Osaako kukaan sanoa että mistä haen avustusta auton hankintaan? Saako sellaista lainkaan, mulla on lapsi joka diblegia sbastiga. Ostan auton vaikka en saisi avustusta mistään. Entä se autovero, olen kuulut että senkin saisi vapautettua, onko totta? Pitääkö auto olla omissa nimissä kokonaan vai voiko olla niin että minä halitsija ja joku muu omistaja?? Osaako kukaan sanoa yhtään mitään??
cp-vammainen lapsi ja auton osto
5
875
Vastaukset
- mapee
ensinnäkin lääkäriltä tarvitset todistuksen josta selviää miksi lasta ei voi kuljettaa julkisilla kulkuneuvoilla. Mikäli iän mukaan ei ole estetä kulkea esim bussissa niin mitään etua et saa. Siis jos saman ikäiset kulke enormaalisti rattailla tms niin se on tavallista ja tiukassa on..
Kyse on autoveron palautuksesta eli ensin se auto ostetaan ja sitten haetaan palautusta. Mielestäni sen on oltava uusi tai lähes uusi auto jotta veron osuus on selvillä.
Tarkemmin tietoa saat kun menet www.ake.fi ja etsit sieltä vasemmasta reunasta kohdan; vammaisuus ja autoilu sen kautta aukeaa verotuksetkin tältä osin jne.
Auton hankintaan ei sa aavustusta, mutta jos autoa ei ole ja kulkemista on niin taksikortin voi saada. Se on sitten kunnan sosiaalitoimen kautta myönnetty kuljetuspalvelu.- sossupaholainen
Vammaispalvelulain mukaan VOI saada enintään 50 % kunnalta.
- mapee
sossupaholainen kirjoitti:
Vammaispalvelulain mukaan VOI saada enintään 50 % kunnalta.
eikö se raha ole tarkoitettu omaan autoon ei sisi vanhempien? En kinaa..
- xb mx<m,
Apua voi hakea CPvirastosta. Hakemuslomake CB/VDSFRD/hagsh
liitteeksi eu kaavake
eu/hjgj/154545
sekä oikeaksi todistettuna kolmeen kertaan kaavake
US/jkkk/54545
Hakemuksen käsittely kestää EU tarkistuksineen
noin 10 vuotta. - ehkäehkä
kysellä vammaiset-palstalla. Yhteisöt >Vammaiset
Täällähän ei TIETOA ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3434342Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422438Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1421578
- 261117
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421104- 281047
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931