Jos laajennusosaa ei löydy kiinteistörekisteristä niin tarkoittaako se automaattisesti että laajennukselle ei ole haettu rakennuslupaa?
Puuttuuko rakennuslupa
8
1860
Vastaukset
- kuuluu kyllä
alkuperäiseen kiinteistöön ja lupa voi olla tai sitten ei. ???
- ....
Kiinteistörekisterissä ei ole rakennuksia. Tarkoitatko kunnan rakennusrekisteriä, ja että siellä on liian pieni pinta-ala rakennukselle? Kannattaa selvittää kunnan rakennusvalvonnasta, millaiset luvat siellä on.
- se on yleistä.
Mutta sen lopputarkastuksen se myyjä (vaikka olisit jo ostanut kiinteistön) joutuu joka tapauksessa maksamaan itse. Kannattaa teettää tarkastus heti, ellet ole kohtapuoleen hakemassa rakennuslupaa itse. Jos olet, niin siinä samalla ne mittaavat sen vanhankin laajennuksen ja laskuttavat siitä entisiä asukkaita.
- Asjantuntia
se on yleistä. kirjoitti:
Mutta sen lopputarkastuksen se myyjä (vaikka olisit jo ostanut kiinteistön) joutuu joka tapauksessa maksamaan itse. Kannattaa teettää tarkastus heti, ellet ole kohtapuoleen hakemassa rakennuslupaa itse. Jos olet, niin siinä samalla ne mittaavat sen vanhankin laajennuksen ja laskuttavat siitä entisiä asukkaita.
Miksi ja millä lihaksilla kunta laskuttaisi nyt käsiteltävästä asiasta
jotain tontin entisiä omistajia?
Kyllä kaikki kaatuu hakijalle eli senhetkiselle omistajalle. - maksaa ostajalle
Asjantuntia kirjoitti:
Miksi ja millä lihaksilla kunta laskuttaisi nyt käsiteltävästä asiasta
jotain tontin entisiä omistajia?
Kyllä kaikki kaatuu hakijalle eli senhetkiselle omistajalle.piilovienperusteella jos myyjä vaatii ja asiasta on näyttöä.
- esko
maksaa ostajalle kirjoitti:
piilovienperusteella jos myyjä vaatii ja asiasta on näyttöä.
Voi olla, että riita menee käräjille, mutta kannattaa muistaa, että Suomessa voi oikeassa oleva hävitä jutun käräjillä.
- abcd1
mökki, jota on laajennettu. Kunnalta tilattavista asiakirjoista neliöt on vanhan mukaan, uutta ei ole laskettu mukaan.
- rak.tark.
Mahdollisuuksia on monia:
- laajennukselle ei ole haettu/myönnetty rakennuslupaa
- laajennusta ei ole loppu- tai käyttöönottotarkastettu
- Jostain muusta syystä tieto ei ole kirjautunut reksiteriin oikein.
Tämän piotäisi kyllä selvitä kunnan rakennusvalvonnasta, ainakin jollain "toimitusajalla".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1322953- 61341
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201296Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701171- 441129
- 371001
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38991Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133947- 47944
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36867