Sinä teet kipeää minussa -
siinä kohdassa, jossa eniten olen kotonani.
Sinun epäuskosi liikuttaa sydäntäni,
kun harhaileva katseesi etsii kiinnityspistettä,
löytämättä.
Sinun aavesärkysi särkee luitani,
selkärankaani, lanteita.
Sinun leikatut sydänkammiosi,
jossa rönsyilet tuhansia sanoja:
suuren suurta epätoivoa ja avuttomuutta.
Sinun kasvosi eivät ole sinun kasvojasi,
sinun haavoittunut minäsi etsii löytämättä.
Koska sinä tiedät, mitä sinä olet?
Mitä sinä kaipaat, mitä ilman olet?
Ilotulitusyö.
Raketit sinkoilevat ylös, ylemmäksi -
alas, alemmaksi.
Peittävät tähdet, häikäisevät silmät.
Ilotulitus on kallis, kestää vain hetken.
Sitten näkyvät taas tähdet.
Sinä et anna sinun näkyä.
Se on niin surullista.
Ei ole parempaa sanaa.
Surullista.
Surullisina hetkinä minun on sinua ikävä.
Puhuisit joskus, olisit pieni.
Minäkin olen pieni, mutta minulla on minä.
Sinä teet kipeää
3
416
Vastaukset
- oli hyvä
koskettava, satuttava, sopivalla tavalla sekava.
kaunis
harvemmin löydettävissä
-J- - Tuomi Ranta
Sydäntäsärkevän kipeää teki runosi. Tuntui siltä, että kirjoitit sydämesi kyllyydestä, että tuska ja epätoivon tunne olivat päällä kirjoittaessasi ja kirjoitat pelastaaksesi itsesi.
Saattaahan olla, että olet aivan viileä ja kirjoitat muovaten sanoista tunteita, mutta olipa miten tahansa, lataus on kova.
Tuli mieleen, että ilotulitusyön 7 riviä voisivat olla myös oma erillinen runonsa.
------------
www.tuomiranta.net- että tunnetta
ei kirjoiteta konstailemalla sanoilla.
Kaikki arvokas syntyy synnyttämättä.
Kiitos vaan, että kommentoit! Sen
verran itsekeskeinen olen minäkin, että omien runojeni kommentoinnit "jaksan" ainakin jossain vaiheessa noteerata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä292332Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri291652Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle
Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t241433- 891422
Anabaptismin kirous
Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä4171082- 1211054
Pelolla pakottaminen
Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha624916Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet
Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa240891kamera hakokylässä
kamera kuvaamassa yleistä tietä laittomasti ristauksessa hakokylä-raatevaara!15779- 10750