Neuvostoliiton moottoripyörät

Perttu

Jos jollakulla olisi tietoa, kyseisistä
laitteista, olisi todella mukava kuulla ko.
laitteiden hyvistä ja huonoista puolista. Onko
esim, onko em. laitteissa miehekkäät moottori
äänet? ym. Onko niillä mukava ajella, pysyykö ne
kasassa. Kertokaahan kokemuksistanne jooko.
Kiitän vastaajia etukäteen. KIITOS!

12

3373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tbird

      Itselläni on soolo mallinen K-750 M lättäpää
      koneella ja suorilla putkilla. Pyörää on
      hieman "Kustomoitu", mm. perää laskemalla ja
      silleen. Laitos pitää miehekkään äänen, on
      lähtenyt hyvin käymään, aika mörkö ajella, jarrut
      on mallia ABS, kääntää päät eikä ole ainakaan
      vielä tämän kesän ajoilla hajonnut, sekä kaiken
      lisäksi vielä pakkikin löytyy. Koneeseen on tosin
      vaihdettu länsilaakerit, ja perään vaihdettu
      harvempi "miliisi" välitys. Ts. pyörä sopii
      mikäli kuskilta löytyy "harraste" asennetta,
      haluaa massasta erottuvan laitoksen, eikä ole
      kiire. Pyörä kun ei oikein kulje. Lisätietoja,
      kuvia yms. löytyy Ural Roikan sivuilta,
      osoitteesta
      http://home.setol.fi/~kal/ural
      Että näin.

      • Perttu

        Niin haluaisin tietää vielä, että mitä
        hyväkuntoisesta K-750 pyörästä kannattaa maksaa.
        Olen saanut kaikenlaisia tarjouksia, on tarjottu
        rakenneltuja, joihin on myyjän mukaan tehty sitä
        sun tätä ja sitten on kyllä hintaakin osattu
        laittaa. Sitten on taas paljon myynnissä
        sellaisia, joista myyjä kertoo, että paperit
        löytyy, ei paljon muuta osaa sanoa. Luonnossa en
        ole koskaan edes nähnyt itäpyörää vielä, mutta
        silti olen vakavissaan ajatellut sellaisen
        hankkia, mutta en halua maksaa itseäni kipeäksi.
        Toisaalta en halua menettää hermojanikaan
        totaalisesti romun kanssa, jota ei saa kasaan,
        kun ei löydy osia. Olen ajatellut sellaista
        peliä, jolla voisi körötellä turvallisin mielin,
        ilman pelkoa perseen alla, laitteen ei tarvitse
        välttämättä olla kaunis.


      • Tbird
        Perttu kirjoitti:

        Niin haluaisin tietää vielä, että mitä
        hyväkuntoisesta K-750 pyörästä kannattaa maksaa.
        Olen saanut kaikenlaisia tarjouksia, on tarjottu
        rakenneltuja, joihin on myyjän mukaan tehty sitä
        sun tätä ja sitten on kyllä hintaakin osattu
        laittaa. Sitten on taas paljon myynnissä
        sellaisia, joista myyjä kertoo, että paperit
        löytyy, ei paljon muuta osaa sanoa. Luonnossa en
        ole koskaan edes nähnyt itäpyörää vielä, mutta
        silti olen vakavissaan ajatellut sellaisen
        hankkia, mutta en halua maksaa itseäni kipeäksi.
        Toisaalta en halua menettää hermojanikaan
        totaalisesti romun kanssa, jota ei saa kasaan,
        kun ei löydy osia. Olen ajatellut sellaista
        peliä, jolla voisi körötellä turvallisin mielin,
        ilman pelkoa perseen alla, laitteen ei tarvitse
        välttämättä olla kaunis.

        En ole kyllä itsekään mikään asiantuntija, mutta
        sanoisinpa että monasti hieman laitettu on
        parempi ostos, kuin aivan koskematon (paitsi jos
        haluaa esim. entisöidä itse alusta pitäen tms.).
        Koska mikäli konetta ei ole läpikäyty (vaihdettu
        länsilaakereita yms.), niin semmoinen homma
        kannattaa tehdä heti alkuunsa. Mikäli laitoksessa
        on jo valmiiksi harva perä tai välitetty nelonen,
        niin maantieajo on paljonkin mukavempaa. Tosin en
        tiedä miten moiset muutokset vaikuttaa sivuvaunun
        kanssa ajeluun, eli piisaako vielä voima? Jarrut
        olis myös hyvä käydä läpi, ja alkuperäiset NL
        maalit on myös aika persiistä. Muuten kyllä ihan
        hyvä peli. Maksettava hintahan riippuu täysin
        siitä mitä olet itse valmis maksamaan. Pyytäähän
        nyt voi mitä tahansa...


      • Perttu
        Tbird kirjoitti:

        En ole kyllä itsekään mikään asiantuntija, mutta
        sanoisinpa että monasti hieman laitettu on
        parempi ostos, kuin aivan koskematon (paitsi jos
        haluaa esim. entisöidä itse alusta pitäen tms.).
        Koska mikäli konetta ei ole läpikäyty (vaihdettu
        länsilaakereita yms.), niin semmoinen homma
        kannattaa tehdä heti alkuunsa. Mikäli laitoksessa
        on jo valmiiksi harva perä tai välitetty nelonen,
        niin maantieajo on paljonkin mukavempaa. Tosin en
        tiedä miten moiset muutokset vaikuttaa sivuvaunun
        kanssa ajeluun, eli piisaako vielä voima? Jarrut
        olis myös hyvä käydä läpi, ja alkuperäiset NL
        maalit on myös aika persiistä. Muuten kyllä ihan
        hyvä peli. Maksettava hintahan riippuu täysin
        siitä mitä olet itse valmis maksamaan. Pyytäähän
        nyt voi mitä tahansa...

        En ole valmis maksamaan paljon, mutta minkäverran
        on paljon. Ja mikä on mielestäni halpa, on
        varmaan jonkun mielestä kallis, tai toisinpäin.
        Kysynkin sellaista noin hintaa hyvälle
        laitteelle. Esim mitä itse maksoit ko.
        laitteesta, vai voiko sellaista kysyäkkään. Kysyn
        kuitenkin. Viroksi halba merkitsee huonoa ja
        huonoa en haluaisi ostaa. Toisaalta kyllähän
        näissä aikalailla on hintahaitaria, enemmän, kuin
        missään muissa moottoriajoneuvoissa. Käytettyjen
        Ural/Niepr ym. vastaavien hinnastoja, kun ei ole
        olemassakaan ilmeisesti.


      • Tbird
        Perttu kirjoitti:

        En ole valmis maksamaan paljon, mutta minkäverran
        on paljon. Ja mikä on mielestäni halpa, on
        varmaan jonkun mielestä kallis, tai toisinpäin.
        Kysynkin sellaista noin hintaa hyvälle
        laitteelle. Esim mitä itse maksoit ko.
        laitteesta, vai voiko sellaista kysyäkkään. Kysyn
        kuitenkin. Viroksi halba merkitsee huonoa ja
        huonoa en haluaisi ostaa. Toisaalta kyllähän
        näissä aikalailla on hintahaitaria, enemmän, kuin
        missään muissa moottoriajoneuvoissa. Käytettyjen
        Ural/Niepr ym. vastaavien hinnastoja, kun ei ole
        olemassakaan ilmeisesti.

        Käypä hinta kun on vähän yksilöstä kiinni.
        Tommoset 60-lukuiset tuntuis kympin tietämille
        yleensä maksavan. Uudemmat tai MR katsastetut
        onkin sitten jo enempi. Ei kai noita laitteita
        nyt kukaan sijoitusmielessä voi pitää,
        harrastushan se nyt on...? Maksat sen, mikä
        ittelle tuntuu sopivan, mitä sitten jos joku
        pitää sitä halpana/kalliina???!!


    • vääntöä

      isälläni on myytävänä laitettu k750 sopuhintaan
      tarjoaa sitä minulle ostettavaksi.

      • Anonyymi

        No ostitko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ostitko?

        pitää vielä tovi miettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pitää vielä tovi miettiä.

        Kunnon ämpyilyä ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon ämpyilyä ...

        Hyvä se on rauhassa miettiä, kun itäpyörästä on kysymys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä se on rauhassa miettiä, kun itäpyörästä on kysymys!

        Ostaa vaan.


    • Anonyymi

      Paskoja ajaa, luotettavuus on huonon puoleinen. Soundit riippuu pyörästä. Joku kaksipyttyinen IC kuulostaa lähinnä tikkakoskelaiselta. Tarkoitan ompelukonetta. Kulkevat huonosti ja vievät runsaasti polttoainetta. Huonoja puolia on paljon - riippuen toki siitä mihin vertaa.

      Noin 50 000:n IC selässä vietetyn kilometrin perusteella kuitenkin sanon, että jos löytyy sinnikkyyttä, tahtoa ja lehmän hermot, niin nää on aivan perkeleen kovia vehkeitä. Vaativat siis käyttäjältään soveltuvia henkisiä ominaisuuksia. Ja opettavat samalla kärsivällisyyttä, ongelmanratkaisutaitoja ja kykyä käsitellä pettymyksiä.

      Neuvostopyörät ovat harrastuskohteina tai arkiajoneuvoina vaativampia kuin monet muut. Kuka tahansa ostaa ja ajaa tuoreehkoa Harrikkaa, mutta itäpyörät eivät ole sillä tavalla helppoja ja turvallisia vaihtoehtoja. Itäpyöräilijä osaa muutakin kuin vääntää kaasua ja ruuvata motonetin palikan tankoon. Itäpyöräilijä joko kasvaa konemieheksi tai lakkaa olemasta itäpyöräilijä. Tässä ei ole kolmatta vaihtoehtoa.

      Helppoa pyörää arvostavat eivät aina välttämättä pysty käsittelemään henkisesti sitä, että jollakulla muulla on kanttia ja taitoa ajaa itäpyörällä. Myönnän piikitteleväni tässä tahallani. Toisin sanoen itsevarmuus ja -ironia ovat itäpyöräilijälle tärkeitä ominaisuuksia, jotta osaa kettuilla riittävästi takaisin päin kaikenlaisille moottoripyörien tojotilla ajelijoille.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1483
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      26
      1328
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1298
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1164
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1096
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1031
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      226
      1023
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      280
      938
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      303
      926
    Aihe