Kaipailisin hiukan tietoa intiasta? eli olen kuullut kahdenlaisia tarinoita, joko intiasta tykätään tai sitten ei, mutta muutamia kysymyksiä vielä?
eli uskaltaa esim. goalla syödä suurin piirtein missä vaan ilman mahataudin pelkoa? entä onko sielä paljon kanaruokia saatavilla?
miten shoppailun laita? entä rannat?
kiitoksia jo etukäteen vastanneille, koska en todellakaan tiedä mitä intialta odottaa niin eriävien mielipiteiden takia.....eli pitääköhän tässä itsekin harkita toisen kerran ja vaihtaa vaikka kohdetta....!?!?
Intiasta?
4
922
Vastaukset
- siinäpä se syy
Intia on erilainen kuin länsimaat. Siksi toiset tykkäävät Intiasta juuri sen takia ja siitä syystä toiset taas vihaavat sitä. Sama pätee esimerkiksi myös Turkkiin.
Omasta Intian matkastani on niin kauan, että minun ei kannata vastata noihin kaikkiin kysymyksiisi.
Mahataudin välttämiseksi voit tehdä muutamia juttuja; juo vettä, juo vettä, juo vettä (pullotettua) ja juo vettä. Se on ihan ykkösasioita. Samoin pidä huoli käsihygieniasta. Käsidesi mukaan! Et voi syödä missä vain, pieni yleissilmäys paikkaan kuin paikkaan, antaa jo kuvan voitko syödä vai et. Esimerkiksi ulkokojut, joista puuttuu kylmäsäilytystilat ovat out of the question.
Olen ollut Galangute-beachilla ja ainakin siellä ranta oli uskomattoman upea! Mitä enemmän luet maasta ja tutustut siihen kirjojen ja netin välityksellä, sitä helpompaa olo Intiassa tulee olemaan. Suurin kulttuurishokki tuleekin, kun palaat Suomeen. - Anna I
Olen matkustanut ympäri Intiaa 7 vuoden ajan. Teen yleensä 2 matkaa vuodessa, 2-5 viikkoon aina vähän miten työt antavat myöden.
Intiaa voi samana päivänä rakastaa ja vihata - ja kuitenkin sinne aina vain palaa uudestaan.
Goassa voi syödä melko huoletta - olen ollut siellä pari kertaa ja se on varmaankin Kashmirin lisäksi ainut paikka Intiassa jossa en ole saanut vatsatautia. Kanaruokia on tarjolla joka lähtöön, myös kala- ja kasvisruoka on todella hyvää.
Rannat kuuluvat Intian parhaimpien joukkoon, paitsi Baga-Calangute ja Candolim ovat nykyään aivan liian täynnä turisteja. Mutta löytyy Goasta vielä hiljaisiakin rantoja.
Mikään shoppailumesta Goa ei ole. Sinne tulee kaiken valtakunnan kaupustelijoita Karnathakasta, Keralasta, Maharastrasta yms.yms myymään lähinnä turisteille tarkoitettavaa roinaa. Ei kyllä hinnatkaan päätä huimaa... - tai vihastu
www.formin.fi "Yleisesti ottaen Intiassa voi matkustaa turvallisesti. Muutamiin seikkoihin on kuitenkin hyvä kiinnittää huomiota ikävien yllätyksien estämiseksi. Junilla matkustavien on hyvä lisätä matkavarustuksiinsa lukollinen ketju, jolla voi sitoa matkatavarat yön ajaksi sänkyyn kiinni. Arvotavarat on syytä pitää koko ajan hyvässä tallessa. Ryöstöjä tapahtuu aina silloin tällöin sekä junissa että rautatieasemilla. Rautatieasemien ympäristössä liikkuu usein kyseenalaisia matkailupalveluita tarjoavia henkilöitä. Matkavaraukset suositellaan tehtäväksi hotellin tai luotettavan matkatoimiston kautta.Matkustaminen omalla autolla tai vuokra-autolla on varsin raskasta ja vaarallistakin. Liikennesääntöjä ei juuri maanteillä noudateta, etuajo-oikeus määräytyy ajoneuvon koon mukaan. Liikenteen seassa kulkee niin huonokuntoisia ajoneuvoja, eläimiä kuin tienvarsien asukkaitakin. Yöllä ajaminen ei ole suositeltavaa turvallisuussyistä.
Intiassa on hyvä pukeutua konservatiivisesti; Goan kaltaisissa länsituristien kansoittamissa paikoissa pukeutumiskoodi tosin on vapaampi. Naisilla shortsit, lyhyet hameet ja niukat topit voivat herättää ei-toivottua huomiota ja johtaa ongelmatilanteisiin. Myöskään miehet eivät Intiassa käytä shortseja. Länsimaalaistyylinen, vapaamielinen käytös voi herättää pahennusta.
Veden ja elintarvikkeiden välityksellä tarttuvista taudeista yleisimpiä ovat A-hepatiitti (viruksen aiheuttama maksatulehdus) ja erilaiset vatsataudit. Tavallisimmin äkillisen ripulin aiheuttaa kolibakteeri tai virus. Alkueläinten (ameeba ja giardia) aiheuttamat vatsavaivat ovat tavallisia. " Että sellainen maa........... - marjo2
Älä missään nimessä peru matkaasi Intiaan, se on ehdottomasti kokemisen arvoinen. Itse olen lähdössä tammikuussa goalle neljättä kertaa ja tuskin jää vieläkään viimeiseksi... Goalla on varmaakin varmempi aurinko, ihanat rannat. Ruoka on hyvää ja puoli-ilmaista kuten kaikki muukin. Goalla voi syödä lähes missä vain, itse olen välttynyt vatsataudeilta syömällä maitohappobakteereita koko matkan ajan ja juomalla vettä runsaasti koko ajan. Suosittelen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h493295- 342945
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv402491Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070