Voisikos joku antaa neuvoa että voiko raskaana ollessa käyttää ollenkaan mielialalääkkeitä?
Olen jo 36 ja pikkuhiljaa kello käy... Olen syönyt 6v seroxat- lääkettä ja voin tod hyvin henkisesti ja elämässä muutenkin on kivaa, hyvä suhde jne. Mutta juuri niiden lääkkeiden ansiosta olen päässyt ylös! Hiukan jo on ilmassa vauva-ajatus, mutta ilman lääkkeitäkö 9kk imetysaika?! Huh huh, ei taida tulla mitään....? Ainakin lääkkeen ohjeessa on kielto syönnistä raskauden aikana.
raskaus ja mielialalääkkeet?
3
473
Vastaukset
- maria.v
ei auta muu kuin mennä lääkärin juttusille. Tällä palstalla ei kukaan oikein voi sanoa juuta eikä jaata kyseiseen asiaan.
Sen verran kuitenkin voin sanoa, että joskus lääkäri päätyy siihen ratkaisuun, että raskauden aikanakin syödään jotain lääkettä, jota ei suositella raskauden aikana käytettäväksi. Näin siksi, että lääkkeen syöminen saattaa olla "pienempi paha" kuin esim. jostain psyykkisestä vaivasta kärsiminen.- tsirpp
,,, kyllä, lääkärihän sen viime kädessä päättää. En ollutkaan tässä nyt ominpäin tekemässä ratkaisua :)
Tämä vauva-asia vaan oli tapeetilla mökkiloman aikana ja alkoi mietityttämään mahdollisuudet... tai mahdottomuudet.
- minä se vaan oon.
Mulle lääkäri sanoi, että on sellaisiakin mielialalääkkeitä joita voi syödä raskauden aikana.
Sun kannattaa jo hyvissä ajoin jutella lääkärisi kanssa, että sulle löydetään lääke ajoissa joka sopii sulle myös raskauden aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110935- 408227
- 1265247
- 1433646
- 693568
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353524- 333157
- 552519
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352021- 281786