Mulla on ollut nyt 2viikkoa kissa.Se on 4-5 vuotias sisäkissa ja oksentelee, tänäänkin kun se oli syönyt niin oksenti.. Se on ärsyttävää siis kissan puolesta, en tietenkään kissalle suutu. Miten saisin sen lopettamaan oksentamisen? kun melkein päivittäin oksentaa kerran tai pari.. Muuten sen turkki kiiltää (vaikka paljon lähteekin karvaa)ja se vaikuttaa pirteältä ja terveeltä.
Ärsyttävää..
7
688
Vastaukset
- Ccrawr
Tarvitse valitella siitä että ärsyttää, oitis lääkäriin, tuollainen ei ole enää normaalia! Kissa myös varmasti kärsii jo nestevajauksesta.
- vaikka..
Kokeilisin madottaa sen ensin? Kun mulla ei ole varaa turhaan viedä sitä lääkäriin jos sielläkin vaan neuvotaan madottamaan? Ruokaa se oksentaa ja jos ei se madotus tehoa niin sitten lääkäriin... Ei ne sen vanhat omistajat ainakaan maininneet mulle mitään sen oksentamisesta... Enkä mä "valittele siitä että ärsyttää" kun vain kissan puolesta......
Riippuu mitä se oksentaa o_o
Jos se oksentaa ruokaa, mielellään lääkäriin. Meidän kissa satunnaisin hetkin oksentaa ruokansa (kun hotkii siinä pelossa että nuorempi ajaa pois), mutta se on harvinaista niin emme vie sitä minnekkään.
Jos taas karvoja tai matoja, madotus olisi paikallaan.- sipuli
Toi on todella ärsy juttu, voisit kokeilla madottaa kissan,pidä sellasta kuivamuonaa aina esillä mikä on tarkoitettu karvapallojen ehkäsyyn
anna sille lisäx ruokaöljyä teelusikallinen pari kertaa viikossa,jos annat lihaa tai purkkiruokaa
niin anna pieni erä kerrallaan, eli sillä voi olla matoja,karvapalloja,se hotkii ruokansa,itselläni on kissa joka hotkii ja sitten oksentaa.t. sipuli- parasta,
Kissalla voi olla suolistotukos. Käykö se normaalisti ulostamassa? Jos ei, ja oksentaa ruokaa, niin voi olla tukos, tai vatsa niin kovalla että ei käy läpi. Voisi kokeilla antaa vähän Levolacia, tai parafiiniöljyä (mikä ei tosin auta vaikeassa tapauksessa kuten tämä vaikuttaa). Mutta lääkärireissu olisi kyllä paikallaan, tai soita edes Helsingin pieneläinklinikalle.
- oksentelu
parasta, kirjoitti:
Kissalla voi olla suolistotukos. Käykö se normaalisti ulostamassa? Jos ei, ja oksentaa ruokaa, niin voi olla tukos, tai vatsa niin kovalla että ei käy läpi. Voisi kokeilla antaa vähän Levolacia, tai parafiiniöljyä (mikä ei tosin auta vaikeassa tapauksessa kuten tämä vaikuttaa). Mutta lääkärireissu olisi kyllä paikallaan, tai soita edes Helsingin pieneläinklinikalle.
Meijän yhden kissan ongelma pentuna oli just se, että ahmi ja sitten oksensi samantien. Nyt vanhempana on oppinut syömään järkevämmin, vaikka vieläkin joskus oksennus tulee.
Toisen ongelmana oli ihan muuten vaan oksentelu, eli ei tullut muuta kun nestettä ylös. Kissalla oli suoli tukossa, ei auttanut parafiinit enää. Tosin siinä vaiheessa kissa oli muutenkin jo apaattinen eikä syönyt. Sillon kun kissa vain oksenteli turhaan ja söi, oli madotettu, eläinlääkäri sanoi että oksentelu on aina tutkittava, jos jatkuu vaan eikä mene ohi.
Eihän se eläinlääkärille soittaminen paljoo maksa, sieltäkin saa yleensä jo hyvät neuvot!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle172424Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671609Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1091539Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A61492Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.451366Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell871330Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681326Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001194Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311107En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521076