Junalla Intiaan

Maj

Meillä on kaverin kanssa haaveena matkustaa pääosin junalla Intiaan, ensin Siperian rataa jonnekin asti ja sitten Mongolian ja Kiinan kautta. Onko tällainen ylipäänsä mahdollista? Miten Himalajan ylitys tapahtuu? Onko joku sattumoisin tehnyt tämäntyyppistä matkaa Intiaan tai lähialueille, olisi kiva kuulla kokemuksia ja neuvoja?
Aikaa suunnitelmiemme toteuttamiseen on vielä muutama vuosi, pitää vielä kerätä rahaa, kokemusta ja viisautta :)

12

2725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jopo
      • Maj

        ja kumarrus! Kävin lukemassa sen Siperia-osaston alkua (on muuten pitkät stoorit!) ja tosi kivasti kerrottu, huumorilla ja suht yksityiskohtaisestikin. Kiitos sulle!
        Muuten, tuli tässä sellainen lisäkysymys mieleen, että kun minä ja kaverini olemme molemmat kasvissyöjiä, niin mitenköhän ruokapuoli järjestynee.. jos joku tietää/ osaa arvioida? Ainakin siellä Venäjällä ruokavalio kai on aika lihaisaa, eli mahtaakohan niissä junan sapuskoissa olla ravintoa kasvissyöjälle...


      • Speisekarte
        Maj kirjoitti:

        ja kumarrus! Kävin lukemassa sen Siperia-osaston alkua (on muuten pitkät stoorit!) ja tosi kivasti kerrottu, huumorilla ja suht yksityiskohtaisestikin. Kiitos sulle!
        Muuten, tuli tässä sellainen lisäkysymys mieleen, että kun minä ja kaverini olemme molemmat kasvissyöjiä, niin mitenköhän ruokapuoli järjestynee.. jos joku tietää/ osaa arvioida? Ainakin siellä Venäjällä ruokavalio kai on aika lihaisaa, eli mahtaakohan niissä junan sapuskoissa olla ravintoa kasvissyöjälle...

        Miten olis "maassa maan tavalla" tai jotain sinne päin. Jos alkaa jo nyt sapuskat mietityttään, taitaa olla paras jäädä kotiin...
        Kaikenlainen ahdasmielisyys on pahasta - ainakin matkalla. No, ehkä Siperia opettaa.


      • maj
        Speisekarte kirjoitti:

        Miten olis "maassa maan tavalla" tai jotain sinne päin. Jos alkaa jo nyt sapuskat mietityttään, taitaa olla paras jäädä kotiin...
        Kaikenlainen ahdasmielisyys on pahasta - ainakin matkalla. No, ehkä Siperia opettaa.

        Niin, tottakai kompromisseja pitää voida tehdä. Esimerkiksi maitotuotteita olisin siellä valmis syömään. Mutta lihaa en kyllä suuhuni pistä vaikka kuinka olisin matkalla, ajatuskin ällöttää, sitä paitsi lihan syönnistä aiheutuva paha olo ei kuulosta kovin kivalta Siperian junassa. Kääntäisin sen "Siperia opettaa" pikemminkin niin päin. Enkä muuten pysty käsittämään mitä ahdasmielistä on kasvissyönnissä.


      • jestas sentään
        maj kirjoitti:

        Niin, tottakai kompromisseja pitää voida tehdä. Esimerkiksi maitotuotteita olisin siellä valmis syömään. Mutta lihaa en kyllä suuhuni pistä vaikka kuinka olisin matkalla, ajatuskin ällöttää, sitä paitsi lihan syönnistä aiheutuva paha olo ei kuulosta kovin kivalta Siperian junassa. Kääntäisin sen "Siperia opettaa" pikemminkin niin päin. Enkä muuten pysty käsittämään mitä ahdasmielistä on kasvissyönnissä.

        Ymmärrän täysin tilanteesi Maj. Ajattelin kovasti tuota junamatkaa asuessani Ruotsissa ja eräs työkaverini meni tuon junamatkan. Mutta pelkäsin juuri samaa kuin sinä. Luulen edelleenkin, että sillä junamatkalla ei voi saada kasvisruokaa.

        Olen aivan samaa mieltä kanssasi. En voi mitenkään syödä lihaa. Olen nyt viisikymppinen ja olen ollut syömättä lihaa siitä asti kun olin 16. Kolmekymppisenä aloin syödä kalaa ja nelikymppisenä kanaa. Mutta en koskaan punaista lihaa.

        Miten muuten aiot päästä Kiinasta Intiaan? Itse silloin pohdin tuota ja lopulta lensin Tukholmasta Intiaan, koska Himalajan ylitys olisi ollut tolkuttoman kallis. Silloin olisi päässyt Nepalista Lhasaan, mikä olisi ollut aika elämys.


      • kirjoituksesi ahistaa
        Speisekarte kirjoitti:

        Miten olis "maassa maan tavalla" tai jotain sinne päin. Jos alkaa jo nyt sapuskat mietityttään, taitaa olla paras jäädä kotiin...
        Kaikenlainen ahdasmielisyys on pahasta - ainakin matkalla. No, ehkä Siperia opettaa.

        Olipas ahdasmielinen kirjoitus SINULLA :-(


    • Kiinalainen

      parin vuoden kuluttua onnistuu luultavasti
      mutta ei tänä kesänä, venäjä nimittäin sulki
      koko kiinan vastaisen rajansa toistaiseksi
      myös lennot sinne estetty sarsin takia, tiedä
      sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan.poistuuko
      tartuntariski ja löytyykö lääke lähivuosina ?

      • LonelyPlanet

        Itse olen suunnitellut samankaltaista reppureissua ja aijon toteuttaa sen ensi kesakuussa. Tarkoitukseni on matkata junalla Mongolian paakaupunkiin joksikin ajaksi ja jatkaa matkaa (toivottavasti) Intian valtamerelle saakka. Kavin kysymassa matkatoimistosta junamatkan hintoja ja viikon kestava matka Suomesta Mongoliaan maksaa n. 400e.
        Ko. junalla paasee Pekingiin saakka mutta maksaa ja kestaa (muistaakseni viikko lisaa) luonnollisesti enemman.


    • matkalle

      Lue Paul Thoraux`n Suuri Junamatka. Saat esimakua miten junalla pitää matkustaa. Älä kuitenkaan ota kaikkea kirjaimellisesti. Thoraux on melkoinen liioittelija. Hemmetin hyvä kirja muuten...

    • peking

      Junamatkoista Siperian, Mongolian ja Kiinan halki Vietnamiin asti voi kysellä ja katsoa www.traveller.fi

      Markku

    • Haaveilija

      Namaskaar!

      Täällä on junamatkoja mm. Helsingistä Intiaan. Näet reittejä, hintoja ym.

      http://www.traveller.fi/

      ***************************

      • haaveilija

        Ei siellä taida ollakaan Intiaan JUNAmatkoja, mutta Intian matkoja kylläkin. Ainakin Kiinaan asti pääsee Helsingistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      140
      2311
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      394
      1929
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      29
      1820
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1240
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1129
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      102
      1123
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1053
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1034
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1007
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      898
    Aihe