katselin tuota television chattia. YH:t mollataan oikein kunnolla. Äitiys on arvostetua, yh:t tekevät arvokasta työtä kasvattaessaan lapsiaan. Muistakaa tämä kaikki yh-äidit!! Itsekin olen yksinhuoltaja mutten mikään sosiaalipummi ja etuuksien kinuaja.
alkaa
15
1071
Vastaukset
- että naiset tekee
lapsia itsekkäästä syystä.Miksi ei voi katsella ja kuulostella onko kumppani valmis vanhemmuuteen tai yleensäkään kypsä.Naiset on vaan että kun tahdon nyt heti sen kun ne on niin sööttejä.Sitten itketään kun mies menee jne.
Sama jatkuu seuraavassa suhteessa.Ne on ne tietyt naistyypit jotka sikiää.Eroaa,sikiää,eroaa,sikiää etc.
Niin missähän vika?- kierrätykseen joutunut
Vai on tässä tietyntyyppinen naisihminen kun on jäänyt yksin lasten kanssa miehen löydettyä vihdoinkin elämänsä rakkauden. Olisihan minun toki pitänyt tietää silloin 27 vuotta sitten ettei tuosta miehestä isäksi ole. Mutta enpä tajunnut asiaa vaikka 17 vuotta oltiin yhdessä ennenkuin ensimmäinen lapsi syntyi. Ja minä hölmö tein vielä useamman lapsen tuon roiston kanssa. Onneksi voit olla huoleti; en tee enää lapsia. Ikä on jo esteenä ja lisäksi parasta ennen päiväykseni on mennyt ohi ja ainakin 20 vuotta sitten. Joten eipä enää tarvitse edes haaveilla uudesta rakkaudesta. Joten senkin puolesta voit olla rauhassa. En eroa toista kertaa. Olen sen verran hyväoppinen että opin asiat kerralla.
- Justiina-70
kierrätykseen joutunut kirjoitti:
Vai on tässä tietyntyyppinen naisihminen kun on jäänyt yksin lasten kanssa miehen löydettyä vihdoinkin elämänsä rakkauden. Olisihan minun toki pitänyt tietää silloin 27 vuotta sitten ettei tuosta miehestä isäksi ole. Mutta enpä tajunnut asiaa vaikka 17 vuotta oltiin yhdessä ennenkuin ensimmäinen lapsi syntyi. Ja minä hölmö tein vielä useamman lapsen tuon roiston kanssa. Onneksi voit olla huoleti; en tee enää lapsia. Ikä on jo esteenä ja lisäksi parasta ennen päiväykseni on mennyt ohi ja ainakin 20 vuotta sitten. Joten eipä enää tarvitse edes haaveilla uudesta rakkaudesta. Joten senkin puolesta voit olla rauhassa. En eroa toista kertaa. Olen sen verran hyväoppinen että opin asiat kerralla.
"parasta ennen päiväykseni on mennyt ohi ja ainakin 20 vuotta sitten. Joten eipä enää tarvitse edes haaveilla uudesta rakkaudesta"
Täysin väärässä, olihan tästä puhettakin tuossa muutama viikko sitten :o) - kierrätykseen joutunut
Justiina-70 kirjoitti:
"parasta ennen päiväykseni on mennyt ohi ja ainakin 20 vuotta sitten. Joten eipä enää tarvitse edes haaveilla uudesta rakkaudesta"
Täysin väärässä, olihan tästä puhettakin tuossa muutama viikko sitten :o)Kyllä minusta vaan tuntuu, että nykymaailma on vain nuorten ja kauniiden maailma. Keski-ikäinen yh-äiti, vuosirenkaita vyötäröllä ja ryppyjä naamassa ei todellakaan ole tavoittelemisen arvoinen yksilö. Mutta tietenkin jos se oikea on vielä jossain niin ehkä sitten se "jalat alta vievä rakkaus" osuu minunkin kohdalle. Järki-ihmisenä tuollainen ajatus tuntuu kyllä mahdottomalta.
- yh isä
Olen ollut alusta saakka lapsiani rakastava isä ja kantanut isänä huolen lapsistani ja vastuun niin
miehenä kuin isänä,ihmisenä.Sama linja on
jatkunut nyt 5 vuotta yh isänä.Miten äidit
sitten ottaa vastaan ja suhtautuu isään,
joka hoitaa yksin kahta lastaan?Lyhyesti
ilmaisten homotelle ja haistatellen!En isien
ja äitien chatissa tavannut pienintäkään inhi-
millistä piirrettä tai ymmärtämystä yh isän
asemaa,tekemistä,olemista kohtaan.Pelkästään
homottelua ja haistattelua.Onko isä todella
niin paha,kun hän kantaa vastuun isyydestä
ja ottaa vastuun?- Justiina-70
Olen lukenut tämän saman sinun kirjottamana ties kuinka monta kertaa tällä palstalla jo.
Väität, että äidit homottelevat ja haistattelee yh-isälle.
Kysymys kuuluukin, kuinka monta kertaa esim. tällä palstalla on joku äiti sinua homotellut?
Jos ei kertaakaan, et voi väittää ja yleistää, että äidit homottelevat ja haistattelevat...? - Isä myös
enpä ole mokomaa huomannut.En tosin tosin harrasta chattailua mutta omat kokemukseni äitien ja naisten suhtautumisesta yleensä ovat kyllä pääpiirteittäin positiiviset.Poislukien eräät sosiaalialan naiset joilla tuntuu olevan hysteerinen tarve varmistua että isäkin voi pärjätä lastensa kanssa.Kyllä naiset ovat ennemminkin antaneet ymmärtää pitävänsä miehen yksinhuoltajuutta lähinnä jonkinlaisena kypsyyden tai vahvuuden merkkinä.
- kierrätykseen joutunut
Minä olen aina kunnioittanut ja ihaillut isiä, jotka osallistuvat täysipainoisesti lasten hoitamiseen ja varsinkin yh-isiä. Henkilökohtaisesti tunnen muutaman (yksi on keskimmäisen kummisetä) ja täytyy sanoa, että jos minulla olisi ollut selllainen mies niin eipä olisi mies (enkä ehkä minäkään) yksinhuoltaja. Jotenkin on nyt vain tullut mieleen, että ihminen jolle perhe ja lapset ovat tärkeitä jääkin jossain vaiheessa yksin kun puoliso lähtee "liihottamaan" muualle.
- Yh isä
Justiina-70 kirjoitti:
Olen lukenut tämän saman sinun kirjottamana ties kuinka monta kertaa tällä palstalla jo.
Väität, että äidit homottelevat ja haistattelee yh-isälle.
Kysymys kuuluukin, kuinka monta kertaa esim. tällä palstalla on joku äiti sinua homotellut?
Jos ei kertaakaan, et voi väittää ja yleistää, että äidit homottelevat ja haistattelevat...?Totesin,en väitä.Koskettaa jotenkin,kun puhutaan,
miten hienoja on isät,jotka välittää lapsista ja hoitavat lapsensa.Jos se olisi hienoa,ei siinä saisi
homotteluja tai haistatteluja äitien taholta niskaan.Tämä nyt vain on realismia.Ja tämän nyt
vain edelleen totean.Syiden analysointi ei
onneksi ole minun virka.Minä hoidan lapseni,työni ja jos aikaa jää,teen vapaaehtois työtä vanhusten
parissa.Äitien kommenttien seuraaminen toki
koskettaa,Mutta ihmisyyteen liittyy paljon
suhteellisuutta. - Yh isä
Isä myös kirjoitti:
enpä ole mokomaa huomannut.En tosin tosin harrasta chattailua mutta omat kokemukseni äitien ja naisten suhtautumisesta yleensä ovat kyllä pääpiirteittäin positiiviset.Poislukien eräät sosiaalialan naiset joilla tuntuu olevan hysteerinen tarve varmistua että isäkin voi pärjätä lastensa kanssa.Kyllä naiset ovat ennemminkin antaneet ymmärtää pitävänsä miehen yksinhuoltajuutta lähinnä jonkinlaisena kypsyyden tai vahvuuden merkkinä.
Onni sinulle ettet ole chattaillut isien ja äitien chatiussa.On jäänyt sinulta negatiivinen kokemus pois ja niin hyvä.Kyllähän yh isä joutuu edelleen
paljon taistelemaan asenteita ja ajatuksia vastaan.Mutta oikeastaan minulle on tärkeää,että
lapset on tyytyväisiä,pärjäävät koulussa ja elämässä.Se kai lähinnä todentaa,että isä
on onnistunut.Mikä on äitien suhde yh isään,
sille en minä mitään voi.Asenne vammojen
taustat on varmaan moninaiset.Tahdoin vain todeta,ettei tämäkään asia ole mustavalkoinen.
Ja toin esiin omat kokemukset. - Yh isä
kierrätykseen joutunut kirjoitti:
Minä olen aina kunnioittanut ja ihaillut isiä, jotka osallistuvat täysipainoisesti lasten hoitamiseen ja varsinkin yh-isiä. Henkilökohtaisesti tunnen muutaman (yksi on keskimmäisen kummisetä) ja täytyy sanoa, että jos minulla olisi ollut selllainen mies niin eipä olisi mies (enkä ehkä minäkään) yksinhuoltaja. Jotenkin on nyt vain tullut mieleen, että ihminen jolle perhe ja lapset ovat tärkeitä jääkin jossain vaiheessa yksin kun puoliso lähtee "liihottamaan" muualle.
Minulle lasten kanssa jääminen yksin on ollut luonnollinen ja positiivinen valinta.Isän rooli sopii minulle kovasti hyvin.Se että lapset pärjää,koulu sujuu,kertoo ehkä että olen jotain
tehnyt oikein.Mutta mitä on tehnyt niin,että
on äitien silmissä homo ja haistateltu? Ei kai
isyyden vastaanottaminen ja siitä vastuun kantaminen ole sen arvoista?Mutta,halusin vain tämän oman kokemukseni kertoa kun isyydestä puhutaan.
Mielelläni kertoisin erilaisen kokemuksen,mutta
en pidä tapana valehdella.
- tv-chattiin?
Teinit enimmäkseen, joten mitäpä heidän mielipiteistään välittämään. Jokainen elämänsä niinkuin parhaaksi näkee. Pysykää pois sieltä kakara-chatista.
- esimerkki
Juha Mieto on mielestäni aikamoinen yh-isä, on leskeksi jäätyään kasvattanut poikansa kunnialla, eikä ole harrastanut irtosuhteita tms. Minusta hänessä on jotakin niin suoraselkäistä ja vahvaa, että se vetoaa minuun. Liikuttavan uskollinenkin hän on, vaikka vaimo on ollut manalla jo kauan...Ei tulisi mieleenkään ruveta homottelemaan häntä!
Mikset valinnut miestäsi oikein ?
- ÅMM
oot itse jääny naisilta valitsematta monta kertaa kun nyt noin katkeruuttas julistat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h302861Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv292377Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141503- 321473
- 291199
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021193- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015