Monikin joka on käyttänyt nukahtamislääkettä, on joutunut huomaamaan erikoisia vaikutuksia. Sen sijaan, että nukahtaisi, intoutuukin siivoamaan tai saunaa lämmittämään. Päähänpälkähdykset voivat olla todella outoja, vaikka lääkkeen käyttäjä päiväsaikaan toimisi ihan normaalisti eikä ole ylipäätään lainkaan hassahtanut.
Raportteja mm. Imovanen vaikutuksista löytyy Suomi24-keskusteluistakin.
Imovanen käytön...
8
1842
Vastaukset
- a pitkäkestoisia
Nyt vaan etsitään lähin sauna. Jos se Aili on siellä vieläkin sitä kuuraamassa tai lämittämässä. Otetaan siltä heti noi lääkkeet pois!
- ap kirjoittaja
Ei sentään. Ap halusi vain huomauttaa, että pari tuntia saattaa Imovanen jälkeen olla aika sekava olo ja jotkut eivät edes muista aamulla, mitä tuli puuhailtua. Mutta jos malttaa pysytellä sängyssä, nukkuu todennäköisesti tunteja ihan hyvin.
- onenlaista
ap kirjoittaja kirjoitti:
Ei sentään. Ap halusi vain huomauttaa, että pari tuntia saattaa Imovanen jälkeen olla aika sekava olo ja jotkut eivät edes muista aamulla, mitä tuli puuhailtua. Mutta jos malttaa pysytellä sängyssä, nukkuu todennäköisesti tunteja ihan hyvin.
Mut kato, jos siellä saunassa ei ollu sänkyä. Mitas sitten teet?
- pitkän ajan
kokemus Imovanesta lähinnä sairaanhoitajan näkökulmasta ja en muista yhtään tapausta, jossa Imovane olisi aiheuttanut sekavuutta. Muistan monta muuta unilääkettä jotka aiheuttivat jopa totaalisia muistikatkoja. Imovane oli tavallisin(turvallisin) iltaisin annettava nukahtamislääke, jos potilas pyysi. Annettiin kokonainen tai puolikas. Olen ollut työssä vain akuuteilla toimenpideosastoilla, mutta potilaina oli paljon iäkkäitä leikkauspotilaita.
Voisi olettaa, että jos Sarpio oli tottunut saamaan k.o lääkkeen ja sai "vain" puolikkaan, niin epäilisin sekavuutta. Ainakaan lääkkeen aiheuttamana. Tosin vanhus voi sekoilla muutoinkin kuin lääkkeen vuoksi.
Enkä usko mitenkään, että hoitajalla (ja henkilökunnalla) olisi mitään osuutta katoamiseen. Aivan kaukaa haettua sellaiset epäilyt ja syytökset.- lääkkeitä kokeillut
Enpä usko, että moniakaan kokemuksia ymmärtää, jos ei ole itse kokenut. Jos on ollut sairaalassa potilaana, sitä ihan toivoo, että hoitajat ja lääkärit olisivat itse olleet samassa asemassa muutamia viikkoja. Lääkäreistäkin usein huomaa, ettei heillä ole mitään käsitystä potilaan tuntemuksista, kun tämä kuvailee vaikkapa lääkkeen sivu- tai vieroitusoireita.
Suosittelen edellistäkin hoitsua lukemaan ihmisten kokemuksista, jos ei muuta voi. Sairaalassa pää kainalossa ei välttämättä osaa tai uskalla kertoa kaikesta - puhumattakaan että kellään olisi aikaa kuunnella. Muutamiakin kuukausia vanhuspotilaiden vieressä maanneena potilaana voin vakuuttaa, että moni heistä kokee tavallisen sairaalaelämän aika ikävänä ja kuvaa tavallistakin osastoa "hullujenhuoneena". Lääkkeet otetaan, koska muutakaan mahdollisuutta ei ole, ja seuraukset kestetään. Harva osa yhdistää erilaisia tuntemuksia juuri tiettyyn lääkkeeseen.
Imovane todellakin on tavallinen valmiste ja sillä on paljon rinnakkaisvalmisteita. Useimpia itse kokeilleena tiedän, että ne voivat hyvinkin viedä muistin tai saada käyttäytymään oudosti. En ole asiasta koskaan lääkärilleni maininnut, koska myönteisiä puolia on kuitenkin enemmän. Silti olen ihan varma, että syynä kummille tempauksilleni on ollut juuri nukahtamislääke.
Lääkkeiltä ei voi odottaa, että ne tekisivät elämästä normaalia, ihanaa ja turvallista. Imovane-purkinkin kyljessä on punainen kolmio siitä muistutuksena.
Jos ed. hoitsu ei muuta jaksa, niin ehkä hän lukaisee Imovanen käyttöohjeet ja mahdolliset sivuoireet. Löytyvät netistä :) - ne mahdolliset
lääkkeitä kokeillut kirjoitti:
Enpä usko, että moniakaan kokemuksia ymmärtää, jos ei ole itse kokenut. Jos on ollut sairaalassa potilaana, sitä ihan toivoo, että hoitajat ja lääkärit olisivat itse olleet samassa asemassa muutamia viikkoja. Lääkäreistäkin usein huomaa, ettei heillä ole mitään käsitystä potilaan tuntemuksista, kun tämä kuvailee vaikkapa lääkkeen sivu- tai vieroitusoireita.
Suosittelen edellistäkin hoitsua lukemaan ihmisten kokemuksista, jos ei muuta voi. Sairaalassa pää kainalossa ei välttämättä osaa tai uskalla kertoa kaikesta - puhumattakaan että kellään olisi aikaa kuunnella. Muutamiakin kuukausia vanhuspotilaiden vieressä maanneena potilaana voin vakuuttaa, että moni heistä kokee tavallisen sairaalaelämän aika ikävänä ja kuvaa tavallistakin osastoa "hullujenhuoneena". Lääkkeet otetaan, koska muutakaan mahdollisuutta ei ole, ja seuraukset kestetään. Harva osa yhdistää erilaisia tuntemuksia juuri tiettyyn lääkkeeseen.
Imovane todellakin on tavallinen valmiste ja sillä on paljon rinnakkaisvalmisteita. Useimpia itse kokeilleena tiedän, että ne voivat hyvinkin viedä muistin tai saada käyttäytymään oudosti. En ole asiasta koskaan lääkärilleni maininnut, koska myönteisiä puolia on kuitenkin enemmän. Silti olen ihan varma, että syynä kummille tempauksilleni on ollut juuri nukahtamislääke.
Lääkkeiltä ei voi odottaa, että ne tekisivät elämästä normaalia, ihanaa ja turvallista. Imovane-purkinkin kyljessä on punainen kolmio siitä muistutuksena.
Jos ed. hoitsu ei muuta jaksa, niin ehkä hän lukaisee Imovanen käyttöohjeet ja mahdolliset sivuoireet. Löytyvät netistä :)sivuvaikutukset on luettu eri lähteistä (ja päivitetty) tutkittu netistä ja myös itse lääkkeen pakkausselosteesta, pharmacasta jne...Totta kai tiedän, että useimmilla( miltei kaikilla lääkkeillä on sivu/haittavaikutuksia - jopa erittäin kohtalokkaita)
Olen sh:na itsekin joskus joutunut turvautumaan uni/nukahtamislääkkeseen ja kokenut totaalisen "black outin" eräästä lääkkeestä, jota sian reseptillä.Olen ollut potilaan myös usieta kertota. On leikattu usein jne... Tiesin, että lääke on "vaikuttava" ja hyvä että koin itse haittavaikutuksen. Kokeilin muutaman kerran myös Imovanea ja siitä jäi/tuli niin paha makua suuhun, että kokeilu jäi lyhyeen.
Se on totta, että aina lääkäritkään eivät tiedä lääkkeen vaikutuksia ja jouduin jopa opastamaan nuoria lääkäreitä.
Imovane kuului hoitotyössä niihin lääkkeisiin , jotka olivat listalla, joita annettiin tarvittaessa potilaan pyytäessä. Kerroin vain sen kokemuksen mikä minulle tuli, eli potilaat valittivat pahasta mausta, ei muusta.
Lääkeaine-opista minulla oli kymppi ja vielä oma mielipiteeni on, että ihmiset käyttävät turhaan kaikenlaisia lääkkeitä. Täysin turvallista lääkettä ei olekaan. - no eipä ihme
ne mahdolliset kirjoitti:
sivuvaikutukset on luettu eri lähteistä (ja päivitetty) tutkittu netistä ja myös itse lääkkeen pakkausselosteesta, pharmacasta jne...Totta kai tiedän, että useimmilla( miltei kaikilla lääkkeillä on sivu/haittavaikutuksia - jopa erittäin kohtalokkaita)
Olen sh:na itsekin joskus joutunut turvautumaan uni/nukahtamislääkkeseen ja kokenut totaalisen "black outin" eräästä lääkkeestä, jota sian reseptillä.Olen ollut potilaan myös usieta kertota. On leikattu usein jne... Tiesin, että lääke on "vaikuttava" ja hyvä että koin itse haittavaikutuksen. Kokeilin muutaman kerran myös Imovanea ja siitä jäi/tuli niin paha makua suuhun, että kokeilu jäi lyhyeen.
Se on totta, että aina lääkäritkään eivät tiedä lääkkeen vaikutuksia ja jouduin jopa opastamaan nuoria lääkäreitä.
Imovane kuului hoitotyössä niihin lääkkeisiin , jotka olivat listalla, joita annettiin tarvittaessa potilaan pyytäessä. Kerroin vain sen kokemuksen mikä minulle tuli, eli potilaat valittivat pahasta mausta, ei muusta.
Lääkeaine-opista minulla oli kymppi ja vielä oma mielipiteeni on, että ihmiset käyttävät turhaan kaikenlaisia lääkkeitä. Täysin turvallista lääkettä ei olekaan.lääkkeitä SIAN reseptillä. Eläinten lääkkeet on erikseen!
- pihvi....
no eipä ihme kirjoitti:
lääkkeitä SIAN reseptillä. Eläinten lääkkeet on erikseen!
Sioille sian lääkkeitä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1268897
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1455374Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333825Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313585Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352634Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3581562Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981557Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?711410Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376