Pohjois-Dublin

Onko kokemusta?

Onko kukaan majoittunut matkoillaan Dublinin pohjopispuolella? Kuinka hurjaa seutua se oikein on? Matkatoimistoilla on siellä hotelleja eikä esitteissä silti varoiteta mistään. Uskaltaako O'Connell Streetiä iltaisin kävellä lainkaan?

6

1294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulin

Juuri olin pari viikkoa hotlassa joka
      100m O`Connelin pohjoispäästä.
      Liikuin alueella joka yö aina aamu
      klo 4 saakka.

Ennemmin siellä uskaltaa liikkua minä tahansa
      vuorokaudenaikana kuin Helsingissa alkuillasta.
      Irkut on kännissäkin kohteliaita.

• Onko kokemusta?

Taidan olla menossa samaan hotelliin...

Mutta kiitos molemmille vastauksista, lisääkin saa kertoa. Oppaat eivät paljon asiaa valaise.

• PeeTeeKoo

Itse olin kerran vajaan viikon Parnell Squaren lähellä majoittuneena.
      Sivukaduilla voi nähdä kaikkea mielenkiintoista. Eräs aika hupaisa
      näky oli "irkkukirppis" : Vesisateeseen oli jalkakäytävälle levitelty
      epämääräisiin läjiin vanhoja kalsareita pitkin kuralammikoita.
      Niitä paikalliset sitten tonki kaatosateessa... ;) hitto kun jäi kamera
      hotelliin...

• vetää

kommenteista päätellen suuri isa kävijöisträ asettuu etelään ja temple barin turvalliseen (??) tuntumaan. muakin kiinnostaisi pohjoinen. joku varoitti o'connell -sillan runsaista (???) taskuvarkaista. mutta niinhän ne palma de mallorcallakin putsaavat sakkia jo sillä viiden metrin matkalla, mikä on bussin ja lentoaseman oven välillä, vaikka oppaat suu vaahdossa varoittavat.
      joten: täh?

• Ja on vastakin

En nähnyt mitään kalsarikirppariin viittaavaakaan, mutta jos valita saa, hotelli kannattaa ottaa pohjoispuolelta. Silloin kaupungista syntyy todenmukaisempi kokonaiskuva kuin jos asuu lomaviikon vaan eteläpuolella. Itse olimme pohjoisessa, varsin etäällä joesta, eikä ollut moitteen sijaa. Eteläpuolelle majoittuneista moni sanoi, ettei ole paljon pohjoiseen nokkaansa laittanut "kun siellä on kuulemma sellaista". En tiedä millaista sellaista, mutta ainakin me löysimme esimerkiksi (yllättävän edullisiakin laatuun nähden) ruokapaikkoja myös pohjoispuolelta ja suuri osa ostoksista tuli tehtyä pohjoisesta.
      Seuraavallakin kerralla asumme pohjoispuolella.

• rauhallista on

Tää on taas tällaista puhetta, "mukafaktaa", jota turistit levittää. Ovatkohan tällaisen sanojat itse edes käyneet siellä? Epäilen kovasti.

Eli ei ole hurjaa seutua. Ei ole mitään syytä vältellä majapaikan hommaamista siltä alueelta. Mieluummin itse majoitunkin pohjoisen puolelle. Pohjoispuolella on myös hyvä hoitaa ostoksensakin.

Uskaltaa kävellä Connellia iltaisin ja aamuyöstä. Tuntuu hassulta että joku sitä edes epäilee. Tietysti kaikissa paikoissa altistaa itsensä vaaralle jos on änkyräkännissä. Mutta itse enemmän olen varuillani juuri Temple Barin alueella jos iltaisin liikun (vaikka eipä mitään ole sielläkään tapahtunut). Siis juuri se alue mitä pidetään turvallisempana kuin pohjoista, saa minut iltaisin varuilleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      180
      2140
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      175
      1781
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      170
      1642
    4. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      109
      1460
    5. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      24
      1433
    6. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      105
      1145
    7. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      161
      1076
    8. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      77
      1053
    9. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      228
      876
    10. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      56
      870
    Aihe