Ei sattumoisin löytyisi ketään, joka olisi viiltänyt sormenpäänsä pahasti? Kiinnostaisi tietää miten parantuminen on tapahtunut.
Itsellä lipesi veitsi ja irrotti melkein koko sormenpään. Tikattiin ja nyt on tikit poissa. Sormi on edelleen kipeä, puutunut, tunnoton, jotkut liikkeet aiheuttaa "sätkyjä", sormi ei taivu jne.. Terveyskeskuslääkäri ei korvaansa lotkauttanut puheilleni.. Itse en jaksa uskoa, että tämä on normaalia. Sormi ei ole kunnossa. Ei se tällaiseksi voi jäädä mutta odotanko vaan ja menen kiltisti töihin.. ja teen kädellä kaikenlaista vaikka sattuu ja puutuu ja hermokosketukset sätkii sormea?
Sormen pään
8
9215
Vastaukset
- ..........................
Itse menetin sormenpään sirkkelillä, sormi toipui hyvin ja on ihan normaalin näköinen. Tuntokin palasi mutta ei ole yhtä herkkä kivuille kun ennen.
Kuukauden päivät meni paranemiseen. - kalepale
katoaa ajan mittaan.Kyllä se siitä toipuu. Tee mitä pystyt.
- Sipsi
Kirjoituksestasi on jo kulunut aikaa? Onko tilanne jo parempi? Se tunnottomuus ja "sätkiminen"/"tikuttelu" kuuluu osin hermojen parantumisprosessiin. Liikkeiden kankeutta voi jatkua suht. pitkäänkin. Tärkeintä tapaturmien jälkeen on miettiä esim. pystyykö tekemään työtä senhetkisen tilanteen perusteella. Mikäli on kyseessä käden käytön kannalta tärkeä/-t sormet (kaikki sormethan eivät ole täysin "välttämättömiä" käden käyttöä ajatellen) täytyy arvioida riittävätkö sen hetkiset valmiudet turvalliseen työntekoon.
- hrhakkaraine
Juu mullaki oli sama homma, mutta vaan peltikorkki teki viillon.. Samanlailla ei oo tuntoa sormenpäässä. Tosin onnettomuudesta on vaan 3 päivää aikaa, mutta voiko sormi jäädä tunnottomaksi??? :O
- kohta sormeton....
viilsin n. 3 vuotta sitten mattopuukolla sormenpään pois, lääkärissä se sormen kansi liimattiin takaisin kiinni. parani pikku hiljaa ja tuntokin tuli täysin takaisin, sormesta parani ihan normaali!
no nyt on taas sitten uusi revohka kun viime viikolla töissä sormi sai tosi kovan tällin, lihat tursus sormen päästä ulos ja luun pää kurkkas sieltä haavasta. aika pahalta näytti. lääkäri veti sormen niin paljon kiinni kun vaan sai ja teippasi sen... nyt on semmonen olo et mahtaako tulla enää entiselleen. koko rormen pää on musta eikä pysty taivuttamaan, kaikki liikuttaminen sattuu!! saa nähdä tuleeko kalua enää...
- sahasählä
itse pari kolme vuotta sitten sain sormenpään sahalla vahingossa lähes irti. tuntoa on paitsi arven kohalla. arpi aiheuttaa joskus hassua paineen tunnetta.. eli oisko tapauskohtaista.
- mauu
Tapauksesta aikaa jo parikyt vuotta, mutta muistan aina miten kipeä se sormi silloin oli. Sormi leikkautui lähes kokonaan irti ekan nivelen kohalta ja jäi roikkumaan nahkan varassa. Tikkejä paljon ja pitkä kipu sen jälkeen. Sormi oli turvoksissa eikä sillä voinut oikein mitään tehdä, Kyllä se siitä sitten ajan kanssa rauhottui. Sormenpää on nykyäänkin aika ruma ja kynsi on sellanen epämuodostunut, mutta ompahan sormi edes tallella. Vaikka aikaa tapahtuneesta jo onkin, niin silti tuota sormea välillä pistelee ja pakottaa, varsinkin kylmässä.
- tkyituk
hermot voi kasvaa sen pari vuotta, sen jälkeen ei enää toipumista oo odotettavissa. ittellä sikkeli vei peukalon päästä/sivusta palan pois, eikä sille tehty mitään. hiukan arpi kiristää ja näkee että pala puuttuu, mutta muuten on ongelmaton. Toisessa kädessä leikattiin ranteesta jännettä ja piti radiaalihermoa nostaa tieltä pis. homman teki käsikirurgi, ja silti oli peukalo tunnoton sen 2-3kk. Eli malttia. Voithan toki käydä näyttään yksityiseellä kkäsikirurgille, mutta minkäs tekee kun tarttee vaan ootella. hermot kasvaa millin päivässä eikä ne ees mee aina suoraan asiaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472