskaan tuntuinen. Pclinuxos ei taas ymmärtänyt 22" laajisnäytön päälle kunnollaeli reso jäi huonoksi ja en ruvennut enemmän virittelemään.. joku sanoikin ettei tue 1650x1050 näytön tarkkuutta. Ubuntu ja minttu sekä mandriva asettui kerralla tuolle resolle.
Tuo wlan näyttää olevan linuxeille aika vaikea . Meillä on toisella koneella pakkorako käyttää mandrivaa koska sillä wlan toimii ;(dongle (esim. A-link). Niissä on zd1211-piiri, jonka tuki löytyy vakiona Linuxissa. Mulla toimi heittämällä wlan Ubuntussa ja Mintissa. Itselläni on A-link usb-wlan-dongle
- Suosittelen
usb-wlan kirjoitti:
dongle (esim. A-link). Niissä on zd1211-piiri, jonka tuki löytyy vakiona Linuxissa. Mulla toimi heittämällä wlan Ubuntussa ja Mintissa. Itselläni on A-link usb-wlan-dongle
Hyvä juttu jos toimii heittämällä. Toimiva usb wlan kortti kun on ollut hakusessa. eli eikun selaamaan mistä saa ja edullisesti..onko tarkkaa tyyppiä heittää. Tuo ralink näyttää kyllä verkon ,eli meillä D-link purkkina mutta signaalin kohdalla 0% joten toimiva verme olis poikaa ;)
- Pyyhis
usb-wlan kirjoitti:
dongle (esim. A-link). Niissä on zd1211-piiri, jonka tuki löytyy vakiona Linuxissa. Mulla toimi heittämällä wlan Ubuntussa ja Mintissa. Itselläni on A-link usb-wlan-dongle
Sehän tässä outoa olikin, kun mulla on juuri tuo A-Linkin dongle zydasin piirillä. Se toimii Ubuntussa (7.04) heittämällä, mutta en saanut sitä pelaamaan Mintissä
- olisi ...
Suosittelen kirjoitti:
Hyvä juttu jos toimii heittämällä. Toimiva usb wlan kortti kun on ollut hakusessa. eli eikun selaamaan mistä saa ja edullisesti..onko tarkkaa tyyppiä heittää. Tuo ralink näyttää kyllä verkon ,eli meillä D-link purkkina mutta signaalin kohdalla 0% joten toimiva verme olis poikaa ;)
(meni aikaa kun olin matkalla).
A-Link WL54USB, USB Adapter (WLAN), hinta OnOff:ssa 29,90e. - mulla toimii
Pyyhis kirjoitti:
Sehän tässä outoa olikin, kun mulla on juuri tuo A-Linkin dongle zydasin piirillä. Se toimii Ubuntussa (7.04) heittämällä, mutta en saanut sitä pelaamaan Mintissä
heittämällä molemmissa. En kylläkään ole kokeillut WPA:ta, mulle kun riittää WEP128.
- Pyyhis
mulla toimii kirjoitti:
heittämällä molemmissa. En kylläkään ole kokeillut WPA:ta, mulle kun riittää WEP128.
Käytän wpa:ta, koska wepin pystyy murtamaan keräämällä riittävästi paketteja. Asun kerrostalossa ja täällä näkyy olevan jokunen wlan-verkko käytössä. Ei mun verkossa mitään valtionsalaisuuksia kulje, mutta kyse on periaattesta, että verkko on salattu niin, etteivät ulkopuoliset pääse siihen mitenkään käsiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674331
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684261Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112937Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv602810Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212069Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151679- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1101358- 1821286