joo mulla vaan tuli mieleen ku lueskelin näitä keskusteluja et mitä nää käsitteet tarkottaa:
tiitti? FTM? MTF? :)
Käsitteet?
5
882
Vastaukset
- lukenut
jos olisit oikeasti lukenut, tietäisit. joten otappa pers silmä käteen ja vedä läpi tarkemmin.
- onko?
joku ei ehkä tunne koodeja, joten oliko liian vaikeaa äskeisen vastauksen sijaan kirjoittaa että ftm=naisesta mieheksi ja mtf on miehestä naiseksi. tällä palstalla vit.... lukea näitä juttuja kun joku ihan oikeasti (ehkä joku, loput feikkejä runkkareita) kysyy niin heti jyrätään tälläisillä vastauksilla....
- selitin
Tiitti - lyhennetty sanasta transvestiitti. Vastakkaiseksi kokemansa sukupuolen näköiseksi laittautuva ihminen.
FtM - tulee sanoista "female to male" eli suomeksi naarasta koiraaksi tai naispuolisesta miespuoliseksi. Viittaa transmieheen.
MtF - tulee sanoista "male to female" eli suomeksi koiraasta naaraaksi tai miespuolisesta naispuoliseksi. Viittaa transnaiseen.
Huomaa että FtM ja MtF viittaavat genitaaliseen sukupuoleen (sex), eivät sosiaaliseen sukupuoleen (gender).- sama tietämätönnn
(kiva ku 'puolustitte') :)
entä faghag? mitä se meinaa? ku mua on joskus sanottu siksi, mut en tiedä mitä se meinaa... pahakin juttu?/haukkumasana? - Kolmois-S
sama tietämätönnn kirjoitti:
(kiva ku 'puolustitte') :)
entä faghag? mitä se meinaa? ku mua on joskus sanottu siksi, mut en tiedä mitä se meinaa... pahakin juttu?/haukkumasana?Tarkoittaa naista, joka hengailee homojen seurana. Se, onko se paha vai ei kannattaa käydä kysymässä homoilta tuolla naapuripalstalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv302385Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
- 271389
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025