Moi kaikille!!!
Mistä johtuu, että homojen kielenkäytössä esiintyy usein ja paljon seuraavia sanoja: (Onko homoille kehittynyt joku oma "kieli" ?)
-Hi hii
-Apua!
-Kääk!
-Siis voi ei!
-ihkuttaa
-fanittaa
Ja niin edelleen. Voisiko joku homo kertoa mitä nämä tarkoittavat ja miksi niitä pitää sanoa. Ovako nämä sanat ja sanonnat käytössä esimerkiksi homo paikoissa ja baareissa? Kiitos!
kielen käytöstä kysymys
6
706
Vastaukset
- mielipoliisi3200
Tai sitten sinusta vain tuntuu siltä? Tiedätkö varmasti, että noita sanoja käyttävät ovat homoja? Entäpä jos arvelet noita sanoja käyttävien heterojenkin olevan homoja?
- kari/////////
Olen huomannut saman että homoilla on useimmiten oma sanastonsa. Jotenkin naivin tuntuista kun esimerkiksi joku nelikymppinen homo äijä huutaa 'kääk' tai 'apua ja pyörittelee silmiään sillee homppelimaisesti. Luulis että näillä olis joku itsekritiikki ja -kunnioitus...
- "Kääk"
Aku ankasta se tulee - kaiketi. Homppeli se Akukin taitaa olla kun sanoo "kääk". Kutkas sitä on suomennelleet? Mitäs "kääk" on englanniks?
- onStage
Itse en kyseisiä listassa lukevia ilmaisuja ole koskaan käyttänyt enkä todennäköisesti tule käyttämäänkään, vaikka homo olenkin. Luulen, että suurin osa homoista ei näitä ilmaisuja käytä, vaan kyseessä on varmaankin pieni "neitimäisten" homojen joukko. Olkoon heillä kuitenkin oikeus niitä käyttää, jos haluavat. Ei se minua häiritse...
- Tiedoksi sinulle!
Sano kielenkäytöstä kirjoitetaan yhteen ei erikseen!!!!
- miehekästä
/naisellista/fixua käyttää ilmaisuja "voi vittu, perkele, saatana" joka toisena sanana? Aivan yleisillä paikoillakin vielä esim. bussissa. Vasta "öylen" kuuntelin kahden pikkutytön juttuja ratikassa niin kyllä olis satamajätkätkin olleet ihmeissään. Tytöt ehkä 12-14v ja vittuja/saatanoita ja turpaan vetämistä oli ilma sakeena.
Itse olen homo mutten "kääkkäile" tai "iikkaile" enkä muutenkaan kiroile koska ei ole tarvis korostaa jotain merkillistä????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3955923- 805298
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484326- 523921
- 523709
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1623400Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1003164Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky513158- 432269
- 492195