Miksi polttareita

järjestetään?

Tuntuu, että polttarit on järjestettävä että saadaan sulhanen/morsian nolattua/hankittava strippari tai huora... Kysyisinpähän vaan, että kuka oikeasti haluaa tälläistä? Onko nykyään tärkeämpää että juhlaväellä on hauskaa ja itse sulhanen/morsian nolataan täysin? Ja miksi ihmeessä miesten on pakko hommata joku huora että avioeron voi ottaa heti? oletteko te sellaiset hyviä kavereita? ja luuletteko että miehenne/naisenne pitää siitä että toisia lääpitte..? Itse kyllä haluaisin mennä naimisiin, mut en tiedä suostunko että minulle tai miehelleni järjestetään mitään kun näitäkin viestejä on lukenut niin voi jo arvata mitä tulee.. Omat kaverit on jo sanoneet että jotain heidän mielestään hauskaa on tulossa.. ja mieheni kaverit ovat juuri sen tyylisiä että eron otan heti.. Olisi kiva kuulla asiallisia mielipiteitä ja onko samanlailla ajattelevia muitakin...

10

1449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsellä

      oli kivat polttarit ei mitään nolaamista... "matkustettiin" ajassa taaksepäin mun nuoruuteen ja tehtiin kaikkea mitä olin tehnyt nuorena esim. pelattiin jalkapalloa ja käytiin paikoissa jossa oltiin hilluttu teineinä... oli kiva ilta kunnes... päästiin kaupunkiin ja miehen soitti heti kun olin saanut kännykän takaisin kaasoilta, hän oli umpikännissä ja jätetty yksin kaupunkiin ilman rahaa... sitten ensimmäisenä kuulin että hänen polttareihin oli osallistunut hänen ex-tyttöystävä... sinänsä ei väliä luotan häneen täysin mutta tosi mauton teko bestmanilta... niinkuin kaikki muukin mitä siellä oli tapahtunut.... no mun mielestä polttareiden tarkoitus on nykyään hemmotella morsianta ja tehdä sulhasen kanssa juttuja joita ei muuten tulisi tehtyä esim. kaupunkisota tai jotain muuta kivaa josta sulhanen tykkää. minä ainakin selvästi sanoin kaasoille että ei mitään nolaamista enkä haluaisi pukeutua mihinkään he kuuntelivat toiveita ja minulla oli hauska päivä kiitos heille. miehenikin kertoi toivomukset mutta niitä ei toteutettu josta hän ja minä olimme tosi pahoillamme... polttareista jäi huoni muisto, minulla sen sijaan hyvä... kerro kaasoille ja bestmaneille mitä haluatte ja mitä ette, jos he ovat fiksuja he kyllä kuuntelevat teitä....onnea

      • talvimorsian

        Itsellä on häät ja siten myös polttaritkin tulossa. Kaasot (joita on kaksi) kyllä tuntevat minut ja tietävät missä raja kulkee. Ovat myös hyvin tietoisia omista toiveistani jne. asioista on siis keskusteltu etukäteen. Luotan ystäviini ja tiedän polttareistani tulevan mukavat ja siitä jäävän hyvät muistot. Myös sulhasen polttarit tulevat olemaan vain ystäväpiirin saunomista ja yhdessäoloa. Näin meillä..kannattaa keskustella kaason kanssa mistä itse pidät ellei hän jo sitä tiedä. Jos pelkäät ettei toiveitasi toteuteta, kaason valintaa kannattaa harkita uudelleen..


      • myöskin
        talvimorsian kirjoitti:

        Itsellä on häät ja siten myös polttaritkin tulossa. Kaasot (joita on kaksi) kyllä tuntevat minut ja tietävät missä raja kulkee. Ovat myös hyvin tietoisia omista toiveistani jne. asioista on siis keskusteltu etukäteen. Luotan ystäviini ja tiedän polttareistani tulevan mukavat ja siitä jäävän hyvät muistot. Myös sulhasen polttarit tulevat olemaan vain ystäväpiirin saunomista ja yhdessäoloa. Näin meillä..kannattaa keskustella kaason kanssa mistä itse pidät ellei hän jo sitä tiedä. Jos pelkäät ettei toiveitasi toteuteta, kaason valintaa kannattaa harkita uudelleen..

        minua kummastuttaa tämä polttarisuuntaus nykyään, nimittäin ystäväpiirissä on ollut tänä vuonna useammat polttarit vaihtelevalla menestyksellä. Asia joka kummastuttaa on siis, että morsiamilla tuntuu olevan yhä enemmän sanomista kyseisen päivän kulkuun. Tämä näyttää siis olevan päivän trendi ainakin meidän ystäväpiirissä eikä vain yksittäinen tapaus. Ennen vanhaan ainakin ymmärtääkseni polttarit joko järjestettiin tai ei, ja koko juttu oli täysin yllätys juhlakalulle. Nykyään tuntuu että useat morsiamet pitävät tätä päivää itsestäänselvyytenä. eräs tuleva morsian oli jopa soitellut toiselle ystävälleen ja kysellyt että "onhan kaasoni jo alkanut järjestämään polttareitani". Sen ymmärtää että haluaa itse päättää ketä osallistuu, mutta yhä useammilla tuntuu olevan kaikenlaisia toiveita päivän vieton suhteen. Eivätkö ihmiset luota parhaisiin ystäviinsä tarpeeksi? Pointtini taitaa tässä olla siis se että lahjahevosen suuhun ei ole katsomista. Ystäväni jolle polttareita järjestimme esitti toiveita, muun muassa kallista extreme-lajia. Emme toteuttaneet toivetta tässä muodossa, mikä tärkeintä: koska se ei enää olisi ollut yllätys, ja hinta olisi noussut niin korkealle että muut aktiviteetit olisi jouduttu unohtamaan. Päivän aikana tunsin kuitenkin pienen omantunnon piston siitä että ajattelin ystäväni nyt pettyvän. Oikeasti hän tuskin oli pettynyt, vaan ylisti päivän maasta taivaisiin, kaikki meni erinomaisesti ja olin itsekin erittäin onnellinen ja huojentunut. Kokemuksen myötä (liittyen toisiin polttareihin) voisin myös todeta, että jos ei kestä yllätyksiä vaan haluaa pitää itse ohjat käsissä ja tietää tapahtuvat asiat etukäteen, ei polttarit nimen varsinaisessa merkityksessä kenties ole silloin oikea tapa juhlia, ehkä sopisi paremmin yhdessä etukäteen sovittu saunailta tms. Useimmiten polttariporukka näkee paljon vaivaa, niin henkistä kuin taloudellistakin juhlan järjestämisessä, ja ainakin me ystäväporukalla mietimme tarkoin mitä uskaltaa tehdä ja mistä ystävämme nauttisi. Olisi hienoa jos morsiamet uskaltaisivat luottaa ystäviinsä enemmän ja malttaisivat jättää polttarihommat muiden huoleksi.


    • kun tätä kysellään aina

      Eli huora kuuluu aina hankkia polttareihin ja kyllä se hankitaan niihin aina. Idea on siinä että monesti mies voi olla niin oman naisensa lumoissa ettei tajua että kyseessä onkin kamala haahka. Ja siksi tuo kiintymys pitää testata ennen viimeistä virhettä luksushuorralla. Jos mies vielä huoran käsittelyn jälkeenkin haluaa avioitua naisen kanssa niin ok silloin se on todellista rakkautta ja kuikaan ei puhu huorrasta kenellekkään mitään. Mutta joskus käy niin että mies ikäänkuin "herää" ja silloin pitää jonkun polttari järjestäjistä "vahingossa" vuotaa että huorrakin on ollut polttareissa läsnä jolloin mitään häitä ei tule. Näin se menee, eli kyseessä on vähän sama asia kuin morsius taika tms.

      • miehet hölmöjä

        Naisilla on sama taika kuin miehillä. Naisten polttareissa on myös aina mieshuora (usein joku sulhasen hyvännäköinen kaveri) ja sitten testataan onko se oman miehen kalu riittävän iso, jos ei niin häiden lisäksi peruuntuu samalla sulhasen ja mieshuoran välinen ystävyys, ikään kuin kaupan päälle!

        Jos taas kaverilla on huonompi, niin sitten vain häitä viettämään. Eikä sitä sulhaselle kukaan kerro.


      • hyvä vitsi
        miehet hölmöjä kirjoitti:

        Naisilla on sama taika kuin miehillä. Naisten polttareissa on myös aina mieshuora (usein joku sulhasen hyvännäköinen kaveri) ja sitten testataan onko se oman miehen kalu riittävän iso, jos ei niin häiden lisäksi peruuntuu samalla sulhasen ja mieshuoran välinen ystävyys, ikään kuin kaupan päälle!

        Jos taas kaverilla on huonompi, niin sitten vain häitä viettämään. Eikä sitä sulhaselle kukaan kerro.

        mies huoria ei ole edes olemassa, naiset ne on jotka huoraa


      • ...

        mies tai nainen ei oo aiemmis suhteis kerenny tarpeeks näkemään? ja tajuamaan et tää nykyinen on parempi ku aiemmat? hei haloo.... kuka nyt sellasta puolisoa haluaa joka koittelee noita huoria... huh.


      • kaikkea kanssa

        Kyllä sinulla on aika kiero käsitys todellisesta rakkaudesta. Jos sinusta vain pettämisellä selviää onko rakkaus todellista.

        Suosittelen tässä tapauksessa, että järjestätte morsiamen viereiseen huoneeseen naimaan jonkun vieraan miehen kanssa, jos ei "huoraa" löydy, niin kyllähän sinä sitten ystäväsi puolesta uhraudut selvittämään, onko kyseessä todellinen rakkaus. Eiköstä vain? Eli kun mies kömpii huoransa luota, niin morsian tulee huvin saaneena viereisestä huoneesta. Se sitä todellista rakkautta on kun mies katsoo säteilevin silmin tulevaa vaimoaan tämän jälkeen ja vannoo ikuista rakkautta hänelle.


    • m77

      " niin voi jo arvata mitä tulee.. Omat kaverit on jo sanoneet että jotain heidän mielestään hauskaa on tulossa.. ja mieheni kaverit ovat juuri sen tyylisiä että eron otan heti.."

      Kannattaako sitä mennä edes naimisiin tommosella asenteella? Ennakkoluulot on sitä luokkaa, että et millään kestä avioliittoa paria vuotta kauempaa. Ekaan ylämäkeen menee pänks. Toivottavasti miehes tajuu tehä avioehdon.

      • alkuperäisen

        kirjoituksessa on väärää? Ai se, että ei halua miehelleen muita naisia? Eikös tuolla tavalla juuri haluta kestävää suhdetta? Jos ei luota ystäviinsä niin miksi aiheuttaa mahdollista vaaraa. Taidat itse olla sellainen joka juoksee kaikkien perässä. No, mielipiteensä kaikilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe