Milloin te muut äidit olette aloittaneet liikunnan harrastamisen synnytyksen jälkeen? Siis ihan kunnon liikunnan. Itse olen syviä vatsalihaksia ja lantionpohjanlihaksia tehnyt synnytyksestä asti (5 viikkoa synnytyksestä) ja kävelylenkkejä. Nyt halu olisi kova mennä jo salille ja sulkapalloa pelaamaan. Jälkitarkastus on vasta 3 viikon päästä, joten sieltäkään en pääse kysymään. Oma fyysinen olo on hyvä, että sen puolesta voisin lähteä vaikka heti pomppimaan. Mitä teille siis on sanottu suositukseksi ja milloin aloitte liikkumaan kunnolla?
Heips!
6
306
Vastaukset
- +0+0+0+0
Kunnon liikunnan alotin jälkitarkastuksen jälkeen.... aivojakin voi käyttää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- ...
Kuinka monta kertaa täällä on paasattu asiallisista vastauksista???!!
On se nyt kumma, jos sellaista ei voi antaa millään? Helkkari, itse on niin täydellinen ja tietäväinen... €&¤#@€
Huh huh...no joo. Tosiaan itse tein niitä synnäriltä saatuja vatsalihasliikkeitä ym. jumppaharjoituksia, mitä jo raskaana ollessa tein (nekin ohjeet sain neuvolasta silloin). Lisäksi kävin pienillä kävelylenkeillä. Jälkitarkastuksen jälkeen vähitellen pidensin lenkkejä. Salille kans pitäis mennä, mut ehkä se tuossa syksymmällä tulee ajankohtaisemmaks kun ilmat viilenee.
Kyllä sen tosiaan itse tuntee, milloin on valmis. Mutta itse halusin odottaa jälkitarkastukseen asti. - ......
Opettele urpo lukemaan! Pointtini nimenomaan oli se, että jälkitarkastus on vasta 3 viikon päästä ja haluja olisi aloitella kunnon reenit jo nyt. Eli ihan kokemuksia lähdin hakemaan mitä muille siellä jälkitarkastuksessa on sanottu tai jos on jollain jotain ohjeistuksia tiedossa!
- äiti 5/07
Itse aloitin juoksulenkkeilyn hieman ennen jälkitarkastusta. Silloin tuntui taas jo normaalilta synnytyksen jälkeen. Joskus lähempänä synnytystä kokeilin juoksuaskelia, mutta silloin tuntui vielä liikaa lantionpohjassa. Kyllä sä mun mielestä voit tehdä jo kaikkea, mikä hyvältä tuntuu. Raskausaikana itse ikävöin kaikista eniten kunnon hikirääkkiä!=) Hyviä treenihetkiä sulle!
- itsellä synnytyksestä 3kk:tta
että on ehdottomasti odotettava että 8viikkoa on synnytyksestä kulunut,koska alimmat vatsanpeitteet eivät ole vielä palautuneet niin voivat revetä todella helposti.(vai onko ne nyt lihakset,mutta´kuitenkin)
Pieniä kevyitä kävelylenkkejä saa tehä,mut ei mitään raskasta.- ......
no ehkäpä mä odottelen sinne jälkitarkastukseen ja näin ollen pelaan varman päälle. kiitos asiallisista vastauksista! -ap-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 493807
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h613724Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062851Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv522589Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211739Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151639- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801261