Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Onko sähkövaurio?

epätietoinen (N)

Pesukone oli kylpyhuoneessa, lattia märkä. Laitoin pesukoneen päälle, töpseliä koskiessa minulla jalat märät, kädet eivät.

Nyt oikeassa jalassa särkyä, muuten ei oireita.

Onko sähkövaurio voinut aiheuttaa jalkaan kipua?

2

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollista.........

      jos sait sähköiskun, nyt mars lääkäriin!

    • Olen saanut itse saanut useamman sähköiskun. Suurimman osan omaa hölmöyttäni.

      Muutama viikko sitten sain ruuvimeisselin kautta käteen iskun. Toinen käsi maadoitti märkään kynnykseen. Ranne (Virran puoleinen) oli useamman päivän kipeä. Välittömästi iskun jälkeen oli jännä, voisi sanoa energinen olo. Eräs tuttu sanoi, että sähköiskun jälkeen pitäisi aina käydä lääkärissä, sillä viikonkin kuluttua voi saada tappavan kammiovärinän. Enpä sitten mennyt lääkäriin, kun olen saanut kovempiakin iskuja... (16A voimavirta niinikään ruuvimeisselistä, toinen käsi maadoitetun metallilevyn päällä. Ns. vikavirtasuoja pelasti henkeni, koska jännite kouristaa lihakset niin ettei voi liikkua.) Niin oli kuulemma sanottu työturvallisuuskursilla. Tuo muutaman viikon takainen oli ainut kerta kun on joitain oireita sähköiskusta tullut. Eilen sain kanssa pesukoneesta iskun, tosin isku maadoittui sormesta sormeen.

      Periaatteessa verkkovirtasähköisku ei ole terveelle aikuiselle hengenvaarallinen. Itse asiassa sähköpaimenen isku tuntuu pahemmalta, mutta riski on aina olemassa. Varsinkin kun virta kulkee kehon, siis sydämenkin läpi. Vaarallisuus riipuu sydämen sen hetkisestä rytmin vaiheesta, kun jännite kytkeytyy.

      Soita terveyskeskuksen päivystykseen vaikka saman tien. Eivät ne sinulle naura, kun kerta tunnet siinä jalassa särkyä. Todennäköisesti menee ohi, mutta kysy nyt silti mitä kannattaa tehdä. Kerro vaikka täällä mitä he sanoivat, jos soitit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe