Jos jollakulla olisi tietoa, kyseisistä
laitteista, olisi todella mukava kuulla ko.
laitteiden hyvistä ja huonoista puolista. Onko
esim, onko em. laitteissa miehekkäät moottori
äänet? ym. Onko niillä mukava ajella, pysyykö ne
kasassa. Kertokaahan kokemuksistanne jooko.
Kiitän vastaajia etukäteen. KIITOS!
Neuvostoliiton moottoripyörät
12
3373
Vastaukset
- Tbird
Itselläni on soolo mallinen K-750 M lättäpää
koneella ja suorilla putkilla. Pyörää on
hieman "Kustomoitu", mm. perää laskemalla ja
silleen. Laitos pitää miehekkään äänen, on
lähtenyt hyvin käymään, aika mörkö ajella, jarrut
on mallia ABS, kääntää päät eikä ole ainakaan
vielä tämän kesän ajoilla hajonnut, sekä kaiken
lisäksi vielä pakkikin löytyy. Koneeseen on tosin
vaihdettu länsilaakerit, ja perään vaihdettu
harvempi "miliisi" välitys. Ts. pyörä sopii
mikäli kuskilta löytyy "harraste" asennetta,
haluaa massasta erottuvan laitoksen, eikä ole
kiire. Pyörä kun ei oikein kulje. Lisätietoja,
kuvia yms. löytyy Ural Roikan sivuilta,
osoitteesta
http://home.setol.fi/~kal/ural
Että näin.- Perttu
Niin haluaisin tietää vielä, että mitä
hyväkuntoisesta K-750 pyörästä kannattaa maksaa.
Olen saanut kaikenlaisia tarjouksia, on tarjottu
rakenneltuja, joihin on myyjän mukaan tehty sitä
sun tätä ja sitten on kyllä hintaakin osattu
laittaa. Sitten on taas paljon myynnissä
sellaisia, joista myyjä kertoo, että paperit
löytyy, ei paljon muuta osaa sanoa. Luonnossa en
ole koskaan edes nähnyt itäpyörää vielä, mutta
silti olen vakavissaan ajatellut sellaisen
hankkia, mutta en halua maksaa itseäni kipeäksi.
Toisaalta en halua menettää hermojanikaan
totaalisesti romun kanssa, jota ei saa kasaan,
kun ei löydy osia. Olen ajatellut sellaista
peliä, jolla voisi körötellä turvallisin mielin,
ilman pelkoa perseen alla, laitteen ei tarvitse
välttämättä olla kaunis. - Tbird
Perttu kirjoitti:
Niin haluaisin tietää vielä, että mitä
hyväkuntoisesta K-750 pyörästä kannattaa maksaa.
Olen saanut kaikenlaisia tarjouksia, on tarjottu
rakenneltuja, joihin on myyjän mukaan tehty sitä
sun tätä ja sitten on kyllä hintaakin osattu
laittaa. Sitten on taas paljon myynnissä
sellaisia, joista myyjä kertoo, että paperit
löytyy, ei paljon muuta osaa sanoa. Luonnossa en
ole koskaan edes nähnyt itäpyörää vielä, mutta
silti olen vakavissaan ajatellut sellaisen
hankkia, mutta en halua maksaa itseäni kipeäksi.
Toisaalta en halua menettää hermojanikaan
totaalisesti romun kanssa, jota ei saa kasaan,
kun ei löydy osia. Olen ajatellut sellaista
peliä, jolla voisi körötellä turvallisin mielin,
ilman pelkoa perseen alla, laitteen ei tarvitse
välttämättä olla kaunis.En ole kyllä itsekään mikään asiantuntija, mutta
sanoisinpa että monasti hieman laitettu on
parempi ostos, kuin aivan koskematon (paitsi jos
haluaa esim. entisöidä itse alusta pitäen tms.).
Koska mikäli konetta ei ole läpikäyty (vaihdettu
länsilaakereita yms.), niin semmoinen homma
kannattaa tehdä heti alkuunsa. Mikäli laitoksessa
on jo valmiiksi harva perä tai välitetty nelonen,
niin maantieajo on paljonkin mukavempaa. Tosin en
tiedä miten moiset muutokset vaikuttaa sivuvaunun
kanssa ajeluun, eli piisaako vielä voima? Jarrut
olis myös hyvä käydä läpi, ja alkuperäiset NL
maalit on myös aika persiistä. Muuten kyllä ihan
hyvä peli. Maksettava hintahan riippuu täysin
siitä mitä olet itse valmis maksamaan. Pyytäähän
nyt voi mitä tahansa... - Perttu
Tbird kirjoitti:
En ole kyllä itsekään mikään asiantuntija, mutta
sanoisinpa että monasti hieman laitettu on
parempi ostos, kuin aivan koskematon (paitsi jos
haluaa esim. entisöidä itse alusta pitäen tms.).
Koska mikäli konetta ei ole läpikäyty (vaihdettu
länsilaakereita yms.), niin semmoinen homma
kannattaa tehdä heti alkuunsa. Mikäli laitoksessa
on jo valmiiksi harva perä tai välitetty nelonen,
niin maantieajo on paljonkin mukavempaa. Tosin en
tiedä miten moiset muutokset vaikuttaa sivuvaunun
kanssa ajeluun, eli piisaako vielä voima? Jarrut
olis myös hyvä käydä läpi, ja alkuperäiset NL
maalit on myös aika persiistä. Muuten kyllä ihan
hyvä peli. Maksettava hintahan riippuu täysin
siitä mitä olet itse valmis maksamaan. Pyytäähän
nyt voi mitä tahansa...En ole valmis maksamaan paljon, mutta minkäverran
on paljon. Ja mikä on mielestäni halpa, on
varmaan jonkun mielestä kallis, tai toisinpäin.
Kysynkin sellaista noin hintaa hyvälle
laitteelle. Esim mitä itse maksoit ko.
laitteesta, vai voiko sellaista kysyäkkään. Kysyn
kuitenkin. Viroksi halba merkitsee huonoa ja
huonoa en haluaisi ostaa. Toisaalta kyllähän
näissä aikalailla on hintahaitaria, enemmän, kuin
missään muissa moottoriajoneuvoissa. Käytettyjen
Ural/Niepr ym. vastaavien hinnastoja, kun ei ole
olemassakaan ilmeisesti. - Tbird
Perttu kirjoitti:
En ole valmis maksamaan paljon, mutta minkäverran
on paljon. Ja mikä on mielestäni halpa, on
varmaan jonkun mielestä kallis, tai toisinpäin.
Kysynkin sellaista noin hintaa hyvälle
laitteelle. Esim mitä itse maksoit ko.
laitteesta, vai voiko sellaista kysyäkkään. Kysyn
kuitenkin. Viroksi halba merkitsee huonoa ja
huonoa en haluaisi ostaa. Toisaalta kyllähän
näissä aikalailla on hintahaitaria, enemmän, kuin
missään muissa moottoriajoneuvoissa. Käytettyjen
Ural/Niepr ym. vastaavien hinnastoja, kun ei ole
olemassakaan ilmeisesti.Käypä hinta kun on vähän yksilöstä kiinni.
Tommoset 60-lukuiset tuntuis kympin tietämille
yleensä maksavan. Uudemmat tai MR katsastetut
onkin sitten jo enempi. Ei kai noita laitteita
nyt kukaan sijoitusmielessä voi pitää,
harrastushan se nyt on...? Maksat sen, mikä
ittelle tuntuu sopivan, mitä sitten jos joku
pitää sitä halpana/kalliina???!!
- vääntöä
isälläni on myytävänä laitettu k750 sopuhintaan
tarjoaa sitä minulle ostettavaksi.- Anonyymi
No ostitko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ostitko?
pitää vielä tovi miettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pitää vielä tovi miettiä.
Kunnon ämpyilyä ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnon ämpyilyä ...
Hyvä se on rauhassa miettiä, kun itäpyörästä on kysymys!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä se on rauhassa miettiä, kun itäpyörästä on kysymys!
Ostaa vaan.
- Anonyymi
Paskoja ajaa, luotettavuus on huonon puoleinen. Soundit riippuu pyörästä. Joku kaksipyttyinen IC kuulostaa lähinnä tikkakoskelaiselta. Tarkoitan ompelukonetta. Kulkevat huonosti ja vievät runsaasti polttoainetta. Huonoja puolia on paljon - riippuen toki siitä mihin vertaa.
Noin 50 000:n IC selässä vietetyn kilometrin perusteella kuitenkin sanon, että jos löytyy sinnikkyyttä, tahtoa ja lehmän hermot, niin nää on aivan perkeleen kovia vehkeitä. Vaativat siis käyttäjältään soveltuvia henkisiä ominaisuuksia. Ja opettavat samalla kärsivällisyyttä, ongelmanratkaisutaitoja ja kykyä käsitellä pettymyksiä.
Neuvostopyörät ovat harrastuskohteina tai arkiajoneuvoina vaativampia kuin monet muut. Kuka tahansa ostaa ja ajaa tuoreehkoa Harrikkaa, mutta itäpyörät eivät ole sillä tavalla helppoja ja turvallisia vaihtoehtoja. Itäpyöräilijä osaa muutakin kuin vääntää kaasua ja ruuvata motonetin palikan tankoon. Itäpyöräilijä joko kasvaa konemieheksi tai lakkaa olemasta itäpyöräilijä. Tässä ei ole kolmatta vaihtoehtoa.
Helppoa pyörää arvostavat eivät aina välttämättä pysty käsittelemään henkisesti sitä, että jollakulla muulla on kanttia ja taitoa ajaa itäpyörällä. Myönnän piikitteleväni tässä tahallani. Toisin sanoen itsevarmuus ja -ironia ovat itäpyöräilijälle tärkeitä ominaisuuksia, jotta osaa kettuilla riittävästi takaisin päin kaikenlaisille moottoripyörien tojotilla ajelijoille.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631483Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä261328Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701298Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151164- 1271096
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2261023- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että280938IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel303926