Hammashuolto

jatkoelämä

Siinä se hurahti tämäkin viikko lopuilleen. Täällä Pohjois-Karjalassa on heti aamusta aurinkoista - ihanaa, mielikin pysyy virkeämpänä. Minun pitäisi mennä hammaslääkärille klo 8. Miten teidän hampaat ovat kestäneet hyvin sytostaatit ja sädehoidot?
Aurinkoista torstaita kaikki nettiystävät!

13

1448

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ira ¤

hammashuollosta,minulla hampaista 2 lähti paikka sytohoidon aikana,liekö sattumaa?Kannattaa hoidattaa hampaansa.Aurinkoista päivää sinullekkin:)

• Olivatko

amalgaamia, muovia vai mitä?

• Olivatko kirjoitti:

amalgaamia, muovia vai mitä?

koko hammas , niin että se jouduttiin ottamaan pois.Etukäteen sanottiin, että sytojen aikana ei sitten hampaita poisteta, mutta poistettiin, kun oli pakko!

• Ira¤
        seija1944 kirjoitti:

koko hammas , niin että se jouduttiin ottamaan pois.Etukäteen sanottiin, että sytojen aikana ei sitten hampaita poisteta, mutta poistettiin, kun oli pakko!

kun jotain kovaa puree,ettei kai vaan irtoa.Kurja tuollainen,että joutuu pois ottamaan.

• LPolku

...yläetuhampaista, ovat ihan röpöskäiset. Pitäisi pinnoittaa, mutta siihen eivät rupea kunnallisella eikä yksityiseen ole varaa.

• Ira¤

samaa ajattelin,eipä ole minullakaan mihkään ylimääräiseen varaa.

• jatkoelämä

Jostain olin lukevinani, että Kela korvaa syöpäsairaiden hammashuollosta. Kannattaa kysellä, sillä uusia hampaita ei saa jos nämä entiset torat menettää.

• muumiaitee

ei korvaa enää syöpäpotilaitten hammaslääkäri kuluja.Otimme silloin selvää asiasta,kun mieheni sytostaattien jälkeen hoidatti hampaitaan.Ennen sytostaatteja hänen hampaat oli kunnossa.Muistelen että pään alueelle hoitoja saaville korvataan esim.hampaiden poisto.
        Joskus aiemmein on korvattu kaikille syöpäpotilaille,mutta ei enää.

• pään alueelle
        muumiaitee kirjoitti:

ei korvaa enää syöpäpotilaitten hammaslääkäri kuluja.Otimme silloin selvää asiasta,kun mieheni sytostaattien jälkeen hoidatti hampaitaan.Ennen sytostaatteja hänen hampaat oli kunnossa.Muistelen että pään alueelle hoitoja saaville korvataan esim.hampaiden poisto.
        Joskus aiemmein on korvattu kaikille syöpäpotilaille,mutta ei enää.

kun on aivokasvain , itse maksoin hammaslääkäri kulut ja hampaan poiston. Nytkin pitäis poistaa yksi juurihodettu hammas, kun se alkanut kummallisesti "elämään" , siis liikkuu..

Miksei hampaita saa poistaa sytojen aikana? Entä sädehoidon jälkeen, miksei? Onko joku varoaika?
        Mitä on happihoito sädehoidetun hampaan poiston yhteydessä? Lääkäri jotain puhui, en ymmärtäny.

• muumiaitee
        pään alueelle kirjoitti:

kun on aivokasvain , itse maksoin hammaslääkäri kulut ja hampaan poiston. Nytkin pitäis poistaa yksi juurihodettu hammas, kun se alkanut kummallisesti "elämään" , siis liikkuu..

Miksei hampaita saa poistaa sytojen aikana? Entä sädehoidon jälkeen, miksei? Onko joku varoaika?
        Mitä on happihoito sädehoidetun hampaan poiston yhteydessä? Lääkäri jotain puhui, en ymmärtäny.

puhuttiin Riki Sorsan kurkkusyövästä,että ennen hoitoja poistettiin muutama hammas.Ehkä ne jotenkin vaikutti hoitoon.Tästä tuli mieleeni,että jos täytyy hoidon takia poistaa,niin kai kela korvaa.

• Ira¤
        muumiaitee kirjoitti:

puhuttiin Riki Sorsan kurkkusyövästä,että ennen hoitoja poistettiin muutama hammas.Ehkä ne jotenkin vaikutti hoitoon.Tästä tuli mieleeni,että jos täytyy hoidon takia poistaa,niin kai kela korvaa.

kun tulehtui yllättäen sädehoidon aikana.Olin hoidattanut hampaani,mutta hammaslääkäri sanoi tänään,että siellä on monta hoidettavaa hammasta,jotka hoidetaan heti säteiden jälkeen.Tuntuu lahoaako hampaat hoitojen aikana?

• Onko sinulta
        Ira¤ kirjoitti:

kun tulehtui yllättäen sädehoidon aikana.Olin hoidattanut hampaani,mutta hammaslääkäri sanoi tänään,että siellä on monta hoidettavaa hammasta,jotka hoidetaan heti säteiden jälkeen.Tuntuu lahoaako hampaat hoitojen aikana?

siis jo poistettu ne hampaat? Ja sinä siis olit sädehoidossa?

• Ira¤
        Onko sinulta kirjoitti:

siis jo poistettu ne hampaat? Ja sinä siis olit sädehoidossa?

sädehoidon aikana,kun oli märkää täynnä juuri,ja vieläkin poski turvoksissa.Loput hampaat hoidetaan säteiden loputtua.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      93
      5984
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2085
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe