Neuvostoliiton moottoripyörät

Perttu

Jos jollakulla olisi tietoa, kyseisistä
laitteista, olisi todella mukava kuulla ko.
laitteiden hyvistä ja huonoista puolista. Onko
esim, onko em. laitteissa miehekkäät moottori
äänet? ym. Onko niillä mukava ajella, pysyykö ne
kasassa. Kertokaahan kokemuksistanne jooko.
Kiitän vastaajia etukäteen. KIITOS!

12

3609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tbird

      Itselläni on soolo mallinen K-750 M lättäpää
      koneella ja suorilla putkilla. Pyörää on
      hieman "Kustomoitu", mm. perää laskemalla ja
      silleen. Laitos pitää miehekkään äänen, on
      lähtenyt hyvin käymään, aika mörkö ajella, jarrut
      on mallia ABS, kääntää päät eikä ole ainakaan
      vielä tämän kesän ajoilla hajonnut, sekä kaiken
      lisäksi vielä pakkikin löytyy. Koneeseen on tosin
      vaihdettu länsilaakerit, ja perään vaihdettu
      harvempi "miliisi" välitys. Ts. pyörä sopii
      mikäli kuskilta löytyy "harraste" asennetta,
      haluaa massasta erottuvan laitoksen, eikä ole
      kiire. Pyörä kun ei oikein kulje. Lisätietoja,
      kuvia yms. löytyy Ural Roikan sivuilta,
      osoitteesta
      http://home.setol.fi/~kal/ural
      Että näin.

      • Perttu

        Niin haluaisin tietää vielä, että mitä
        hyväkuntoisesta K-750 pyörästä kannattaa maksaa.
        Olen saanut kaikenlaisia tarjouksia, on tarjottu
        rakenneltuja, joihin on myyjän mukaan tehty sitä
        sun tätä ja sitten on kyllä hintaakin osattu
        laittaa. Sitten on taas paljon myynnissä
        sellaisia, joista myyjä kertoo, että paperit
        löytyy, ei paljon muuta osaa sanoa. Luonnossa en
        ole koskaan edes nähnyt itäpyörää vielä, mutta
        silti olen vakavissaan ajatellut sellaisen
        hankkia, mutta en halua maksaa itseäni kipeäksi.
        Toisaalta en halua menettää hermojanikaan
        totaalisesti romun kanssa, jota ei saa kasaan,
        kun ei löydy osia. Olen ajatellut sellaista
        peliä, jolla voisi körötellä turvallisin mielin,
        ilman pelkoa perseen alla, laitteen ei tarvitse
        välttämättä olla kaunis.


      • Tbird
        Perttu kirjoitti:

        Niin haluaisin tietää vielä, että mitä
        hyväkuntoisesta K-750 pyörästä kannattaa maksaa.
        Olen saanut kaikenlaisia tarjouksia, on tarjottu
        rakenneltuja, joihin on myyjän mukaan tehty sitä
        sun tätä ja sitten on kyllä hintaakin osattu
        laittaa. Sitten on taas paljon myynnissä
        sellaisia, joista myyjä kertoo, että paperit
        löytyy, ei paljon muuta osaa sanoa. Luonnossa en
        ole koskaan edes nähnyt itäpyörää vielä, mutta
        silti olen vakavissaan ajatellut sellaisen
        hankkia, mutta en halua maksaa itseäni kipeäksi.
        Toisaalta en halua menettää hermojanikaan
        totaalisesti romun kanssa, jota ei saa kasaan,
        kun ei löydy osia. Olen ajatellut sellaista
        peliä, jolla voisi körötellä turvallisin mielin,
        ilman pelkoa perseen alla, laitteen ei tarvitse
        välttämättä olla kaunis.

        En ole kyllä itsekään mikään asiantuntija, mutta
        sanoisinpa että monasti hieman laitettu on
        parempi ostos, kuin aivan koskematon (paitsi jos
        haluaa esim. entisöidä itse alusta pitäen tms.).
        Koska mikäli konetta ei ole läpikäyty (vaihdettu
        länsilaakereita yms.), niin semmoinen homma
        kannattaa tehdä heti alkuunsa. Mikäli laitoksessa
        on jo valmiiksi harva perä tai välitetty nelonen,
        niin maantieajo on paljonkin mukavempaa. Tosin en
        tiedä miten moiset muutokset vaikuttaa sivuvaunun
        kanssa ajeluun, eli piisaako vielä voima? Jarrut
        olis myös hyvä käydä läpi, ja alkuperäiset NL
        maalit on myös aika persiistä. Muuten kyllä ihan
        hyvä peli. Maksettava hintahan riippuu täysin
        siitä mitä olet itse valmis maksamaan. Pyytäähän
        nyt voi mitä tahansa...


      • Perttu
        Tbird kirjoitti:

        En ole kyllä itsekään mikään asiantuntija, mutta
        sanoisinpa että monasti hieman laitettu on
        parempi ostos, kuin aivan koskematon (paitsi jos
        haluaa esim. entisöidä itse alusta pitäen tms.).
        Koska mikäli konetta ei ole läpikäyty (vaihdettu
        länsilaakereita yms.), niin semmoinen homma
        kannattaa tehdä heti alkuunsa. Mikäli laitoksessa
        on jo valmiiksi harva perä tai välitetty nelonen,
        niin maantieajo on paljonkin mukavempaa. Tosin en
        tiedä miten moiset muutokset vaikuttaa sivuvaunun
        kanssa ajeluun, eli piisaako vielä voima? Jarrut
        olis myös hyvä käydä läpi, ja alkuperäiset NL
        maalit on myös aika persiistä. Muuten kyllä ihan
        hyvä peli. Maksettava hintahan riippuu täysin
        siitä mitä olet itse valmis maksamaan. Pyytäähän
        nyt voi mitä tahansa...

        En ole valmis maksamaan paljon, mutta minkäverran
        on paljon. Ja mikä on mielestäni halpa, on
        varmaan jonkun mielestä kallis, tai toisinpäin.
        Kysynkin sellaista noin hintaa hyvälle
        laitteelle. Esim mitä itse maksoit ko.
        laitteesta, vai voiko sellaista kysyäkkään. Kysyn
        kuitenkin. Viroksi halba merkitsee huonoa ja
        huonoa en haluaisi ostaa. Toisaalta kyllähän
        näissä aikalailla on hintahaitaria, enemmän, kuin
        missään muissa moottoriajoneuvoissa. Käytettyjen
        Ural/Niepr ym. vastaavien hinnastoja, kun ei ole
        olemassakaan ilmeisesti.


      • Tbird
        Perttu kirjoitti:

        En ole valmis maksamaan paljon, mutta minkäverran
        on paljon. Ja mikä on mielestäni halpa, on
        varmaan jonkun mielestä kallis, tai toisinpäin.
        Kysynkin sellaista noin hintaa hyvälle
        laitteelle. Esim mitä itse maksoit ko.
        laitteesta, vai voiko sellaista kysyäkkään. Kysyn
        kuitenkin. Viroksi halba merkitsee huonoa ja
        huonoa en haluaisi ostaa. Toisaalta kyllähän
        näissä aikalailla on hintahaitaria, enemmän, kuin
        missään muissa moottoriajoneuvoissa. Käytettyjen
        Ural/Niepr ym. vastaavien hinnastoja, kun ei ole
        olemassakaan ilmeisesti.

        Käypä hinta kun on vähän yksilöstä kiinni.
        Tommoset 60-lukuiset tuntuis kympin tietämille
        yleensä maksavan. Uudemmat tai MR katsastetut
        onkin sitten jo enempi. Ei kai noita laitteita
        nyt kukaan sijoitusmielessä voi pitää,
        harrastushan se nyt on...? Maksat sen, mikä
        ittelle tuntuu sopivan, mitä sitten jos joku
        pitää sitä halpana/kalliina???!!


    • vääntöä

      isälläni on myytävänä laitettu k750 sopuhintaan
      tarjoaa sitä minulle ostettavaksi.

      • Anonyymi

        No ostitko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ostitko?

        pitää vielä tovi miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pitää vielä tovi miettiä.

        Kunnon ämpyilyä ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon ämpyilyä ...

        Hyvä se on rauhassa miettiä, kun itäpyörästä on kysymys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä se on rauhassa miettiä, kun itäpyörästä on kysymys!

        Ostaa vaan.


    • Anonyymi

      Paskoja ajaa, luotettavuus on huonon puoleinen. Soundit riippuu pyörästä. Joku kaksipyttyinen IC kuulostaa lähinnä tikkakoskelaiselta. Tarkoitan ompelukonetta. Kulkevat huonosti ja vievät runsaasti polttoainetta. Huonoja puolia on paljon - riippuen toki siitä mihin vertaa.

      Noin 50 000:n IC selässä vietetyn kilometrin perusteella kuitenkin sanon, että jos löytyy sinnikkyyttä, tahtoa ja lehmän hermot, niin nää on aivan perkeleen kovia vehkeitä. Vaativat siis käyttäjältään soveltuvia henkisiä ominaisuuksia. Ja opettavat samalla kärsivällisyyttä, ongelmanratkaisutaitoja ja kykyä käsitellä pettymyksiä.

      Neuvostopyörät ovat harrastuskohteina tai arkiajoneuvoina vaativampia kuin monet muut. Kuka tahansa ostaa ja ajaa tuoreehkoa Harrikkaa, mutta itäpyörät eivät ole sillä tavalla helppoja ja turvallisia vaihtoehtoja. Itäpyöräilijä osaa muutakin kuin vääntää kaasua ja ruuvata motonetin palikan tankoon. Itäpyöräilijä joko kasvaa konemieheksi tai lakkaa olemasta itäpyöräilijä. Tässä ei ole kolmatta vaihtoehtoa.

      Helppoa pyörää arvostavat eivät aina välttämättä pysty käsittelemään henkisesti sitä, että jollakulla muulla on kanttia ja taitoa ajaa itäpyörällä. Myönnän piikitteleväni tässä tahallani. Toisin sanoen itsevarmuus ja -ironia ovat itäpyöräilijälle tärkeitä ominaisuuksia, jotta osaa kettuilla riittävästi takaisin päin kaikenlaisille moottoripyörien tojotilla ajelijoille.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      222
      6286
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      187
      5856
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

      Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      15
      5444
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

      No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      74
      4124
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      139
      3472
    6. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      130
      3303
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      21
      2996
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

      sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      6
      2467
    9. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

      Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      240
      2351
    10. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

      Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      130
      2234
    Aihe