Onko kellään kokemusta opiskelijoiden pitämästä puheterapiasta? Meille väläyteltiin sellaista mahdollisuutta kun yksityiselle on niin kova tunku. Hieman vain epäilyttää - olisikin kiva kuulla jos jollain on kokemuksia!
Opiskelijan terapiaan
6
1081
Vastaukset
- emmamamma
Tarkoitin siis, että julkiselle kova tunku. Yksityisellä puolella hinta taas on melko kova.
- uuuuuuuuuuuuu
Sitä terapiaa valvoo puheterapeuttiopiskelijoiden opettaja eli siis puheterapeutti. Puheterapeuteista vain parhaimmat kelpaavat opettajiksi. Ja itse koulutukseen on lääkärikoulutustakin tiukemmat pääsykokeet, joihin sisältyy myös soveltuvuuskoe.
- emmamamma
uuuuuuuuuuuuu kirjoitti:
Sitä terapiaa valvoo puheterapeuttiopiskelijoiden opettaja eli siis puheterapeutti. Puheterapeuteista vain parhaimmat kelpaavat opettajiksi. Ja itse koulutukseen on lääkärikoulutustakin tiukemmat pääsykokeet, joihin sisältyy myös soveltuvuuskoe.
Oho, en tiennytkään että alalle on niin kovat pääsykokeet! Onko tietoa, missä vaiheessa opiskelujaan ovat nämä puheterapeuttiopiskelijat, jotka pitävät terapiaa r-vikaiselle lapselle?
- opiskelija.
emmamamma kirjoitti:
Oho, en tiennytkään että alalle on niin kovat pääsykokeet! Onko tietoa, missä vaiheessa opiskelujaan ovat nämä puheterapeuttiopiskelijat, jotka pitävät terapiaa r-vikaiselle lapselle?
Puheterapeuttiopiskelijan harjoittelut alkavat usein artikulaatioterapiasta, esim. juuri r-terapia. Harjoittelut aloitetaan usein 2.opiskeluvuoden aikana, edellyttäen tietenkin, että kaikki vaaditut kurssit on suoritettu. Opiskelija saa jatkuvaa ohjausta harjoittelunsa aikana. Oman kokemukseni perusteella monet vanhemmat ovat olleet hyvin tyytyväisiä opiskelijan antamaan terapiaan.
Nämä tiedot tosin saattavat vaihdella paikkakunnittain. Helsingissä toimitaan kuitenkin näin. - opiskelija myöskin
opiskelija. kirjoitti:
Puheterapeuttiopiskelijan harjoittelut alkavat usein artikulaatioterapiasta, esim. juuri r-terapia. Harjoittelut aloitetaan usein 2.opiskeluvuoden aikana, edellyttäen tietenkin, että kaikki vaaditut kurssit on suoritettu. Opiskelija saa jatkuvaa ohjausta harjoittelunsa aikana. Oman kokemukseni perusteella monet vanhemmat ovat olleet hyvin tyytyväisiä opiskelijan antamaan terapiaan.
Nämä tiedot tosin saattavat vaihdella paikkakunnittain. Helsingissä toimitaan kuitenkin näin.Riippuu tietysti missä päin asuu, että onko lähellä opiskelijoita, koska koulutusta on vain Helsingissä, Oulussa, Turussa ja Tampereella. Ja eihän me itsekään voida oppia ellei harjoitella oikeiden tapausten kanssa! :) Ja tosiaan, ainakin Tampereella oli tänä vuonna kolmanneksi vaikein päästä puheterapiaa opiskelemaan.
- gtrfgtrf
Tietääkö kukaan psykologian opiskelijaa joka antaa terapiaa, siis keskustellen ei mitään kuva-, musiikki-, pari- ja mitä niitä nyt on? Ja halvemmalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391