Oletteko onnistuneet kivitalon julkisivuvärityksessä? Eli onko toteutunut väri vastannut toiveita ja mielikuvia? Onko käynyt kellään niin, että väri ei miellytä silmää sitten kun se on isona pintana talon seinässä? Itselle taisi käydä niin... Onko jotain tehtävissä vai onko vain pakko tottua?!
Kivitalon väri
11
7369
Vastaukset
- uusi pintaruiskutus
tai sitten huokoinen kiviseinämaali siihen epäonnisen päälle.
Meillä täällä etelässä rakennusvalvontaan pitää ehdottaa haluamaansa sävyä, ei itse voi päättää niin ei tule susiakaan kovin montaa vastaan. - näin on
valkonen rappaus paras rappaus
- Käy noin
Odottele rauhassa että silmä tottuu.
Jos ei totu älä ainakaan taloa maalaa vaan esim. ikkunan pokat, sillä saat ilmeen uusiksi. - Amatööriharkkomuurari
ämmälle etä se on siinä ja jos ei kelpaa niin ei tarvi muuttaa.. Niin määkin tein. :D
- talosi on?
Meillä on rappaus edessä ja mekin jouduimme lupakuviin määrittelemään julkisivun värin. Se on tietääksen johonkinpäin taitettu valkoinen. Puhdas valkoinen tuntui liian "kovalta".
Jos väri ei miellytä, on ainoa keino maalata talo uudelleen. Kysy Tikkurilasta, millä maalilla voit sen tehdä. - kohdalleen
valitsimme värit vertailemalla näytepaloja valmiisiin taloihin. Pelkistä näytepaloista ei saa oikeaa kuvaa. Kävimme muita kivitaloja läpi ja pysähdyimme sopivan talon kohdalle...
- Reiska_Oulu
Moikka,
Värikartoista ei saa oikeen selkeää käsitystä, että miltä valmis pinta tulee näyttämään. Itsekkin ajelin ympäri Oulua ja sitten kun löytyi mielyttävän värinen talo, niin eiku ovikelloa pimpottaan ja jutteleen talon omistajan kanssa & kyseleen sävyä. Itseäni miellytti aluksi Fesconin 235 sävy, mutta eilen kävin kaveria moikkaamassa ja siinä naapurissa rapattiin taloa, joka oli aavistuksen verran keltaiseen päin taittuva sävy ja se olikin Fesconin 236:nen, joten vaihdoin sävyä vielä aivan kalkkiviivoilla. Tasoitemiehet tulivat eilen tekemään ulkopintaa ja eivät olleet vielä tilanneet pintasävyä, joten kerkesin vielä muuttamaan sävyä.
Meillä oli ehtona, että vaalea talo & musta katto, kun korttelissa on sellainen värimaailma. Sen tarkempia värejä ei määrätty kunnan puolesta.- selvääkö
Fesconin värikartasta ei kyllä saa mitään selkoa. 235 ja 236 näyttää ihan samalta kartassa, molemmat harmahtavia. Pitänee mennä kanssa kiertelemään. Autapa Reiska vielä, onko tuo 236 lämmin valkoinen ja 235 kylmä, sinun mielestäsi?
- Tilasin koe-erän
selvääkö kirjoitti:
Fesconin värikartasta ei kyllä saa mitään selkoa. 235 ja 236 näyttää ihan samalta kartassa, molemmat harmahtavia. Pitänee mennä kanssa kiertelemään. Autapa Reiska vielä, onko tuo 236 lämmin valkoinen ja 235 kylmä, sinun mielestäsi?
Moikka,
Tilasin Fesconilta 5 kg säkit molempia sävyjä ja kokeilen autotallin peräseinään, että miltä ne näyttävät. Tänään käyn katsoon uudelleen taloa joka on tehty 236 sävyllä ja otan kuvan siitä. 235 sävyisestä talosta löytyy kans kuva, joten jos haluat kuvat taloista, niin voin mailata ne sinulle.
Minulla tulee musta palahuopakatto, rännit ja kourut RR23 (Ral7024) sävyillä, ikkunoiden karmit tuli valkoisina, ikkunan pellit RR23:lla. Kuulemma karmien & pellitysten sävy vaikuttaa melko paljon talon rappaussävyyn / yleisilmeeseen.
Vuosi sitten juttelin asuntomessuilla Maxitin edustajan kanssa rappauksista. Heillä oli esillä sellainen pilari, jossa oli 5 - 6 erilaista mallirappausta / pilarin seinä. Kehuin ylintä sävyä mieluisaksi, niin edustaja sanoi, että kaikki sävyt olivat samoja, mutta eri rappaustyylillä tehtyjä. Monet tekijät näköjään vaikuttavat rappauksen sävyyn...
- Tuurilla
Meillä kävi niin, että väri ei ollut sitä mitä sen piti olla, mutta uusi (väärä) väri osoittautui loppujen lopuksi paremmaksi kuin alun perin ideoitu.
- teukka2
Kaikki ne värit varmaan näytyyää hyvälle jos kaikki värit osuvat yhteen ikkunanpokien, peltien, katon, rännien yms. kanssa.
Tässä jos jossakin arkkitehti osaa auttaa.
Katselin juuri uutta valkoista kivitaloa jossa on valkoiset ikkunat, valkoiset pellit ja valkoiset rännit ja vihreää painekyllästettyä terassinkaidetta. Jos vaikka maalaisivat rännit ja terassinkaiteet jollain sopivalla talolla talosta tulisi ryhdikkäämpi kokonaisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683209
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753077Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682942On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611689
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251657Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576