Vinkkejä?

lukioija

Kohta alkaa lukio, löytyykö mitään hyödyllisiä vinkkejä miten siellä pärjäisi paremmin? Vai luetaanko vaan niin hitosti? Vai?

8

1118

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bask

Mihin liittyen tahtoisit vinkkejä? Et tarvitse hullua lukemisintoa, jos löydät itsellesi tapasi oppia asioita. Etsi siis ensin se.

Pidä myös huoli siitä, että löydät kaverin tai montakin sieltä lukiosta. Yksin on kamalan kurja laahustaa englannintunnille kahdeksaksi aamulla. Puhumattakaan hypäreistä sitten myöhemmillä luokilla.

Äläkä ota sitä lukiota liian vakavasti. Sen jälkeen se opiskelu oikeasti vasta alkaa, jos yliopistoon eksyy.

• dfhg

No en mä nyt noista kavereista tiedä. En ollut edes lähellä saada kavereita lukiossa ja ihan hyvin mulla meni, vaikken voinutkaan koskaan puhua kenellekään. Oli se vähän vaikeaa, mutta ei se numeroihin vaikuttanut. Ne paranivat yläasteajoista, vaikka kaverit hävisivätkin. Tosin tuli kyllä lintsailtua mm. englannintunneilta, mutta enimmäkseen muista syistä.

• ylioppilas07

kannattaa keskittyä niihin aineisiin jotka ovat itselle tärkeitä ja jotka kiinnostavat. Kaikessa ei voi olla erinomainen, (paitsi tietenkin jos on luonnostaan lahjakas tai hullu lukija) eikä se haittaakaan vaikka lukiosta tulisi hieman heikompiakin numeroita jostain aineista jos taas jossain asioissa loistaa. eikä ole hyödyllistäkään saada kaikkea tietoa päähän jos ei siihen pysty, vaan keskittyä niihin asioihin mitkä kiinnostavat jne.
      kannattaa myös olla mukana koulun tapahtumissa (juhlissa, tutor toiminnassa, bändeissä, puurojuhlan suunnittelussa jne..). saat paljon enemmän kokemuksia ja uusia kavereita sekä opit sellaisia asioita joita ei kirjoissa lue.

• jooooo

En mä ainkaan lukenu lukisosa yhtään yläastetta enemmän ja hyvin pärjäsin.

• tähtääminen

tärkeintä on, että keskityt niihin aineisiin, jotka aiot kirjoittaa sitten abiturienttina. et välttämättä tiedä vielä mitä haluat, mutta pakko on kirjoittaa ainakin äidinkieli, yksi pitkä vieras kieli ja yksi seuraavista: matikka/reaali/toinen kotimainen.

• crocoodiile

: lue pirusti! :D

• öööööööööööööö

mä en henkilökohtasesti ymmärrä sitä touhotusta, että lukiossa pitää muka käyttää kaikki vapaa-aikakin pänttäämiseen. jos on tunneilla vähänkään hereillä, niin ei sitä lukemista loppujen lopuksi ole yhtään sen enempää kuin yläasteellakaan.

• Sirkus

Siis sinä itsehän tiedät, että mitä aineita panostaa ja mitä ei. Esim itellä kävi niin ekana vuonna että ylä-asteella matikka oli 10 ja lukioon mennessä pitkämatikka tipahti 7:aan. Mutta ylä-asteella en tietenkään tehnyt läksyjä vaan mulla vaan jäi kaikki päähän, joten lukiossakin vain olin vaan tunneilla. Kyllä ens vuonna yritän tehdä tehtäviä kotonakin:)

Muista kuunnella opettajia. Kyllä ne jotain osaa vaikka niillä onkin paska palkka:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4657
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      71
      4449
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      73
      2873
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2186
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      58
      2008
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1699
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1389
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe