Milloinkas me päiväkotityöläiset,etenkin lastenhoitajan nimikkeellä olevat, aletaan valittämaan pienestä palkasta ja raskaasta
työstä?Olis jo aihetta,perhepäivähoitajatkin
"ajaneet ohi"monessa kaupungissa palkan suhteen,eikä puhuta parista kympistä,.Eli ihan hyvä
kansan tietää,mitä meiltä vaaditaan(samaa kuin
lastentarhanopettajilta)tällä palkalla,joka on
surkein koko päiväkotialalla.
Lastenhoitajat päiväkodissa
5
952
Vastaukset
- lastensa hoidon päiväkodeissa
Ihmettelen kuinka kauan päiväkotien henkilöstö viitsii noilla kurjilla palkoilla kersoja hoitaa. Jokainen ymmärtää että noilla palkoilla ei elämää rakenneta. Miten noista euroista revit asuntolainan maksun, lomamatkat, vaatteet yms. yms. Palkoilla edetään kädestä suuhun ja jos jotakin ikävämpää elämässä sattuu niin ollaan puilla paljoilla kun ei ole voitu palkasta säästää pahan päivän varalle. Palkasta et myöskään pysty kunnolla säästämään eläketurvaa joten hoidat vielä 65 (67 ?) mummuna talvipakkasessa kakaroita. Jos lasten vanhemmat niin kovasti arvostavat tätä hoitotyötä niin miksi he eivät suostu maksamaan siitä kohtuullista palkkaa eli vähintään 2500 €/kk.
- ä79
Emme me vanhemmat määrää päiväkotimaksuja, vaan ne säädetään ihan ylemmällä taholla.
Suomessa on ilmainen koulutus ja jokainen saa itse opiskella haluamaansa ammattiin. Jos ei ole tyytyväinen nykyiseen ammattiinsa, niin ei muuta kuin uutta opiskelemaan.
Kyllä minä itse lähihoitajan koulutuksella pesisin mieluummin lasten peppuja päivätyönä kuin mummujen peppuja 3-vuorotyönä. - ette vaan halua maksaa
ä79 kirjoitti:
Emme me vanhemmat määrää päiväkotimaksuja, vaan ne säädetään ihan ylemmällä taholla.
Suomessa on ilmainen koulutus ja jokainen saa itse opiskella haluamaansa ammattiin. Jos ei ole tyytyväinen nykyiseen ammattiinsa, niin ei muuta kuin uutta opiskelemaan.
Kyllä minä itse lähihoitajan koulutuksella pesisin mieluummin lasten peppuja päivätyönä kuin mummujen peppuja 3-vuorotyönä.tässä yhteiskunnassa vanhemmat voivat aivan vapaasti vaatia lasten hoidosta maksettavan PALKKAA. Jokainen ymmärtää että nykyisellä palkalla ei kannata noita töitä tehdä. Sitten muistuttaisin sinua että oma lapsesi on aikanaan (toivottavasti ?) myös mummo ... ellei silloin sitten jo ole eutanasia käytössä.
- vanhemmat EIVÄT maksa meille
ette vaan halua maksaa kirjoitti:
tässä yhteiskunnassa vanhemmat voivat aivan vapaasti vaatia lasten hoidosta maksettavan PALKKAA. Jokainen ymmärtää että nykyisellä palkalla ei kannata noita töitä tehdä. Sitten muistuttaisin sinua että oma lapsesi on aikanaan (toivottavasti ?) myös mummo ... ellei silloin sitten jo ole eutanasia käytössä.
palkkaa,sen tekkee kunta ja kunnan palkkatoimisto.
Eikä yksityinenkään voi kiskoa mitä vaan,jää lapset saamatta hoitoon ylihinnalla.
- varmaan aika lailla
jotka ovat lopettaneet työt ,vaihtaneet alaa .
Päiväkodit eivät ole kivoja paikkoja lapsille eikä aikuisille .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1512496Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637